|
Sida 2 av 32
|
|
|---|---|
|
Jag blev frånåkt av en s70 t5r, men det är ju inte så konstigt för s70:n har ju 250 hästar jämfört med mina 210, men det skiljde inte så mycket. Efter chip + open air får man ju testa igen. Han skröt ju på om att han hade kört ifrån en m3:a, han hade laddat som fan sa han. Men man litar ju inte på Volvo-ägare så. 15" wheels är manligt! BMW vad annars? |
|
|
t5r:en kan väl aldrig i #%&%¤ !! ändå inte köra ifrån en m3:a? Volvon är ju tyngre och har 70hp mindre..(E46:an tänker jag på) möjligen om han "laddar" med NOS =) Eller är jag för trött nu? |
|
| Jag blir frånåkt av min brors Volvo 940 Turbo... tråkigt men sant... Han har för närvarande "bara" 215 hk på bakhjulen men då är det tjall med turbo trycket... den laddar bara 0.7. Med rätt laddtryck kommer han hamna på ca 240-250hk på hjulena och då lär han försvinna ännu lite fortare i min framruta... men men... det finns botemedel =) | |
| Griseknoen: kom på en liten sak att det finns en bil som har mer hästar än T4:an och har 4-bult. Ford Sierra Cossi har 4-bult | |
|
Zeg, ja, det stämmer! Inget sällskap jag skulle vilja finnas i som biltillverkare dock.. :=) |
|
|
Köp en 540 touring och du blir inte frånåkt i första taget. V8 286hk :-) |
|
jpbygg |
V70 T5 chipad (eko chipad)så drar den 0-100 på ca 7sek är ett jävla drag för att va volvo :( . blev om körd i dag av en jävla gubbe som körde Volvo S80 jag drog upp och la mej vid siddan men det va o möjligt att dra honom. Ska man åka flott så kostar det flott!! |
|
Sånt man får leva med :( ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Booya! Jag sa ju att det va han själv, dvs en volvo-ägare som sagt detta, och volvoägare går ju inte att lita på. Jag tror heller inte på detta fenomen, man vet aldrig, m3-föraren kanske var riktigt usel på att köra. 15" wheels är manligt! BMW vad annars? |
|
| Jag vet en 850 Turbo med system och chip som körde helt jämnt med en M3 3.0. Tilläggas bör att det var en tjej som körde Volvon. | |
| Det låter som en saga Flåklypa för på papperet har inte Volvon mycket att hämta, men det är klart man måste ju kunna köra också och det vete fasen om inte Asta 75år i sin M3 E46 skulle förlora mot sigge i sin Skoda oktavia RS. | |
|
Som en saga? På papperet är det jämnt i mina ögon och han har kört 14.45sek på asfaltsstripp med Volvon....ungefär som en M3 3.0, med skillnaden att M3:an bör ta starten rätt lätt. Annars var jag ute och provade mot kompisens S60 T5 som är original. På ettan var jag snabbare, lika på tvåan, men när han fick i trean så hade jag inget att sätta emot om jag inte låg och fiskade i baksuget. |
|
|
jag har kört mot en BSR preppad s60 T5 automat med min 540ia (polaren som äger s60in) vi har även kört med gps mätning osv.. och bmwn är snabbare på alla distanser, även fast han har ca 300hk. 0-100, 0-200, 201m, 402m alla distanser, både på pappret och i verkligheten, eftersom vi kört mot varandra otaliga gånger.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Skönt att det är svart på vitt att volvo inte bara är en tråkig svenssonbil den går även sämre än BMW:n....inte nog med detta den som har kvar sin beemer har ofta en vän för livet ! /Peter |
|
|
Vänj er... En chippad(endast!!!) S80 T6 har mer vrid än M5 e39!!! Volvos nyare turbobilar är riktigt farliga.. Min polare har en riktigt drogad box i sin R-bil.. Ruggigt bra klös när den får fäste! Så se till att vara snabba i starten för framhjulsdrift och mycket effekt går aldrig jämt upp... Och M5 E34 är visserligen en snabb bil.... men den börjar svettas ordentligt när det kommer chippade T4:or.. Så visa att ni har lite balls och se till att hålla den dikt mot mattan.. Och framförallt... se till att det är du som gör det längst!! Många bangar när det börjar gå i över 200.. Hjälper inte det ändå får ni väl ringa ESS Performance!! =) Lycka till!! M3 E36 = Bra klös! M5 E39= Mycket goare ryt.. test 150-250 blås.. en sprint som averkas mycket fort... m3:an har inte en chans.. // Arrow |
|
|
Ska ha ett litet kompisrejs nästa vecka...testa bilarna lite. Rimligtvis torde jag inte ha en chans mot en 945:a med ca 220hk alltså? Trodde det inte heller. Attans det gör ont i själen att veta att man med största sannolikhet kommer bli ägd! Tips på hur man förlorar med hedern i behåll???? =) |
|
|
är inte den här diskutionen egentligen lite meningslös? Att hålla på at jämföra t4 med en 540? Du kan ju lika gärna vara besviken för att du blir dragen av en motorcykel eller flygplan. Sen att bli ledsen för at man blir dragen av en trimmad bil av valfri modell mot en standard bil, oavsett modell, kan ju inte heller vara något att vara besviken över. En rättvis jämförelse är nog att ta något trimmåk och jämföra med bilar som askens 540 eller någon annan preppad bmw. |
|
Perkka |
Underskatta aldrig en turbo-bil, en del kan vara ruskigt snabba =/ Men det ska mycket till om dom ska hänga på en M-bil.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
En Volvo måhända är en urkass bil emot BMW i många avseende men låt er inte luras av det. En chip trimmad volvo är inte att leka med. Skulle aldrig komma på tanken att ta ett race med mindre är minst 250 hk under huven. En V70 R -00 som är Volvos i det tysta värsta bil "innan de nu släppta V70 N R" har 265 hk original! med chip har du 320 utan att betala mer än 5000 spänn. Se länk Länk spar till en.... Länk |
|
|
Fusk med snurrbo! Fast samtidigt kan man ju stoltsera med att man har äkta sughästar iaf! Inget dopingfall. Jag kör med rent samvete!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.