|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Jag var och kollade på E60 igår, jag var givetvis mycket förväntasfull och traskade in på BMW. Först hade jag otroligt svårt att se om det var 7 serien eller 5 serien. När jag kom närmare så så jag att den var mindre och det var klart att det var 5 serien. Första intrycket blev en stor besvikelse. Bilen är vaker och så, Lyxig, men ingen sportkänsla, tyvärr. Man fick inte det där, YES, den skall jag ha, utan mera, nåja, kanske när man är 50-60 år och vill ha en glidarbil så är den trevlig. Jag tycker personligen inte att det är en bil man vänder på huvudet och beundrar, möjligt vis en BMW entusiast. Inredningen är vad jag kunde se exakt lika dan som på 7 serien, så om man gillar 7 serien, kommer ni att gilla 5 serien. De är nästan till 100% lika. Tycker att Mercedes har lyckats mycket bättre i både lyx och sport i sina C och E klass. Vad tycker ni som har sett den i verkligheten? | |
| Var "traskade du in???? I Lund eller ??? Nyfiken som tusan att kolla närmare då jag bar sett ett ett exemplar på avstånd i trafiken. | |
| Å andra sidan så ger ju knappast e39 utan M-paket och dylikt inte heller ett sportigt intryck. 5:an är ju mer inriktad på komfort och lyx. | |
Morten B |
Jeg så en E60 530i i går på E4 mellom Stockholm og Arlanda. Den hadde "Teknikens Värld" dekaler, så det kommer nok en test innom kort. Personlig synes jeg Chris Bangle's design er ok, både nye 7-serien og Z4 liker jeg. Derimot var jeg ikke imponert av E60 design. Spesielt formen på bak-parten samt de skrå lysene var merkelige. Men det er kanskje en vane-sak... mvh Morten |
|
Jag var och kollade i Kristianstad, men vet att E60 även finns i Malmö. Inredningen i E60 ser mer ut som en lyxmodell. Mera, här kommer en rik snubbe, än en sportig och kul typ :-). Jag personligen tycker den är för överdriven utsmyckning innut i den. Den tappade totalt sportkänslan. Nu tycker ju jag inte att nya 7 serien har någon sport kvar som den gamla har, men det är jag det. Sen att man inte riktigt kan se att det är en BMW tycker jag är synd. Det har som sagt blivit mer av en stor glidar bil. Även en E39 utan M utrustning tycker jag ser mycket sportigare ut. Lättare och mindre klumpig i utseendet i alla fall. trots att E60 är 75 Kg, lättare. |
|
|
hmmm... men vänta nu..... inte sportig????? Jag tror du kollar på fel modell.... Om du vill ha en BMW som är sportig får du nog gå ner på 3 serien iform av en M3... 5 serien är ju ingen sportbil ,inte m5 an heller..... // Matte med en 5 serie limo.... |
|
|
Burken: Vänligen definiera sportbil. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
ok, vad är en M5 då, extrautrustad volvo eller? för mig är 5serien en sport bil med inriktning bekvämlighet och lyx. En mercedes är en lyxbil med komfort och sport som inriktning. 5 serien har ex inte det där stora sköna baksätet, inte stora sköna stolar fram heller. I Alla BMW bilar så är det föraren som har prioriterats, vet ej hur det är med de nya BMW bilar som kommer nu, men annars har det alltid varit så. |
|
|
Det är stor skillnad på begreppen "sportbil" och "sportig bil"! BMW har alltid marknadsfört sig som producenter av "sportiga bilar". Vet dock inte om de utmärker sig just för sin sportighet längre. Tycker en Volvo eller Ford är lika sportig idag. BMW utmärker sig inte med någon särskild egenskap just nu jämfört med konkurrenterna. Känns mest som om märket säljer bra tack vare gamla meriter. Vi får se vad de framtida modellerna har att erbjuda. Nya femman verkar teknikspäckad men är säkert inte mer sportig än konkurrenterna. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
Moffen |
