AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
127.290

Hjälp jag blev frånåkt...

Sida 30 av 32
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Enklaste är att ni surfar in på It´s fun och kollar era egna bilar vad ni skulle få för effekt! Vad jag förstod på min E34 skulle dessa 15% va fördelade på både vridmoment och hk! Och som svar på frågan om jag märkte någe skillnad? Skiter björnen i skogen? Den största skillnaden märktes just på att vridet vart bättre på lägre varvtal! Andra skillnaden va ju självklart att den varvade mer efter chipningen! Har dock inte testat toppfarten än då väglaget inte är det bästa! Men vid normal körning( inte plattan i mattan ) så har soppaförbrukningen sjunkit lite och det är ju bara posetivt då jag kör många mil i jobbet och privat! Chipet e mappat på 98 oktan ja men det går alldeles utmärkt att köra på 95 men då känns det lite som bortkastade pengar! Kör för det mesta på 98 men det händer ibland att det blir ett par tankar med Vpower med! Och den där extra oktanen märks i Vpower för det känns som att motorn i bilen va tänkt att gå så och inte som innan chipningen med 95 oktan! Kan tilläggas min bil har rullat 31 tusen+ och det tuffar på utan protester! Firman där It´s fun dopar sina kunders bilar med OLW heter JVR och är en BMW verkstad som ligger ute i Tyresö och programvaran som används är BMW´s egna!
Förstår int evad folk här menar med att farsan hostar upp pengar för att ynglingen ska köpa en volvo t5a.
Ursäkta men äre inte så att dom flesta farsor hostar upp pengar för att grabben ska köpa sig en BMW..

Jo det är så, iallfall för oss invandrare.
Har en s60 me 300 hästar o den är galet snabb.
Vadå den klarar inte kurvor, det gör den utmärkt.
Att kunna köra in i en kurva me framhjulsdrift är ju bättre (enligt) mig än att komma med bakljusdrift.
Har en 523 oxå o den sladdar o har sig så for t de lite snö.
Man kan ju inte riktigt jämföra bilarna.
Vill ja köra nått race tar ja volvon,eller vill ja höra ett mullrande ljud tar ja volvon, vill ja glida runt i en fin bil tar ja bmw:n så klart.
Alla har ju sin egen smak, men många här tror att bmw är bäst på allt o så är inte fallet.
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
.....då har du inte kört min 84:as 518!!!
/Peter
När man köper en BMW får man ju inte bara krut i motorn ? Tänk på kvalitén också , den känns verkligen inte i en volvo , därav kanske pris skillnader ?
När man köper en BMW får man ju inte bara krut i motorn ? Tänk på kvalitén också , den känns verkligen inte i en volvo , därav kanske pris skillnader ?

eller hur?Det viste vi inte
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Jovisst är det så. BMW har ju varit helt förskonade från kvalitetsbristen ROST! Och femserien fick ju lysande betyg i en amerikansk sidokrocktest nu senast där Volvo S80 gjorde bort sig totalt.... eller var det tvärtom??
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
-Kuggfråga- Var det i aktiv eller passiv säkerhet :-)) dvs Bmw lär ju ha bättre förmåga att undvika olyckan pga chassie osv, osv
Ye
86
Yelow
545-04
Hehe...jo du Tomas, det var tvärtom :) !! BMW är knappast skonade från kvalitesproblem!! Har bara ägt bmw å volvo sen jag tog körkortet, men nog är bmw:arna mer benägna att vilja besöka verkstan!!
Det som gör att jag har kvar bmw är den mysiga kraften i V8:an utan att ha nån turbo i :) !! Sen får vi inte glömma V12:orna :) !!
e det nån som vet var man kan få tag i extraktor till en 535a-85 har 3.5 motorn i den!
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Kuggfrågesvar:
Vid en sidokollision hjälper nog inte den där 8-minuters tiden runt ringen så mycket tyvärr. Eller det kanske är så att man tack vare greppet i bakhjulsdriften klarar sig igenom korsningen när idioten som kört mot rött ljus från korsande väg kommer farande in i sidan. Eller när man bromsar för framförvarande lastbil efter 270 på Autobahn och stollen i Volvon bakom inte har samma bromsprestanda, då hade det väl varit trevligt med whiplashskydd i bilen?

