|
Sida 19 av 32
|
|
|---|---|
|
kan man bygga motorer på riktigt behövs ingen turbo........ sen finns det ingen känsla i varken saab eller volvo. |
|
320-325 |
okej det kan vara kul att jämnföra( karaktärer) mellan olika bíl märken MEN som vi alla märker så är det tyvärr mkt svårt.. utan att det blir bråk..synd men så är det jag själv tycker det är kul att jämnför m.m men man måste vara väldigt försiktig speciellt när det finns volvo/saab fans på bmw forumet som jag tycker är lite skoj faktiskt ,,, men det kan lätt bli lite sura miner..både från bmw ägarna och volvo/saab ägarna .. så vad skall vi göra ? komma fram till att det finns olika bilar som har olika karaktärer och inrikningar som har sina för och nackdelar precis som vi människor... ähh jag vet inte men skit samma det ordnar sej nog men kontentan är att BMW ÄR BÄST.. för mej ........................ |
|
tänk på att man tjänar MASSOR på att ligga i någon bils fartvind.. eller hur man ska säga.. man ska ligga i varsin fil, å dra EXAKT samtidigt, så visar det sig ganska snart vem som har mest pulver.. :) Det här har jag å polaren me sin m3 3.2 provat MASSOR me gånger från och till under sommaren. Minsta lilla tjuvstart kan göra att man loosar direkt.. :) <- /A |
|
|
320-325: "sen är en vanlig 325a´´ med 4 dörrar bra mkt tröttare än en 320i=1200kg" 1125kg väger 320 2d -88. (Full tank, Utan kille i bilen) 6,62hk/kg 1200kg väger 325 4d -88. (Full tank, Utan kille i bilen) 7,06hk/kg 1640kg väger V70 T5 -00. (Tjänstevikt, kille i bilen!) 6,56hk/kg Jämt på pappret, javisst. Men lägg till att volvon har tjänstevikt. Man bör nog lägga till vardera 75 kg på Bmw:isarna för att få det helt rätt. Å volvon har ju fördelen av mycket bättre aerodynamik samt turbo. Håll till godo! Det tog ett tag att leta reda på siffrorna! =) |
|
|
Citat. "tänk på att man tjänar MASSOR på att ligga i någon bils fartvind.. eller hur man ska säga.. man ska ligga i varsin fil, å dra EXAKT samtidigt, så visar det sig ganska snart vem som har mest pulver.. :)" Helt riktigt. Fast känner man till förutsättningarna och berättar om dom, så är det helt ok. Det är alltså ok att ligga i baksuget OM man berättar det. Skillnaden är grym! |
|
|
Anledningen till att jag finns här är för att jag uppskattar BMW såpass att jag gjort valet att åka BMW. Hittils är jag nöjd med det valet. Det jag kan haka upp mig på är den lilla värld många BMW-ägare lever i. Stöst, bäst och vackrastvärlden som egentligen bara är en lättsprucken bubbla. Går man in på andra forum som t.ex tpc eller stcs så finner man en mycket trevligare stämning där. Synd att bilarna inte håller måttet mer än bara rakt fram. |
|
| Rättelse av mitt inlägg strax här ovan: kg/hk ska det vara förstås! | |
|
Flåklypa; Tycker detta forum har en bra stämmning med tanke på antal besökare, bortsett från alla "snabbast" inlägg! Och de kommer ju bara en gång per månad, typ! ;) ps. Kommer det BMW ägare och argumenterar för att de är snabbare än volvo på tpc, t.ex? (Just wondering) /Manray/ |
|
| Sådana (här) trådar förekommer knappt på deras forum. De flesta har dessutom självkänsla nog att kunna uppskatta andra bilmärken i en mycket större utsträckning. | |
| Alltså, jag tycket inte att stämningen är dålig på något vis här. Diskussioner och olika åsikter måste man kunna ha. Vissa saker är man överens om, andra inte och man skall inte göra något personligt av det. Lite åsiktsutbyte är det som är tjusningen med forum tycker jag, vid sidan om all kunskap som finns. | |
hellonasty |
Usch, efter att ha surfat runt på detta forum i två år är man ju rätt knäckt... varför köpte man en BMW egentligen? |
hellonasty |
