|
|
|
|---|---|
|
Jag får medelande "washer fluid low". Det är spolar vätskan vet jag. Den är nästan full så det måste vara nåt fel med avläsningen. Nu har jag fått upp ett mess "cooling level low". Dette måste betyda kylvätska. Sänn kommer "see owners manual".. (måste få ta på en sådan snart..) Kan det vara så att den e "gammel o sliten" och jag måste tappa ur den innan jag fyller på mer? För nuvaronde e den helt full... Undar om det kan vara avläsningen oxo i detta tillfellet. Det märkliga är at några gånger lyser "+" efter messet, andra gånger inte.. | |
| det där med plus är att det finns fler "fel" på bilen alltså om det står + så trycker du igen på check knappen för att läsa nästa meddelande.... det övriga som cooling level har jag också så det får någan annan svara på.... | |
| efter "+" tecknet brukar de andra felen komma fram automatiskt, prova att byta nivågivaren, kan inte kosta så många kronor | |
|
coolant level low betyder att kylarvätskan är låg. sitter en givare i botten på expansionskärlet, fick byta den på min. ---- Länk |
|
|
coolant level low betyder att kylarvätskan är låg. sitter en givare i botten på expansionskärlet, fick byta den på min. ---- Länk |
|
|
det där med givaren låter intressant! Hur ser den ut? Var exakt sitter den? Behöver jag tömma kärlet för at komma åt den? Många frågor som söker svar... tackar på förhand! Simeon |
|
|
Har haft samma fel på min nu sen jag köpte den för ett år sen. Blir galen... frågade på BMW idag och dom sa att man kunde prova att bygla den givaren för att se om det var felet. Måste göra det imorgon... oerhört tråkigt att se den CHECK lampan varje gång man startar. |
|
|
Expansionskärlet är ju i princip "tubformat" och givaren sitter precis i botten. Inte fel att kunna lyfta bilen. Om du gör bytet med kall bil så kan du försöka vara snabb som sjutton, då behöver du bara fylla på i exp.kärlet sen och slipper lufta. ---- I Galleriet: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.