|
|
|
|---|---|
|
Tjena.. Har hänt nåt mystiskt med min E34 -90. Hastighetsmätaren och den otrevliga mätaren som mäter förbrukning när man petar på gaspedalen lägger av ibland. På samma gång när dessa saker händer så skenar genomsnittsförbrukningen på färddatorn, vindrutetorkarnas intervaller blir helt annorlunda, och sist men inte minst ändras "styrkan" på servon, å blir lättare. Är det någon som fattar nåt av detta?? Låter som ett skämt ju.... Diff gör körningen roligare.. Länk | |
|
Kolla givaren på bakaxelklumpen. Fel där brukar ge problem med hastighetsmätare resp bränsleförbr. mätare. mvh MW-Guru |
|
|
Verkar troligt att ett fel i hastghetsindikeringen även skulle kunna påverka torkarintervallet samt servon. mvh MW-Guru |
|
|
Oki.. ska kolla upp det där, om jag nu hittar den där prylen, har nämligen ingen aning om var den kan finnas Diff gör körningen roligare.. Länk |
|
|
Kolla baktill på baxaxelklumpen, där lär du hitta en kontakt. mvh MW-Guru |
|
|
Hade samma fel på min förrra 520. Sladdarna vid givaren var nötta, med glappkontakt som följd. Att torkarna bär sig konstigt åt hänger ihop med att dom ju går över från normalfart till intervall när bilen står stilla.Och om hastighetsmätaren visar noll, tror ju torkarna att bilen inte rör sig. Samma med bränsleförbrukningen och servon. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Förutom eventuell glappkontakt i elanslutningen så titta efter fukt och framförallt ärg på stift och dylikt. mvh MW-Guru |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.