AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
127.267

Hjälp jag blev frånåkt...

Sida 31 av 32
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Jag tyckte det var ganska roligt när jag fick en Z4 M coupé bakom mig som nästan tuggade på min baklucka. Jag flyttade naturligtvis på mig och tryckte gasen i botten när han var jämnsides. Vid 220 låg vi fortfarande backspegel mot backspegel. Och jag som trodde en 343 hästars M-bil skulle äta min survolvo till frukost, men han tar mig väl på "ringen":-)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Finns alltid någon som är snabbare än sin egen kärra. =)
Tex,en original M635Csi,blir idag frånåkt av en X6 635d!!!! (på pappret i vilketfall)

Mvh Patrik
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Pete71: En e28 535 har ca 200kg mindre o dra på med...

Beemer 4 Life!
jag måste berätta att jag hade tidigare en 530 Touring -93 med V8 och den gick precis lika med en ny impreza ute på motorvägen, då log jag lite, min bil kostade 30.000 och hans kostade 300.000.
med min förra bil var det lätt att köra ifrån imprezorna med, det var en saab 99 EMS -73 ombygd med turbo snurra, den körde jag till och med ifrån nissan skyline GTS (trimmad) på dom kurviga vägarna mellan tungelsta och tullinge, den körde jag ifrån M5 på motorvägen med också
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Jag höll en M5 V10 bakom mig upp till 240 innan jag fick bromsa för framförvarande trafik i min fil. Min bil kostar 60.000 (trimmad för 20'), hans bil kostar väl 1 miljon tror jag. Fick tom. tummen upp av föraren när han gled upp jämnsides. Mina fördomar om M5 V10-ägare fick sig en rejäl känga där måste jag erkänna:-)
Conan999
Tomas: Vad hade du för bil?

Conan999
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Conan999>Det får man väl inte skriva här:-)
Men det står T4 på skuffluckan och det är ingen Volkswagen Transporter;-)
Conan999
Tomas: Hehe jodå det får man visst. Kul att kunna matcha en M5:a med en S40/V40. Själv hade jag gärna kört nåt race mot en M5:a nån gång med Corvetten men inte fått något lämpligt tillfälle än.

Conan999
Visa användare
84
BmWe3o
320i Cab 1997

En 535a med ös i!! kolla filmklippen.
Länk

Tyvärr inte min bil, men skulle inte bli ledsen om den körde från mig :D

MVH Fredrik.

Min bil. Länk
Visa användare
36
b3mer
525 Touring -95
Efter att ha läst några sidor i den här tråden så måste jag nästan lägga in mitt ord :P

Jag anser mig inte bli mer deprimerad när jag blir ifrån åkt. Tycker inte att det är pinsamt att bli ifrånkörd av en "påkostad" 240 turbo el, dylikt.

att gasa på efter spikrak väg kan alla som har lånat pappas bil göra. växla och gasa lär sig alla på körskolan, att kunna hantera alla hästar man har i bilen man kör till fullo är väl ändå det som spelar mest roll?

eller är det bara jag som resonerar så? :P

Fu
34
Fubarswe1
535d M-sport Tou -07 LCI
- ligger naturligtvis något i vad du säger b3mer - men det är lika förbaskat jobbigt att bli frånåkt - vare sig det svänger eller är rakt fram...
Lika kul är det att köra ifrån någon!!! - är nu 50 och kommer förmodligen alltid resonera likadant.. :-)) Min fru tycker ibland det är oerhört pinsamt och sjunker djupt ner i passagerarsätet - hennes brist på förståelse när jag blir frånåkt är mycket förödmjukande..:-)))) Det känns inte heller som om hon direkt jublar när jag tvålar till någon på autobahn (min fru är från Bayern så jag får köra en del "fri fart")
Roligast är dock när man efter ett kul race möts på närmaste autohof och berättar att man kör diesel - det har fått många att tappa hakan! (min fru har då ett säkerhetsavstånd som gör att vederbörande inte förstår att vi är hör ihop)
.., bara mina fem...
Måste vara jobbigt att ha så dåligt självförtroende och självkänsla att man blir förbannad för att man blir frånåkt, säkert samma personer som köper dyr bil bara för att vara värre än grannen.
Verdi
Henkez,
Precis. Fattar inte grejen. Är visserligen lite tävlingsinriktad men kappkörning på allmän väg har jag svårt att se vitsen med. Är man inte helt dum i huvudet så säger väl omdömet ifrån före bilen.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Det finns alltid 2 sidor av myntet! När jag kör med tantens Honda CR-V (0-100 på 12,5s) så är jag helt likgiltig inför det röda ljuset. Men när jag kör med min T4'a så upplever jag naturligtvis en viss form av provokation när jag står som ensam bil längst fram vid ett rödljus och nån glider upp bredvid. Självklart hade man uppfattat det som lite "jahaaa" när man står med en Ferrari 430 vid rödljuset och det glider upp en M3 bredvid, eller?
Och personligen så upplever man ju en form av upphestning när den 60-åriga gubben i MB500'an eller BMW 745'an stämplat fullt vid rödljuset men ändå blir efter. Samma upphetsning som man själv känner, samma frustration vet man ju att han känner. Det är ju en extra krydda.