Diskutera hur BMW:arna står sig mot motorer i samma kategori istället, turbo är inte lönt att ge sig på tror jag ärligt. Jag tror iallafall att jag kör ifrån många andra bilar med 6:a runt tre liter, runt 200 hk. Ska köra mot polarns Alfa QV sen, kolla hur det går...blir jag frånåkt av "#¤"# VR6:orna blir jag ledsen däremot. Har iof kört en chippad 850 T5 och en S60 T5 som jag tyckte gick bra men jag vet inte om den kändes snabbare än min i acc...skillnaden var i högre hastigheter i så fall. |
hellonasty |
Men oj oj vad man satt bra i S60:in alltså...den är lika snygg som BMW nästan =) |
|
Detta är ganksa rolig läsning faktiskt.. Som Familje bil.. Strikt sådan kan jag tänka mig en Volvo, men då ska det bara transporteras i den med.. och då får det bli en V70 med den nya karrossen... Fast i övrigt ger jag inte mkt åt varken Saab eller Volvo.. Kankse Saab 9-3 ss som är riktigt snygg och härlig att köra... Ändå felet är att driften sitter på heeelt fel ställe! Men en bakhjulskonverterad 9-3 ss med en Rak 6:a vore kanon... fast då kan man ju lika väl köpa en BMW hehe! Anser strickt att min Kombi är nästan lika underhållande som en 9-3 ss! Än fast den inte ser riktigt lika ny och sportig ut! Sen vad beträffar 850, så har jag alltid hatat denna bil för den totala talanglösheten i designen.. Volvo 850 kan man ju direkt Utmärka till Jantelagens Bilifiering!! Ansiktslyft Volvo 240 med andra ord.. Sen ska väl tillägas de 3 Nya och fräscha Volvo bilarna nu.. Kaka 1 i storlek Small! Kaka 2 i storlek Medium. Kaka 3 i Storlek Large! Man ser ju fasiken inte skilland på deras modeller! näe... Talanglöst återigen!! __ Länk |
|
|
Flåkypa: Jag tror du har fel. de är mer än ofta de trillar in icke bmw ägare här med ett uppsåt i tankarna. Dom blir ofta avstängda ganska fort, men vissa lever kvar. Efter att ha tittat lite på olika forum därav volvo och saab inräknade så kan jag konstatera att denna form av "smutskastning" förekommer överallt. Övertro på sina bilars prestanda har alla märkesintresserade bilägare med mer än 100 hkr, så även saab och volvo ägare. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Wendtan. Jo, det hälsar på en del Audi/SAAB/Volvo/MB förespråkare här. Visst föekommer såkallade "vs"-trådar där också, men inte alls i samma utsträckning om här. Det är ju bara att ta en snabbsök så får man svaret. Du håller alltså med om bubblan jag nämnde....apropå övertro. :-) |
|
|
Självklart håller jag med. lägger man 80-300 kkr på en bil vilket i vissa fall kan vara livsbesparingar, får man svårt o tro att någon med en gammal turbo häck eller likande kan åka ifrån en. Jag försöker hålla mig på jorden med båda fötter och går aldrig in i en sån här diskussion utan konkreta erfarenheter av vad som händer. Personligen tycker jag Lotus har ett lysande koncept med vikt vs hästkrafter. En Elise skulle vara kul att ha för soliga söndagar samt banmöten. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| En Elise tror jag är ett av de bästa valen man kan göra om man skall åka bana, utan att bli ruinerad. | |
|
Den här tråden är ju bara en kul grej. Sådana här diskussioner speglar ju bara en vanlig dag på jobbet eller en kväll med polarna! Den som tycker denna tråd skapar dålig stämning på forumet tar det ju på fel sätt! Detta är ju ett oerhört kunnigt forum med väldigt lite skitsnack jämfört med många andra forum! Tycker jag! mvh |
|
Perkka |
FD. M5: Om det är fusk med turbo, varför är det då så många BMW-ägare som vill turbokonvertera sina bilar för att dom skall kunna röra på sig? Dessutom har ju Alpina en hel del bilar med turbos. Jag hänger här för att jag gillar BMW, och bl a för att jag själv har ägt en. Tyvärr så tror en del BMW-ägare att deras bilar är snabbast och bäst, vilket inte stämmer i många fall. Har ju som sagt egna erfarenheter av märket. Visst går en del BMW bra, men det finns flera andra bilar som kan matcha dess prestanda utan större problem. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.