|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
gangsta_toth |
Herrejäklar... 7000 litern? Tror dom man är gjord av pengar?.. Nåja, tur att farsan känner snubben som sköter lackeringen av Förenade bil här nere. Borde gå att fixa lite rabatt åt färgen i allafall... Har du fler bilder på bilen? Lite lättare att se hur färgen gör sig på bilen då. Mvh, Robert. |
|
hej .. hmm.. jag har gjort samma sak jag me .. blåst rent bilen men högtryckstvätten .. & vips så var lacken borta på både huven & en liten bit lossnade &så under ena lyktan--... Känns förbannat surt... men jag har typ lämmnat in min huv på lakering nu jag ... lycka till med problemet... hoppas det löser sig.. |
|
|
Tvättar aldrig bilen med högtryck........ Länk |
|
|
Hmm en fråga vad använder ni för super hörgtryckstvättar igentligen... Lacken lär ju inte sitta ett dugg om ni lyckas spruta bort den =0/ Lyack till iaf =) Mvh Teres |
|
gangsta_toth |
Det är ju välkänt att vi killar gillar starka maskiner... ;P Mvh, Robert. |
|
gangsta_toth: ja men 7000:- /litern va ju för den där värstinglacken som skiftar i färg ;) .. om jag har bilder? ca 300bilder på bilen :) ..vars ska jag skicka?? ..har du modem? ;) Teres: ja men om man har ett litet stenskott llr så å sen går rätt nära så "kryper" vattnet under å sen säger man FAAAAN!! :\ ps. kul me tjejer på forumet *digga* :) /NiFE - Nice life |
|
gangsta_toth |
NiFE: Jag har Telias ADSL. Det blir lite klydd om du mailar det, för hotmail är ju inte så glada för allt över två meg... Om du vill så kan du skicka det över msn. Det är bara att söka efter mitt email som står bland mina uppgifter. Mvh, Robert. |
|
gangsta_toth: har inget msn ..har du inte icq? llr är du på irc? .. isf gå in på #thedemonscrypt på undernet :) /NiFE - Nice life |
|
gangsta_toth |
Hittade dig på ICQ. Har addat dig nu. Mvh, Robert. |
| Ja nu blir det nog bara slangen och munstycket högtrycksaken får stanna i garaget =) Näe man kanske ska ta tjuren vi horen och gå ut tvätta bilen kanske .. Full av pollen *suck* Den måste ju blänka om man ska ut och retas med lite pojkar i kväll om värdret håller i sig =)) | |
| En riktigt bil måste väl ändå hålla för högtryckstvätt. Annars är det nån som har slarvat vid lackeringen. | |
|
Teres: ja men högtryckstvätt e ju bra om man håller sej en bit ifrån.. då e den super å spola bort den värsta skiten med :) .. hrmz, retas?? .. kör du som en tok llr? :) |
|
|
0-100: Hur har man "typ lämnat in huven på lackering"? Antingen så har man lämnat in den eller inte. |
|
|
NiFE: Nja kör som en tok gör jag väl inte =) fast i bland kan det ju vara svårt och låta bli och sätta en och annan bil som går sämre på plats =) Dom pojkarnas minare kan man leva länge på lär jag ju säga ...hehe kom till och med en pojk i helgen och frågade om jag ville sälja bilen länge sen han såg en sån tvättat och puttsad 325a i den här stan i så här bra skick =) hehe jag då har man inte helt misslyckas iaf med tvättningen |
|
|
0 - 100: fått tillbaka huven från omlackeringen nu?? ..själv ska jag åka å hämta min färg imorgon.. hoppas det är samma färg trots att färgkoden inte stämmer helt, det är 286/3 på min bil.. och färgen jag får har färgkod 285, någon som vet om det är nån skillnad eller om det är "samma" färg/nyans ?? man tycker ju att en lackfirma borde ha koll, eller om han kanske försöker blåsa mig så jag ska lämna in bilen iaf! /NiFE - Nice life |
|
|
ingen som vet?? jag har fått färgen men vettefan om jag vågar göra nått innan jag fått nått vettigt svar här :\ /NiFE - Nice life |
|
|
ahapp.. har testa "lacka" nu ..ser inte ut som de på bilen iaf eftersom klarlacken under löstes upp!! ser riktigt förjävligt ut nu! :( ..å den va i en lite ljusare nyans än original.. jävla skit :( /NiFE - Sad life |
|
|
Som jag skrev tidigare till dig angående nyans.Även om du köper BMW's originala färg så får du inte samma nyans om du gör det själv.Du skriver att din färgkod är 286/3 och du fick 285.Jag hade inte tagit denna färg.Jag vet att det hade blivit skit av alltihop. Bättre att lackarna hade gjort jobbet åt dig.Är du så pass rädd om din bil så skulle inte jag gjort dett själv.Ska själv lämna in min baklucka på min volvo 240 Turbo 84:a.Någon idiot hade tagit min bakvinge.Dom hade bara slitit av hela vingen.Blev skador på bakluckan.Fixade en ny på skroten för 500 spänn.Jag lider med Teres,,,men sno en vinge från en gammal traktor.Hur sjuka är dessa människor idag.Lycka till med din bil NIFE :-) MVH Jim |
|
|
Jim70: du har rätt, ska lämna in den till en lackfirma så dom får göra det.. borde ha lyssna på dig första gången :) Hoppas det löser sig me vingen på trallan ;) har du nå bilder på den? :) Ett annat alternativ är att montera M3 sidokjolar, nån som vet hur man gör det på en coupe då kjolarna som sitter på den inte går å ta lös ..?? /NiFE - Little better life ;) |
|
| sälj fälgarna på bilen till mig dom passar bättre på min bil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.