Som sagt, likgiltigheten vid rödljuset ökar ju naturligtvis ju slöare bil man har, det är ju självklart. Den som åker M3 istället för 318 gör ju inte detta för att åka på banträff 1 gång om året. Lika logiskt är det att den som kör 550 gärna gasar vid rödljuset i större utsträckning än den som åker 520D.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Roligast hittils var när jag o brorsan körde genom Karskoga och hamnade vid ett rödljus bredvid 5 ungdommar i en E34 520i (inte världens raket direkt).

I detta fall var det brorsan som körde och vi hade släp bakom bilen på ca. 750kg..

Grabbarna varvade sin något astmatiska 520i och brorsan (som körde) log åt mig och slog över lådan till SD. Grönt blev det och vi höll jämt med dem upp till 100.. *asg*

De var LITE överraskade. Det blev jag också.. 320´n är ingen raket, men dieselboxen var nästan maxad, så det fanns lite mer än normalt.

Jag måste skämmas och säga att jag var överdrivet stolt över att ha klappat ner några glin i pappas 520.. ;)

//amullo
Verdi
Du jämför alltså din sunk-Volvo med en Ferrari? Även om den är snabb så är det fortfarande bara en T4:a.

För att fortsätta med din Ferrari-liknelse. Om jag sitter i en Ferrari 430 och det kommer upp en M3:a som vill rödljusrejsa så låter jag honom "vinna". Varför skulle jag nedlåta mig att tävla mot en sån? Både han och jag vet ju att Ferrarin är snabbare, dyrare och häftigare.

Hur vet du att dina motståndare verkligen "stämplar fullt" förresten? Och dina exempel (MB500, 745 osv) är väl så tunga att de knappast blir särskilt snabba från stillastående trots hög effekt... Kanske du borde tävla mot en trimmad Polo istället? ;)

Till sist, du menar alltså att de som har M3 har det för att vinna rödljusrace? Ok... Det verkar ju sunt. Känns spontant som att det finns billigare sätt att hävda sig på men...
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
jag tänkte Väcka tråden jag läst nästan allt om att blir frånåkta det klart det är inte rolig. jag sj kör en 540 m-paket med allt utr som fan får i en 540 e39 från 2001 jag har kört i från

AUDI A8
SAAB AERO 250
VOLVO T5 850
VOLVO T5 S60
BENZ 420 E CL
GOLF GTI MED 200 HK ME TANKEN PÅ FÖR MYCKET HK FÖR EN LITEN BIL
Mustang GT
BMW 335 Coupe
skoda r
Mitsubishi 3000Gt

men min bil har chippat till 299 hk plus jag har raka rör hälla vägen sport luftfilter från kn men jag har 20 tum fälgar på bilen med 20 25 285 profil det gör att jag tappar lite hk.

jag säger bara bmw power inget turbo kraft det är bara falska kraft ett tips tanka din bil med 98 oktan när du vill flyga.

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
:D
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Ahhh brorsan, 540 is da shit, word, respect!! :-)
Appropå bil som kör ifrån ALLT!
Länk
Men det vet ju alla att en 330 slaktar 1000cc sporthojar ;-)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Länk

//Stefan

Mina bilar:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.