AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
418

Bromsarna fram på en B-10 3,5 E-34 !

Stämmer det att Alpina B-10 3,5 ej BiTurbo har standard 535 bromsar fram ?????
Det trodde jag inte ialla fall....Jag fick för mej att de var lite saftigare än standard 535..

Kan ju vara bra att veta då det börjar bli dax....

Billy B-10
Länk
Verkligen ingen som vet ????

Billy B-10
Länk
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Inte säker men jag tror att det är andra bromsar på 3.5 än på 535.

Jag tycker också att det låter konstigt att det skulle vara samma eftersom alpinan hade 17¨ fälgar som standard och därför kunnat satt dit lite kraftigare grejer.
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Det är andra bromsar på alpinan enligt den här sidan Länk
Jag misstänkte det , att det är (större) bromsar på den .
Det borde vara det tycker jag...
Och enligt sidan du tipsa om så verkar det vara så..

Billy B-10
Länk
Jo,
BiTurbo´n har skivor fram som är 332 mm i diam. Rejäla grejor som behövs för att hejda den från 300 km/tim!
Jag kommer ihåg att det var svårt med vinterdäck till den. Man kan inte ha mindre fälgdiameter än 17 tum, p g a de stora skivorna. Och de däcktillverkare som gör 17-tummare för vinterbruk, dvs inte för smala, är lätträknade.

MVH/

Sorry gott folk!

Ar visst litet trött. Såg inte att du ville diskutera B10 3.5!

R.

Det är ingen fara !!!
Att BiTurbon har större bromsar är ju självklart , med tanke på all effekt det har om man jämför med en slö vanlig B-10'a.....

Fast jag är fortfarande nyfiken på om den verkligen har större bromsar an en "vanlig" 535..

Billy B-10
Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Vet du hur stora bromskivor det är på din billy? 520i,525i,535,530 (E34),har alla 302x22mm skivor fram...även 540 har 302mm dock med 28mm tjocklek...Vad är det för effekt förresten i en sån bil som du har?
Ska kolla det (tjockleken altså)
effekten är 254 hk...

Billy B-10
Länk
Och omkretsen ska jag kolla med , förrseten står det på skivorna om man tar bort däcket ????

Billy B-10
Länk
Enligt reservdelskatalogen till E34 B10 3,5 är det andra bromsar än original 535i iallafall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.