AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
469

M3 -94 sv-såld mot 523 -97 sv-såld

ozzyo
Jag har en M3:a -94 i toppskick,sv-såld och fullservad,verkar omöjligt att sälja den så jag funderar på att byta mot en 523:a-97 som oxå är sv-såld och fullservad o.s.v.Någon som har en åsikt om värdet på dessa bilar ungefär,det skulle bli ett jämnt byte isåfall.M3:an har gått 13000 mil och 523:an 12000mil.
m.v.h
Micke
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jag skulle tippa på att 523:an ligger kring 130-135.
Med tanke på att din M3a inte har ngn AC så är nog ett jämt byte rätt ok om 523an är välutrustad förstås.

Är det en blå m3a med vitt skin inredning
ozzyo
Det är inte vitt skinn i min M3:a, det är svart mocca med alcantara,tror jag behåller min M3:a en sommar till,det mesta pekar på att E39 kommer att rasa ganska mycket i värde nu när den nya 5-serien kommer.
Tack för inläggen.
m.v.h
Micke.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja fast riken är att m3orna kommer rasa minst lika mycket när det börjar komma ut begagnade m3 e46or på marknaden. Så det där med vänta brukar jämna ut sig till slut.
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Det finns faktiskt redan begagnade E46 (M3:or) på marknaden och priserna har ännu inte "rasat".

265/35/18
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
ozzyo... vad ska duha för M3an då?

vart bor du föresten...?

/Jonas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Eh ja, men dom ligger ju i nypris efter 900 körda mil. Men vänta till det börjat importeras lite fler m3or nästa vår/höst så kommer de nog rasa.

För övrigt, förra sommaren låg 3.0 m3orna åtminstånde runt 180 nu ligger dom runt 130. Så visst har dom rasat på bara ett år, och nästa år kan man säkert hitta dom under 100. Men så är det ju med allt när tillgång/efterfrågan styr. En 10 år gammal bil är inte mycket värd i dagens läge.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Tror inte M3:orna rasar så mkt mer. Det "stora" raset har redan inträffat.

/Edvard
BMW CS # 4503
ozzyo
azkikr... Jag begär 145000:- och jag bor i Ånge,ungefär i Sundsvall.
acey...Hur mycket kommer inte E39:orna att rasa då när det lite senare kommer ut begagnade av den nya 5-serien.M3 E46 har det ju börjat komma ut en del begagnade och det har varit ett stort ras på M3 E36-priserna,tror de kommer att hålla ganska bra nu,klart att de rasar men det stora raset har nog lagt sig.
m.v.h
Micke
Nya 5an det kommer ta ganska många år innan den kommer det är nya 7an som kommer nu till hösten
HO
28
HO
BMW 530e -21 M-sport
ozzyo... snyggt stylad bil... går den fortare med vingen? Baklysena machar min begangnade gympa dojor som jag fick i lumpen, lejon! ..... Slit av kebbab prylarna kanske du får mer för bilen.
ozzyo
HO...hoho tror inte den går fortare med vingen och baklysen tycker jag är snygga faktiskt men smaken är ju delad,fattar inte varför du gnäller om "kebbab-prylar" det är ju bara att ta av så kan man ju sälja till nån lökrapare,allt original finns kvar å så.Jag kanske tar av prylarna och SÄNKER priset istället.
Tack för åsikten HO.
m.v.h
Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.