Jag har i och för sig bara sett E60 på bild (massor) men tycker nog att nya "bilar i allmänhet" blir mer och mer lika varandra i de olika klasserna, exempelvis en äldre bil som e34 har ett mer unikt utseende och man kunde klart och tydligt genom njurarna se skillnad på om det var en 3,5 eller 7 serie och man kunde på långt avstånd urskilja att det var en BMW som var på väg. BMw E60 kan väl ändå tyckas vara ett charmtroll! MVH Moffen Rak sexa är finlir |
|
Det BMW ska ha all heder för är att de fortfarande har kvar konceptet med rak sexa och bakhjulsdrift. Det är i varje fall något som ger bilarna en viss särprägel. Enligt mig är det djupt tragiskt att en motor med så fina egenskaper som den raka sexan är utrotningshotad. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Håller med till viss del angående BMW's "tapp" i sportighet...MEN det är nog så att alla märken av idag efterapar BMW's framgångsrecept och då verkar det som om BMW tappat i sportighet TROTS hyffsat mycket sport kvar ändå.. Alla vill ha sportbegreppet idag i sina bilar....Det började BMW med för decennier sedan.. Kan dock tycka att BMW lite grann iaf kunde bygga några bilar till med mindre ljudisolering/lättare/mera must i maskin/lägre/större hjul/Råare look osv än nuvarande kolosser och glidar bilar :) Mvh Janne. |
|
| jag tror dock att det här med BMW som har bakhjulsdrift till fördel mot sina konkurrenter är en tid som är räknad. Fler märken har böjat att återvända till bakhjulsdrift eftersom att de har nu mycket avanserade antispeinn system. Men raka sexan är mycket trevlig. | |
| Någon som provkört eländet ännu? | |
|
BMW har enligt min mening aldrig direkt byggt sportbilar (med något undantag för M1). Sportbil är för mig: Porsche, Ferrari, Masserati, Lamorgini, mm. Dock håller jag med om att BMW alltid byggt sportiga standard bilar med en egen särprägel, som dock verkar försvinna mer och mer vilket är tragiskt. Den nya femman skapar inte den blandning av harmoni och sportighet som jag tycker de andra modellerna har gjort. Det finns idag tyvärr flera andra tillverkare som sattsatt på att få deras modeller mer sportiga, ex audi, mercedes, mfl och skillnaderna i körkännsla och sportighet minskar till BMWs nackdel. |
|
|
Precis Brunofarare,jag menade inte att BMW gjort/gör sportbilar..Utan sportiga "vanliga" bilar. Mvh Janne. |
|
| Vad tusan är då Z3 M och Z4 och Z8? är de för slöa eller? | |
|
Var på pressvisningen idag på nya 5-serien, kan inte säga än att den var godis för ögonen. Förstås tyckte farfar min bilen liknade en SAAB i fronten :|. Fick också bekräftat att nya M5:an blir en V10 5,0 liter på ca 600 hästar. :PPPP ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
|
js_nicke, har M5an turbo för att nå den effekten? Nuvarande M5 har också fem liters cylindervolym och 400hk utan överladdning. Eller ska de 120hk/l ur en sugmotor tro? /Simon |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enligt nått försäkringsbolag så är 528 en sportbil men inte 523:DDD Sorry men gillar verkligen den definitionen ;)) Tycker att nya 5an inte ser så tokig ut, men en bil utan skyddlister aldrig, lackerare och buckelknackare, kliar sig i fingrarna av profit. Men själva modellen är inte alls tokig men lite för lik storebror kanske. MB är inte sportig om det inte är Carlssonmodifierat så klart ,AMG är en gubbracer ;)) BMW är en sportig standardbil och så har vi racerstandard M bilar :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Skygazer... Finns "massor" med folk som även tycker en 528 är en sportbil. Var går då gränsen...Tja,där finns det nog många som drar en gräns vid 2-sitsiga vagnar så då har du naturligtvis prickat in några bra ex..:) Och nej dem går definitivt inte dåligt :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.