AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
127.283

Hjälp jag blev frånåkt...

Sida 23 av 32
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Men snälla cordone, var du inte på Tullinge i somras....? Sahlin och Hammarström (båda i M3:or) var ju överlägset snabbast, den enda som var med där var väl en viss Richard C i en jättesnabb riskokare.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
var det ingen som var på Mantorp och såg den röda M3an som körde 10:or? Den var ruggigt snabb den... och vilket ljud sen... ojoj!

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
320-325
jaja men det är ju kul att det finns flera åsikter här ..

jag för min del är ju BMW älskare men kan ändå se att det finns fördelar i andra bilmärken ..

men BMW är ju BMW ...

TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Disponerade en S60T5 en helg. Går inte att jämföra med C70T5 då den senare är byggd på gamla 850:ans chassie. Mätte inte upp några tider, men min upplevelse var att S60:an gick i paritet med den Porche 911 carrera -84 jag ägt en gång i tiden.
ang s60:R så läs bara ams tidsangivelser för acc ujujuj sicken sågning
Hurra!
Tråden är uppe igen!

-Vad är roligare än att prata volvo 240 etc. VS BMW? Svar:Endast att ge en BMW stryk rakt framåt i ett rödljus med min stressade 240:)

Cordone:

Lägg av, detta är ett BMW forum. Jag/Vi bryr oss inte om en trimmad Volvo är snabbare...Så enkelt är det.

Droppa tråden, den har blivit 23sidor för lång.
TT
105
2002 touring.1973
Snarare Du än Dem.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Måste säga att jag tycker att detta är en bra tråd... alla har ju rätt till en åsikt och jag tvivlar på att alla som hänger här är märkestrogna. Själv har jag aldrig ägt en BMW även om jag drömmer våta drömmar om det *ler*

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Ja
760
JanF
530i-93
Körde inte Sahlin och Hammarström (båda i M3:or) med TURBO?
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Ja, och? tror du att alla 240 är orginal?
Ja
760
JanF
530i-93
Jo, är nog inte många bilar som är omoddade på strippen.

Men om någon råkar nämna turbo i BMW sammanhang så brukar det vara som att "svära i kyrkan", hualigen.

Kompressor kan väl kanske godkännas i undantagsfall verkar det som
Lustigt att de hade bmw som testbil när de tog fram 850:n...
dessutom är 850-lådan klen, många rapporterar också om vild ratt vid fullgasax (problem fwd-mycket hästar)
240-stel bakaxel, behöver man säga mer, säkert bra rakt fram på jämn väg..... 140:an - stötsstångsmotor...
men bygger man om allt så får man säkert en snabb bil, nog enklare att skaffa en bmw från början, den går även att växla ned.

bmw - om man vill köra fort, riktgit fort
ja hade en 240 turbo förut som va trimmad till ca 240-260 hk.. den smiskade man lätt en 90áns m5 a med
Köp volvo 240:)
TT
105
2002 touring.1973
Fram till 1991 körde jag Porcshe 911 carrera orginal turbolook -84. Den smiskade lätt beemers på gatan - DÅ!

Om det nödvändigtvis skall tävlas på gatan skall de flesta bilar ej underskattas endast mot bakgrund av att de ej har njurar på fronten. De som ställer upp mot Dig kanske i vissa fall gör det lite på skoj, medans andra kör sleepers. Knäcka självkänslan hos BMW-ägare måste vara ett av deras favoritnöjen.
Fasen vad sådana här trådar växer långt på detta forum...
Många okloka ord finns också!
Många M:människor som helst jämför acc från stillastående när det skall testas mot någon framhjulsdriven turbobil...
Visst!!! Trimmat är trimmat och orginal orginal, men det är ändå kul att jämföra! Just för skoj skull!
Har lagt 3500:- på annan mjukvara och köpt grövre avgas till min -93:a med 21000 mil bakom sig.
Är tredje ägaren som kör bilen trimmad, sedan ca 10000mil.
Ännu har ingen M:bil tagit mig vid ACC 100-250! Har kört mot ett stort antal!
Har dock inte testat mot E39 och E46 ännu!
Varför blir det efteråt så jäkla sura miner? Inte vet jag men här på forumet liknar det barnstuga ibland.
Fast ändå kul/intressankt att läsa!
M.V.H.
Bl
12
Blöta
325im -91
Det går ju inte att sätta farmor i stolen o tro att hon ska få topptid...
Kanske måste börja fundera på träning?
Vi är ju inte alltid bäst (?) på köra om ens egna röst får tala...
Provrejsa mot en polare en dag...kolla starttider o sluttider i början o i slutet av dagen...
Garanterat att du har bättre tid i slutet...

Gasa tills he rasa'
va
14
vaari
525 IA Touring -92
Tro detta eller ej men jag hade en 735 en gång i tiden,och polarn hade en 855R.Vi racade lite och 0-100 var jag helt väck när vi sen provade 120-220 gissa vem som drog vem hehe.Hoppas detta värmer alla BEEmer ägare där ute
kilroy
Min åsikt är att alla BMW´s standardmodeller utom 540 får problem med Volvos största turboladdade prestandamodeller. Inget konstigt med det...effekt kontra vikt är det som gäller...och där är inte alltid BMW vassast. Jag tycker inte heller det är något principiellt fel med turbo laddning...fast jag föredrar helt klart en V8...eller möjligen en rak sexa. Båda alternativen är BMW duktiga på...
Nästa gång du ser han så kasta på en feeet häng :D det brukar få bort deras fula leende ;)

Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.