|
Sida 25 av 32
|
|
|---|---|
| Håller med Hoobs. Kör inte BMW för att den är så fantastiskt snabb, utan för KÄNSLAN. Det är det viktiga i en bil. Tråkigt att jag inte får uppleva det nu eftersom jag är BMW-lös. | |
|
Vissa BMWs är ganska snabba.....och visst är det kul. Hur många är det som inte är prestandafixerade? Blir man någonsin vuxen när det gäller bilar? /Lazze Länk |
|
| Om man säljer sin fina BMW och köper en seat istället för att den krånglar mindre så får man farligt många vuxenpoäng... | |
Sean_Modena |
Snackar ni Volvo?! Jag blev från åkt av 2 Brunetter i en Esprit v8 utanför Köpenhamn i höstas...Det värsta e att jag träffa dom senare på en mack, dom hade ett sånt irriterande leende...men men Jag e bara 20 och hoppas jag möter dom när jag e 25,,,om affärerna går bra dock |
Mberg |
blir avundsjuk... har en 520 -89, kan man dra ifrån någon nyare volvo än 740 eller? |
|
Varför tror folk att BMW alltid ska vara så snabba! rent patetiskt men smikrande:-) det finns många bilar som piskar bmw i alla klasser. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
Mberg |
det har du rätt i... men man åker ju helt kanon 7st i en 520.. =) |
|
7st i en 520? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
Mberg |
japp 5 fulla och gapiga vänner..+ att det snöade som tusan.. |
Conan99 |
Jag har just bytt bil från en Volvo744 turbo 1990 till en BMW 530 1994. Volvon har jag haft i 8,5 år och var supernöjd med den. Gick som ett skott. Varken BMW 540 eller Audi 4,2 l V8 drog ifrån mig. Jag slängde bara i en Grupp A turbo sen var det inte många som man blev frånåkt av. Bilen höll dessutom utan problem. Tveksam om BMW är lika bra. Tiden får väl utvisa det. MVH Conny |
Mberg |
jag hade en volvo amazon -64 innan bmw:n och jag tror faktisk att jag haft lika mycket problem med bmw:n som med amzingen.. Volvo bilar tycker jag om.. men man åker ju bra mycket bättre i en bmw. |
|
Välkommen Conan99! Hur kom d sig att du bytte? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
Conan99 |
Tack för det 300+. Ibland är man ju dum nog och bara vill prova nåt annat, eller hur. Nu har man ju kört av sig dessutom. Grejen är nog den att jag ville testa att äga en V8, lite kul faktiskt. Bmw:n är skön att åka i men jag vet att det blir dyrare att äga den och absolut mer svårsålt än Volvo, tyvärr.' MVH Conan99 |
|
Ja det är tråkigt, jag mår bättre i min M3:a än i en Volvo 760 lr liknande men jag står ut med värdeminskning o driftkostnader. En ggn när jag rejsade lite sköt Volvo-motståndaren topp-packningen. Vi snackade efteråt lite grann. När jag snackade med polarens mekaninker häromdagen visade det sig att det var just han jag hade kört mot för ett par år sedan! =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
Conan99 |
IC, ser ut som en snabb bil? Såg att du bodde i Växjö? Själv kommer jag ifrån Gränna men har pluggat i Växjö i drygt ett halvår och befinner mig där nästan varje dag så då kanske jag får se den gula faran snart!! MVH Conan99 |
|
Ja när jag har ställt på och besiktigat henne i april kommer hon nog kunna skymtas här och var... Har du ngn bild på din? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
Conan99 |
Tjena. Tyvärr har jag inte fixar någon bild, inte haft den så länge än. Det kommer nog så småningom. Bilen sticker inte ut speciellt mycket just nu. Den var helt orginal när jag köpte den. Jag har bytt alla blinkers till vita och sänkt den och mörkgrå till färgen. Jag har fått tag i feta 10 tums Azev fälgar till våren i alla fall. Conan99 |
|
Oki men vi kommer ses på ngn träff i alla fall så vi kan spana in varandras objekt... Kommer nog bli fett med fälgarna. För att återknyta lite till ämnet så kanske fälgarna kan hjälpa dig att inte bli frånåkt! Själv kör jag bara med 8,5"... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
| ftp://93ssr:93ssr@trollskog.mine.nu/93ssr/93ssr.mpg | |
|
Conan99: Det låter inte helt osannolikt. Även jag har FT-motorn i min 740 TIC, och det verkar vara hyfsat potenta maskiner. Bl a en S6 2.2T och en S4 2.2T Avant har blivit frånkörda av min. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.