|
|
|
|---|---|
|
hej jag funderar på att köpa en 740 och har hittat följande som har gått 29000 mil. Ngt man behöver tänka på? Den har ju gått en bit... Länk: Länk Mvh Danne | |
|
Välkommen till forumet! Milen ska inte vara något problem om den är servad. Har bara hört gott om Häggenäs. Kolla bara att den verkligen är servad som den ska, så gör du säkerligen ett bra köp. :) |
|
|
Tänk på att en bil som redan nu har 29000 mil inte är lättsåld. Dessutom är automat mer popurlärt på e38 än manuell. I detta fallet ser jag den manuella lådan som en fördel då en sådan är mycket billigare att byta än motsvarande manuella. E38 rent generellt är en underbar bil. Detta ex hade en mycket snygg färg tycker jag! /Simon |
|
|
Som sagt kolla servicehistoriken med tanke på milen. Koppling med tanke på att det är en manuell låda, elektronik generellt sett, ACC samt när kondensorn är bytt. Rost i baklucka och nederkant på skärmar o kanter samt kring lister. Priset är ju tilltalande lågt men om du måste böra reparera drivlina/motor/elektronik så flyger 10.000 lapparna FORT. Se alltså till att ha en reparationsfond att ta av. Kan vara ett bra kap som ger en fin bil för lite pengar om allt är OK ock underhållet men kan också ge dig enorma mardrömmar. E38:an är en enormt härlig vagn, saknar min egen så det värker men man ska vara inställd på att det är en bil som kräver underhåll och service för att hålla sig i bra skick vilket kostar. Personligen skulle jag nog satsa på en något mindre använd vagn och lägga lite mer på inköpspriset. Slå en sökning i forumet på ämnet 740 eller E38:a så hittar du mycken matnyttig läsning som säker kan vara till hjälp. |
|
| Många av de import 740 som gått de berömda 12000mil har i själva verket gått runt 25 000 - 30 000 mil. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Kolla denna 28.000 milare som är pedantskött. För rätt peng, så är E38 den mest pålitliga och välbyggda modell som finns? Är en sådan rätt skött. så märks inte miltalet därför, så är det en tacksam bil att skruva. Du kan säkert pressa priset en aning till på denna vagn som ser hyfsat ut. Men manuell nja veta sjutton:)) ///MVH Hasso Länk |
Scheckheft |
Hej, som simon_en skriver kan det bli svårt att sälja bilen igen med så hög miltal, även om de ärliga, tyvärr. En lista på vad du ska titta på innan köp finns här (engelska): Länk Automat är populärare än manuell på sjuserien. Gör ett M-test om du har möjlighet. På M60 motorerna är det bultarna till oljepumpen som kan vara lösa (kolla forumet). Gör en sökning på 740 här på forumet så har du gott om läsning. En kommentar till danielb:s inlägg: finns inga belägg för det du skriver. Varje bil ska bedömas individuellt. Skruvade exemplar förekommer men det är ändå skicket på bilen som är avgörande. E 38:an är en underbar bil men kostar en del i underhåll. Lycka till Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Arghhhhhh!!!!..... Manuell?.... som att använda träskor till fracken! ;) Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.