|
Sida 22 av 32
|
|
|---|---|
|
Ja nu ska ni lyssna. Låg bakom en bil i somras i 100 Km/h bakom mig ligger en sunking vit volvo 240. Jag börjar köra om bilen framför drar allt jag orkar naturligtvis. Volvon hänger på och precis när jag kör om bilen börjar volvon köra om mig! Fatta att jag är snopen nu. Jag trycker allt jag har och volvon kör om mig precis som jag låg i 50 km/H jag bara skrattade. Vad hade den snubben under huvuen!? helt otroligt har aldrig sett nått liknande. Jag gasar så jag är blå i ansiktet och han bara kör om.. herregud.. |
|
| En "standard produkt" till 240 från t.ex KG-TRIM www.kgtrimning.com) är en en upphottad B23 med större turbo, topp och småsaker, den ger 425 hp/555 Nm. Även jag passar mig för en sådan när jag är ute i min dubbelturbo. Tror inte en ny M3 har någon chans där. | |
|
240 är roliga.. inte en jävel som förväntar sig att dom kan gå som fan! :) har lurat många med min oxo ska ni veta! Den går så fint, me min special preppade bakaxel och lite småpul här och var.. Det blir 2st svarta låååånga sträck på 2'an på snustorrt.. Mycket underhållande.. /A |
|
|
Ooooooh! Jag vill också ha en Volvo 240... Gul, sänkt, för stora fälgar, jättevinge och hemmabyggd baslåda. Finns det häftigare!? Micke |
|
|
Min kompis är duktig motorbyggare samt väldigt begåvad när det gäller turboteknik.Han har byggt om många Volvo 140/240 till sleepers.Bilarna ser inte märkvärdiga ut men det går som bara f*n.Den sista han byggde för ngr årsen satt det den största banracing turbon som gick att uppbringa samt Intercooler från Volvo FL7 lastbil.Har varit med om åka ifrån många högprestanda bilar med honom.När de ligger och pressar så mycket det går så bara han gasade ifrån dom som de skulle stå stilla...Gott slut och nytt//dutta |
|
|
Mikren: Ja, ja tänkte köpa en gul 240 ja med. Viktig utrusting är ett avgassystem som man får in hela armen i, stor svart vinge, toning, och plysch klädsel.O sen måste ja börja snusa med. Tänkte Ha den som sommarbil då den kör ifrån allt som finns därute. Bra komfort är de ju oxå :) Kan köra min 330 på vintern istället. Vill ju inte att 240n ska Rosta bort. Det är ett hemskt fånigt resonemang, alla bilar med turbo går o trimma till vansinne. De funkar även bra med bilar utan turbo, bara man lyfter sitt ett turboaggregat eller en kompressor. Detta gör inte en tung gammal traktor till en sportbil för det. Den går fort rakt fram, eftersom den tvångsmatas en massa hästkrafter. Om inte chassit och bromsar osv lever upp til hästkraftsantalet så får man en stelopererad hårfön som är en pina o framföra på något annat sätt än spikrakt, på plan väg. O hur ofta är vägen plan o svänger inte i vårt land? De finns ett bilmärke som jag tycker lyckas med turbo överladdning vs chassi och bromsar o de är Porsche. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Även äldre bmw går o turbo konvertera : Länk Men jag hade nog hellre haft en 240 :) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
hellonasty |
Allvarligt...att 240-motorn går att trimma helt galet mkt är en sak men fortfarande...i den karossen? Vore kul om man kunde få ett någotsånär objektivt svar på detta... =) 425 hk i 240-karossen måste vara helt bortkastat? Går det verkligen att använda den effekten i den bilen till annat än typ strippen? För det första är den ju inte byggd att vara en sportbil från början utan en komfortvagn som ritades för typ 25 år sedan? |
| hellonasty: Det finns en hel del prylar som härstammar från de 240:ar som tävlade i Grupp-A att använda. 240 var en hyffsad tävlingsbil då det begav sig. | |
|
min 240turbo 0-100 - 6.3sek inköpspris = under 15k körglädje per kr hög eller låg? = HÖG! m5 är tung.. Mvh er allas favorit! /A |
|
|
Du kan inte jämnföra en M5 med en 240.. tycker inte jag iaf.. Dessutom är M5an snäppet snabbare original. Med lite godsaker under huven kan man lätt dubbla antalet hästar.. Som vilken annan motor som helst! Sen kan du ju inte påstå att 240n har körglädje! Men det är alltid skitskoj med en sleeper.. det skulle jag vilja ha :) Mvh Jojje81 |
|
| Jo för fan det har jag ju! Min audi turbo.. den ser ganska sunkig ut men går som fan.. kanske är inte antalet hk imponerande men jag laddar 1kg+ så man kommer ju förbi dom flesta bilarna :-))) | |
|
Jag har faktiskt inte blivit frånåkt av någon i vinter... Trots endast 2,0 liters volym, 16v och 137 hästkrafter... :) // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
Förresten... har för mig att jag läste om någon som hade monterat en M5 3,8 motor med växellåda i en volvo 240... Tror det var i Bilsport jag läste. Någon som minns?? // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
| Asså nu fattar jag varför den här tråden är sååååå lång, är det meningen att man ska tugga hisingetraktorer på den här sidan eller? Snacka om traktorer som blåser ifrån allt....hallå! är det ingen som har varit runt å kikat på en dag på strippen. Där syns inte alla dessa "fartmonster som knäcker allt" men jag kanske måste åka på traktorpulling istället? | |
| Ja, det är traktorpulling de stora pojkarna sysslar med, strippen är ju för mopeder! =P | |
| volvo 240 är snabbaste bilen i hela väääärlden, som kör ifrån allt. | |
Scooter |
hade en 325 diskret turbotrimmad innan å den hände av T5:or å liknande tills det rasade!! :( Mvh Scooter |
|
hur många snabba bmw är det på strippen då? ja just det... inte många... lätt fler volvo's..:) Er alla favorit.. /A |
|
|
Det är sant cordone.. Inte alls så många som volvos.. MEN! En snabb bmw är en SNABB bmw.. -=Brings Me Women=- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.