|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag tagit bort gummilisten till bagageluckan och såg att det är lim kvar på lacken.Finns det ngt bra medel att ta bort det med utan att förstöra lacken? En fråga till....vad ska man använda för lim att sätta dit den nya listen? Mvh Mathias | |
| Gummilister på bagageluckan?? M535 vad konstig vilket gummilister menar du som sitter på bagageluckan, om du menar strips som sitter runt hela bilen då ska du varma försiktig med en hårtorkare och med tummen försöka att få bort limmet. | |
|
Jag menar gummilisten under luckan som tätar så att vatten inte rinner in i bagaget.När jag tog bort den så vart det rester kvar av listen + limmet den satt med.Man måste väl försöka ta bort det om man ska dit med en ny list. Mvh Mathias |
|
|
T-Röd eller Lacknafta funkar bra. Man måste i regel ha ett rätt skarpt medel för att få bort färg, men lacknafta brukar jag använda utan probs. Tvätta med vatten efteråt bara så det inte ligger kvar nån lösning. Om det sitter i ett tag så kanske det kan börja äta på lacken, men jag tror inte det. /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... |
|
|
Kemiskt ren bensin löser upp de flesta limtyper om t-sprit inte fungerar. Även startgas brukar vara bra, men andas inte in i närheten av där du sprayar bara...;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok....tack för svaren då ska jag prova vilket som är bäst. Ska man limma dit en ny med kontakt lim eller vad tycker ni? Mvh Matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.