AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
127.268

Hjälp jag blev frånåkt...

Sida 27 av 32
ForEverBmw
Roligt att ni snackar så mycket om volvo och saab! Äger båda bilerna men måste säga att när det gäller kraft så är det bmw som gäller och det har dom alltid gjort volvo och saab har alltid åkt på stryk av bmw, bmw har en av världens starkaste motor!. som bevis så la dom en bmw m3 på nästa MAx RPM i 3 dagar och 3 nätter i en liten rum. när dom öppnade dörren så var motorn helt röd av värmen. dom la in m3 motorn tbx till bilen , inget hade hänt bilen var lika bra som den var innan!..
m3 har alltid varit en krossare 3.0=285hk 3.2=321hk nyam3 3.2=343hk
bmw m5 m535 har runt 220-285hk m5 3.6=315hk 3.8=runt 348+hk sedan fick dom "nya" m5 starkar motor 5 liters motor med 400hk och ny kommer den nyaste m5 och den har 400 hästar standart tills du trycker på M knappen då får du ytteligare 107 hästar samnt ändrar på fjädringen och allt. Bmw har alltid haft bra bilar, bland dom bästa redan runt 1985 så kom 6 med turbo vilken hade ett enrom toppfart! 90 kom bmw 850 vilket var en av värdens snabaste bilar vid den tiden. 88-92 325 170hk med en mycket fin motor! 92+, 325 192hk med en myycket stark motor som klår riktigt många bilar!
Har man en bmw 320i med 150 hk e den fin i motorn som min gammla var så var den extrem har klott volvo v70"nya modellen" på motorvägen till malmö volvon hadde 210 hästar det var en 2.5t men fortfarande så var det en VOLVO motor i det går ente att jämföra med bmw motor!. Tävlade med en annan saab 9.3 turbo på 185 hästar det gick jämt ett tag börja hinna ikapp han sedan kom det ett smäll vi fortsatte tävla sedan ett till och då gick turbon riktigt paj!.Du som är Bmw ägare du ska vara stolt över idn bil även om det är en 316 det finns alltid bilar du klor som har till och med mycket mera hästar!Var stolt över din BMW! tro mej!har mycket erfarenhet av bilar finns många volvo,saab.Vw samt många mer jag gillar men när det gäller race så är det BMW som gäller/Bmw Lover!
ForEverBmw
med 6 så menar jag 6 serien
Nu vet ni det alla med BMW 320. Det är bara att klå Aeros m.m, går det jämnt ett tag så är det bara att hålla i. Turbon lär rasa med två smällar ganska snart.

Flåklypa
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Funkar det inte första gången så är det bara att jaga vidare. Till slut hittar man någon som inte vill kappköra och honom kan man ju eventuellt slå.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Ja det spårade ur lite....

Mpower
Typiskt, ja visste ja skulle beställt en E91 320 istället, dom verkar ju vara reptilsnabba.... :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ForEverBmw
AA bmw 320 är ganska extrem så du kanske borde ha gjort det:P. skulle ta min bmw 320 till besiktinigen då chefen för stället kom och sa nej tillsin arbetare den här tar jag.. han tog bilen kolla och öppnade huven då han sa
det här är den finaste motorn som finns på bmw! samt så hade jag världigt tur med min den var eeeeextrem fin i motorn alldrg klydd eller något. har alltid kännt mej säker när jag har tävlat med andra bilar.så jaa bmw 320 är ett bra val;)..men det är alldrig för sent att byta;)
Jag har precis sålt min 330, så jag var enormt ironisk om det inte framgick...

Länk
ForEverBmw
vad ska du ha för bil nu då??
Wendtan. Berätta nu vad du ska köpa, jag tror "ForEverBmw" är lite nyfiken. :-D

Flåklypa
ForEverBmw
aa jag är jävligt intresserda=phehe
De e nån gammal traktor enligt vissa här på siten :)
Den lär aldrig kunna mäta sig med en 320, eller nått. Den verkar dock nästan ha dubbelt så mycket vridmoment konstigt nog.

Länk
ForEverBmw
haha men 'r det 320 du ska ha eller ?förstod ente exakt vad du skrev:Phehe
320 känns väl ändå som en ganska rejäl tröttmössa med 150hk motorn? Jag har en polare som kör en sådan (-00:a) och den är välbyggd/hyfsat snygg/skön att åka i och allt det där men nog tusan är det en trött liten bil ... Uppenbarligen är det dock något fel på hans vagn, om de nu ska vara så att den tex är värre än det mesta ... för det är den inte ...
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Intressant läsning,min BMW vänner,måste nog ut o kolla e-boxen
i morgon på min 535ia motorn låter väldikt "rå" om den är chippad
Har ej blivig om körd av en volvo än, den går som ett skollat troll

To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Mycket fakta ser jag. Lite förtydligande dock, 325 kom 87 och inte 88! M3 3,0 och M5-E28 hade 286 hk och inte 285. Och M535-E28 hade i Sverige inte 220 hk, det var den Tyska versionen. Annars såg det riktigt prydligt ut. Och visst har du rätt i att 320 är en av dom vassare vagnarna som lämnat BMW-fabriken. Jag kan tänka mig att den rastar både S60 T5 och V40 T4 utan större problem:-)
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Tomas min kom till sverige 02 sänkt o klar-låter inte som en standard vagn

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
M535i Tysksåld: 218hk
M535i Svensksåld: 204hk

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
ForEverBmw
sorry grabbar visst var ni känsliga om små detalijer på hk tex 286 har den ente 285..m535 aa stadart så har dom de men det finns ente mång asom är standart pga att dom är så pas dyra för sin ålder!
Men på min bmw finns inga klor att klösa dom andra bilarna med hur gör jag då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.