AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
128.121

Hjälp jag blev frånåkt...

Sida 26 av 32
Ma
21
Mange_Varvstopp
M3 & Rieger e30 2,5Tic
325 e30 Touring Tic
sluta snacka skit om den flygande holländaren jag har kört lika med fyra stycken m3:or 3.0 på blackrace och motorväg med en t4 (v40) så nosa inte upp er jag har kompisar som kan intyga att den e på pricken lika orörd som den den rullades ut från fabriken i taiwan lr var det holland... inte ens kamremmen e bytt morsan har haft den sen den var ny so thats it!!!

Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Jag har precis tagit av takräcket till Vw Bubblan.. hur många hästar kan jag ha fått genom att göra så ca 400??? el.?

Det kändes som det när jag puttade runt den i garaget & putade munnen som ett M3 killer slutrör & dånade ut min jamba låt..

vems el. vilka bilar går fortast?? who cares boys! gör upp det på strippen! för där kommer jag vara, ibland publiken & kolla på brudarna

gasa järnet i sommar om vi nu får nån sommar
Pa
1
Pajje
530iA Touring
Det är normalt att bilar framför släpper förbi omkörande men det finns en skillnad, både i Sverige och Tyskland. Den märkts MYCKET när jag åker fort med min Porsche 911. Jag vet inte om det kallas respekt eller självbevarelsedrift???

Ta det lugnt på allmänna vägar och kom istället och åk riktigt fort på någon bana, helst Nurburgring, men även de svenska banorna är jättekul! Att tävla i trafiken tycker jag är dumt och farligt.

Mvh Pajje

tu
15
tufftomat
525I/A -06 E61
Jag stod vid ett rödlyse nära hammarby sjöstad en gång med min 525IA. När jag kollade i bakspegeln såg jag den...en fet röd Dodge Viper med reklamdekaler och stylad till max.
Visste ju att jag inte hade en chans men tänkte skoja lite med Dodgen så jag brände iväg till max när det blev grönt. När jag glodde i backspegeln så såg man den röda besten som närmade sig med en ruskig fart. Man hörde nästan den där melodin från "Hajen" i huvudet. Innan dodgen han ifatt så skulle han tydligen svänga in på en sidogatan så vi säger väl att jag vann haha.
Sk
2
Skipper
528ia Touring -98
Drog ifrån en Daf 66:a idag...BMW rules
Ro
12
Rock-Tommy
540 IA V8 såklart!
"jag kan beräta en rolig grej..

jag skulle åka till enköping från sthlm för en månad sen. vid rinkeby kom en v70 t5 med "sam" märken på och hade bråttom. det passade mej bra, för det hade jag också. full gas från rödlysena båda två. han kom iväg bra vann kanske 4-5 billängder. aj tänkte jag men fortsatte gasa fullt. sen hade inte volvon mycket att säga till om. han släppte gasen efter att min mätere visade 240. det gjorde han 2 gånger. första gången släppte han gasen för att hans bil svajade. andra gången för att det började lukta illa. jag fortsatte som vanligt i maschfart=180. vid skokloster, där jag tankade och fikade kom stackars killen in på macken med sin bil. hans turbo HADE pajat!!! jippiiii!! han berättade att han hade haft 340hk i den innan vi började gasa. nu hade han 140."

HAHAHAHA!!! Poetisk rättvisa! V8 kix ass!! kör man 540 behövs ingen turbo!
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Rock-Tommy.

Om du behöver turbo eller inte beror ju starkt på vilken bil du ska konkurrera mot.

En 540iA är inte alls kattskit, utan en bil med många trevliga egenskaper. Men det behövs inte mycket till turbo för att lämna den i dammet bakom.

Dr Tinnitus
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Rock-Tommy: Man fick sig ett skratt i alla fall!
Hmm, 340hk?
Hela historien låter f.ö som en skröna, inte resultatet kanske men historien.

