|
Sida 5 av 32
|
|
|---|---|
dunstan |
Saab och Volvo ägare är otroligt roliga att diskutera med. Hur mycket de än trimmar så åker vi BMW ägare ifrån dem med orginal bilar. Sedan vill de att man starta rullande på vissa växlar etc... Vem bryr sig om sådant. Från stillastående genom alla växlar gärna till 200 är det som gäller tycker jag. Har kört ifrån många "t" och "aero" med min Alpina. De har liksom ingen chans... Och svänger det så får de det ännu jobbigare. ;-) Men jag säger "låt dem drömma!!!". En vacker dag har de råd med BMW. ;-) ;-) ;-) |
dunstan |
och när det gäller C70 så åkte jag ikapp med en sådan. Med min 320i!!! Det började på uppfarten till E4an i Uppsala. Jag låg i häcken på honom hela tiden. När det började gå lite fort så började Volvon svaja. Såg otroligt kul ut. Han vart tvungen att avbryta pgr av detta. Inget vidare chassie i den bilen. Volvon var en C70 Cab 2.5T. Pinsamt att jag kunde ligga i häcken på honom med en 150hk BMW! ;-) Skulle det vara en sportbil? ;-) |
|
varför inte en gammal hederlig 745 spis i din 35:a? ;0) lite större fläkt o tryck i den så ska du se.. |
|
|
jag kan bara hålla med flåklypa det är ju roligt att inte ha den absolut snabbaste bilen och ändå haka på. och dunstan jag måste ju säga att jag tror på dig har själv kört ifrån hur många volvos som helst med sam och bsr mm emblem på bilen i både min 328 och 540in. V8-POWER |
|
|
när det handlar om 2 så pass motorstarka bilar som 328 och 540.. så är starten VÄLDIGT viktig... så den bättre föraren kan mkt väl ta och vinna.. mot en automat ser jag det svårt dock ändå..? om han inte har ap-sega reaktioner. jag körde mot en 97a 328ic för nån vecka sen, segade mig förbi honom och drog ifrån nån dec i taget från stillastående, men det gick INTE fort.. så det skiljer inte mkt om killen i 540in missa starten är nog 328an före. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Jokko. Så upplevde jag det också. Den 540 jag körde emot var modifierad av Hamann, men hur mycket vet jag inte. Troligtvis bara system, chip och filter. Hur menar du med automaten....vem ska vinna? |
|
dansguru |
jag kan beräta en rolig grej.. jag skulle åka till enköping från sthlm för en månad sen. vid rinkeby kom en v70 t5 med "sam" märken på och hade bråttom. det passade mej bra, för det hade jag också. full gas från rödlysena båda två. han kom iväg bra vann kanske 4-5 billängder. aj tänkte jag men fortsatte gasa fullt. sen hade inte volvon mycket att säga till om. han släppte gasen efter att min mätere visade 240. det gjorde han 2 gånger. första gången släppte han gasen för att hans bil svajade. andra gången för att det började lukta illa. jag fortsatte som vanligt i maschfart=180. vid skokloster, där jag tankade och fikade kom stackars killen in på macken med sin bil. hans turbo HADE pajat!!! jippiiii!! han berättade att han hade haft 340hk i den innan vi började gasa. nu hade han 140. dansguru |
|
Är inte mycket för att köra fort eller gasa, men: Har testat en gång mot en E39 M5 och en E46 M3. Lyckades dra ifrån både i start från stillastående, rullande start och toppfart. Kör lungt där ute. |
|
|
flåkypa, jag menar att en automat så kan man inte missa en växling, och eftersom den i bra skicka SKA vara snabbare än en 328 så borde en automat engentligen vara med konsekvent snababre än en 328a eftersom det inte kan bli nån missad växel eller så. ska ner på streetrace ikväll och har en stående utmaning från en kompis 328, återkommer med bilder på hur det gick ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Det e ju inte så svårt att rycka ifrån nån inhemsk traktor inte! Enkelt en 540i med ESS tuning kompressor sen e saken biff! 407 hp=)) Men sen e det ju en annan sak om autotech varit framme! =) mvh/Beemer Man |
|
Hunted |