Visst är det mysigt med V8-kraft, jag har inte kört V70/S80/XC90 med V8 men den sägs vara ganska trevlig;-)
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Daniel.F>>
Var det detta du åsyftade på?? (kanske under bältet, men men...)
Länk
Ye
86
Yelow
545-04
Tomas:
Jo, jag tror också att XC90 å S80 med V8 är rätt mysiga :) !!

Daniel.F:
Nu ska jag inte klanka på BMW för mkt då jag nämligen äger en själv, men ingen bmw klarar en S80 AWD med aktiva chassit i väghållning å förmåga att undvika olyckor...å sen att S80 ligger en hel tidsera före med krocksäkerheten försämrar inte chanserna heller!!

På sommaren är min 540 visserligen en dröm efter vägen, men på vintern är det RAKA motsatsen....286hk å bakhjulsdrift känns inte allt för säkert då, MEN visst fan är det roligare :D !!
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Blev ifrånåkt av en Mercedes E500 från 05 tycker det e helt okej då min 740 från 95 är kontant betald .. mercedesen garanterat belånad ;)

Tänk så nästa gång, hur många av de där flådiga bilarna tillhör egentligen ägarna och inte banken ??

Jag menar hur många finniga 18 åringar har råd med sin subaru och såna evobilar mm

Ligg efter men var stolt, kommer man ner till sin Bmw vs volvo 850/S70 T5 då kan jag hålla med om att man skulle bli ledsen. Men en original T5a ute på vägen borde inte vara några problem, bör gå ganska lika men efter 200 drar garanterat Bmwn betydligt bättre. Min 740 är den enda bil jag haft som acc riktigt bra efter 200 har haft både volvo turbo och saab aero bmwn känns bättre helt klart över 200.. Dock har 9-5 aeron bättre väghållning

Vet dock kompisen jämförde två bilar en Bmw E46 330 av tidig årsmodell mot en 850 T5 225hk han i Bmwn kunde leka med volvon ;)
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Förstår inte varför det skulle kännas mindre surt att förlora mot en finansierad bil? Nog svär jag när jag blir ifrånåkt, alldeles oavsett hur vinnande bil är betald kontant eller inte. Tankarna dessa bittra stunder brukar istället mer handla om införskaffande av KCR-box etc etc;)

Sedan är det väl förbannat svårt att veta om de har lån på bilen eller inte, bara för att någon har en dyr bil är det ju inte likamedtecken att den är finansierad.
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
asså lever min gamla tråd än?????
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Pete71:
He,he...apropå frånåkt..
Jag "drog" en Saab 9000 2,3 Turbo från stillastående med min 523i häromdagen,så det beror lite på förutsättningarna i "spontana race" om det ska gå vägen ;),vet ju att en 9000 Turbo utan flåset på turbon uppe inte är speciellt snabb från start s.a.s...Omkörningar högre upp i fart har ju en 523 inte något att komma med mot en 2,3 Turbo med rätt man bakom ratten..

Skäms lite lite ty det var ju inte direkt moget heller ;)
Men någon gång måste man ju prova där det känns säkert osv,sedan så har jag egentligen aldrig gasat med denna bil så man måste ju se om den har något att komma med..hrmpff..

Han skulle om mig från ett rödljus för att sedan lägga sig framför mig för att ta rätt fil framöver...det gick inte ;)
Han tappade fart från ettan till tvåan märkte jag..Jag startade på tvåan :)
Man ska inte underskatta gubbilar heller ;)

Mvh Janne.
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Pete71: Eller kan man säga "Tänk att du hänger kvar här på forumet fortfarande efter 5 år". Det är ju entusiasm!
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
Propeller: exakt.......tur man har e-mail bevakning...!
Kanske träffade en bra "nerv"-tråd, hehehe :-)
/Peter

Hade en gång en båt som var gjord i plåt tyckte den var kul satte på den hjul aldrig mera Volvo..
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jag tycker inte att min bmw sackar efter så värst mycke. Jag har kört ifrån både volvo och saab men allt handlar inte om råstyrka heller...

Beemer 4 Life!
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
OK The Man: Kan kanske tillägga att e34:ans aerodynamiska egenskaper är något bättre än e28:ans

Hade en gång en båt som var gjord i plåt tyckte den var kul satte på den hjul aldrig mera Volvo..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.