Flåklypa
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
"Men det behövs inte mycket till turbo för att lämna den i dammet bakom" ???
Nej det räcker väl med en 440 turbo med dumpventil.....
Conan99
Haha helt otroligt vad folk försvarar sina bilar med näbbar och klor. Hugger hit och dit så fort nån har en annan åsikt(inte alla men många). Min är bäst.......haha

Conan99
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Mycket tilll turbo... Allting är ju relativt.... En 250hk turbobil idag är ju svensson.

>Conan99, har du skaffat ngn bild på ditt åk än?

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Conan99
300+: jo då men har dom inte i datorn tyvärr. Kanske kommer senare, man är så slö med såna grejer, hehe.

Conan99
Har ingen bmw för tillfället, kör en Porsche 968 som för övrigt går precis lika fort som en M3 3.0 upp över 200, där e den lite snabbare tack vare lägre luftmotstånd

Morsan har en Saab 9-3 Aero med Nordic-uhrtrimm, kan säga att den bilen kör ifrån mig uppe i fart
Om ngn undrar är den snabbare än en 545(E34) och vår A8 4.2(som för övrigt är rena sportbilen jämfört med 540 740 och 750, Audis V8 är ljusår bättre än BMWs)
Ganska många har blivit mindre glatt överaskade av saabar, en kompis fick inte bort en 9-5 Aero med sin M3 3.2

även volvo5or går ruggigt bra i fart

Däremot skulle jag aldrig köpa en 9-3a för den bilen går inte att gasa på låga växlar med och skulle aldrig gå att köra på banan vilket jag tycker är viktigt och kul

Ni som inte tror turbo e ngt å ha, titta in på trimforumet och kolla vad alla trådar handlar om, jo att pilla på turbo på sin bmw!
m5
92
m5 3.6
325 IM -89
M5 3.6 -90
S40 T4 körde mot en sådan Autotechcontainer å i början fick han försprång men sedan nej du äckligt litet holländskt haschmonster
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Dart-
545 (E34) ?? Är verkligen A8 snabbare än en 540? Det var inte den jag körde mot i alla fall... och min är en touring.

DANNE
Min bil: Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Veåtta.

""Men det behövs inte mycket till turbo för att lämna den i dammet bakom" ???

Nej det räcker väl med en 440 turbo med dumpventil..... "

Visst är det kul med ironi ibland herr Veåtta. Men 440 turbo var alltså det klenaste du kunde komma på? Du hade alltså lite svårt att förstå vad jag menade?

Tycker du att en SAAB/Volvo med chip är mycket turbo, mot en chippad 540iA?

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
m5 3,6.

"S40 T4 körde mot en sådan Autotechcontainer å i början fick han försprång men sedan nej du äckligt litet holländskt haschmonster"

Det var nog inte mycket "Autotechat" på den då, för hade det varit det så hade du fått bita i gräset. Det finns gott om bevis på att lagom Autotechmasserade S/V40 inte har några större problem med gamla "halvtrötta" M5 3,6 ;-)

Dr Tinnitus

m5
92
m5 3.6
325 IM -89
M5 3.6 -90
Jo det är riktiga pisshögar dom är trötta grävlingar kvinnobil borde medfölja nagellack vid inköp pga dess lilla storlek att jämföra med Primera 200 hästarna känns som 150 ju eftersom min mor inte enss ville ha en sådan då vi hittade en skitbillig 00 revad över skärmkant samt bakdörr en 00 för de 4000 euro var ok lätt fixat fast knappast prisvä'rd prestanda att jämföra med andra Volvomodeller vore inte att tänka på
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Hjälp jag blev frånåkt...

För ngn vecka sedan, på okänd väg. Låg i 120 på 2-filig väg. När det blev 4 filer så vart det äntligen max-acc upp till 190. Bilen bakom släppte inte riktigt. Ngnstans där emellan 190 och 220 passerar han så mig. En Evo6... Ja tyckte mest det var roligt. Men visst hade de vart gott med lite mer pulver...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.