Ni har sakert last senaste bilsport. Lovan hade trimmat sin V8 hos ESS i Norge. maste erkanna bilen blir ett monster... MEN vaxelladan??? Den blir stressad, sa stressad att den gar oever till noedprogram. hmmm.... har ni tankt pa det?? ni andra som "rastar" en 2.5t med en 150hk BMW, forsok atminstane o va arliga... det e inget skam (JO) att aka BMW-s minsta sexa. (det finns C70med 2.4 sugis oxa) o klart som fan att en cabbe e vinglig i hoga farter, alla som kort en VET att det e so. REALLITY CHECK BOYS!!!! Sluta dromma please! Speciellt ni som kor med tidiga nittitalistbilar. PS: aterigen har jag inget emot BMW, men hatar folk som lever i sin egen lilla "min 320E36 e de snabbaste bilen" bubbla. punkt slut. |
Perkka |
Håller med Hunted, inte en chans att en 320 E36 hänger på en 2.5 T... www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
nej det hade ju varit lite konstigt om en 2.0 liters sugis med 150 hästar hade tagit en 2,5 med turbo.en 325i så e det sayonara Volvo e inte var BMW är dom e var BMW var på 70 talet när det gäller prestanda. läste nya testet på s 60r gör ni det också fabriken lovar 0-100 på 5.7 det tog som lägst 6.3 sek som vanligt volvo håller inte vad dom lovar BMW o andra sidan har antigen en exakt siffer angivelse eller aningen hög BMW följer inte utvecklingen dom leder den. V8-POWER |
|
Perkka |
Getrag: Så du menar att en 325 E36 rastar en t ex C70 2.5T? Aldrig... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Volvo verkar vara ett mycket underskattat märke hos många. Är det bara jag som tycker Volvo producerar trevliga bilar och att det är speciellt kul att det är svenskar som förmår bygga dessa? Lite mer ödmjukhet från BMW-ägarnas håll skulle kanske inte skada ibland. Det är lustigt att det sitter så djupt inne för en del BMW-ägare att deras bilar inte alltid är snabbast. Jag blev frånåkt av en original SAAB 9000 2.3t med min 523 men inte gråter jag för det. Dock var det förvånansvärt jämnt upp till 150 km/h vilket förvånade mig. När jag la i 4:an blev jag dock distansierad. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Tur att alla dessa "HEL" Svenska "BIL" producenter är så Otroligt "Svenska nu mera då"... Skrattretande! Behöver man skriva nå mera? BMW är iaf fortfarande BMW... ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
theprofet: Jag trodde i min enfald att de flesta volvobilar byggs och konstrueras av svenskar men jag kanske har fel, vilket jag betvivlar? "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Jo det gör dom säkert fortfarande till viss del! Men är det bara därför man köper en bil då? Sen även nu när SAAB ska bygga en mycket intresant bil.. som för övrigt BARA ska byggas för den Amerikanksa marknaden.. känns u väldigt svenskt det... men men... Volvo är en bra bil ur säkerhets synpunkt och Frakt synpunkt + en viss del av ekonomin. Dock absolut inte soppa då! För törstiga e de allt! Det kan jag inte neka till.. men jag köper bil med fler sinnen än så... men Svenska är dom inte ur min synpunkt längre... ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Jag hävdade aldrig att en anledning att köpa Volvo var för att de byggs och konstrueras av svenskar däremot tycker jag det är kul att vi i lilla Sverige har kompetensen att bygga bilar som trots allt säljer i större delen av världen. Volvo är den tillverkare som visar bäst resultat inom fordkoncernen. SAAB är en mer sorglig historia. Om SAAB tvingas lägga ner sin utveckling och tillverkning av bilar i Trollhättan blir det ett mycket hårt slag för svensk ekonomi. Inte bara de anställda på SAAB drabbas utan även mängder av underleverantörer drabbas hårt. Jag hoppas innerligt att SAAB får behålla sin produktion i Sverige även fast det ser mycket mörkt ut. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Ville inte påstå att ni är patriot (skämtsamt) Hur som helst så håller jag helt klart med dig om det faktumet! Roligt att se att lilla vi är så bra som vi är! Det sorgliga är som du säger att vi håller på att försvinna på fler än bara det sättet! Synd för SAAB och Sverige om det blir så bara! Nu får vi ta och hålla tummarna för att det inte blir så dock... ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.