|
|
|
|---|---|
|
Jag blir tokig,, Bilen gick perfect innan jag bytte kammkedjespennare.. då började tomgången svaja när bilen blir lite varm. Inte när den är kall! men när nålen går över det blå på värme mätarn så börjar den att dippa ca: 3 ggr.. VARFÖR??? Någon som vet??? Tack på för hand.... | |
|
Hej! Jag har bytt kammkedjespänare på min m3:a och jag har svårt att tro att det skulle påverka tomgången. Känns som det är ngt annat. |
|
|
jag tror inte att det har med bytet att göra så!! men det var då det började!! Vad kan det vara????? |
|
| TJEENA ! JAG HAR ETT LITET TIPS KANSKE. DET SITTER EN TOMGÅNGS MOTOR UNDER INSUGEN SOM KAN KÄRVA LITE. TESTA ATT PLOCKA DEN, DEN OCH SPRUTA I LITE 5/56. DET FUNKADE NÄR JAG PLOCKADE NER EN M3 OCKSÅ. | |
|
Har en M3 -96 med orolig tomgång. Har testat det mesta, tomgångsmotor, slangar till insug, givare, Vanos mm. Har du verkligen fått kammarna rätt igen?? |
|
| Men tomgången är ju bra när milen är ny startad å ca: 5 min till innan motorn blir lite varm!?? Jag blir tokig............. | |
serben |
1. på mitsubitshi när det byts kamrem! MEN bara på en motor version så är man tvungen att ha bortkopllad batteri i 12!!!!! timmar för att tomgången kan vara lustig men det händer inte på alla .....konstigt men sant..... prova.... 2. kan oxå vara så om du har open air filter den får varm luft från motor o luftmassmätare blir CP. med dåligt tomgång som följd. man kan inte ha bra bil o bra brud |
|
Förmodligen någon styrbox som ballat ur förmodligen den som styr kamaxel. Mip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.