|
Sida 18 av 32
|
|
|---|---|
320-325 |
En 850 T5 orginal är GRYMT överreklamarerad jag har faktiskt kört ifrån kompisens 850T5 med min sketna E30 iförsej så närmade han sej när vi kom upp i över 200 men han fick sin chans när mitt övervarvningsskydd slog i vid 230 men då kom det en kurva.... hehe.. vi började dra från 70kmh till 230 jag låg bakom han på 3an sen när min började dra vid 4300rpm så närmade jag mej han sen när jag ryckte i 4 an så var jag jämnsides sen så började det gå fort ..men 850in var bakom mej vi har även dragit mot varandra i en uppförsbacke då låg vi lika .. jag har tjatat på han att vi ska dra 0-201 m men han är inte så pigg på det ännu, han bubbla om sport avgassystem först.. jag tror att han hade 225hk eller nåt i 850t5 det bör tilläggas att Volvon är en kombi min är nästintill orginal 320i m m20b25 90´´ så en corrado Vr6 skulle nog köra ifrån 850t5 eftersom jag drar jämt med kompisens Vr6 70-230kmh men 0-201m så är han en billängd bakom mej. |
hellonasty |
Cordone: Nej det är sant, 850:in kostade väl typ häften av vad M5 gjorde ny så nog är det kaxigt =) Tycker som sagt att BMW kör prestandaimagen alldeles för hårt...det blir ju pinsamt ibland när man blir frånåkt av en gammal Golf GTI typ =) Nåja, köpte inte min för prestandan utan för att jag tyckte den var snygg. Flåklypa: I Sverige? Min polare (Kan ALLT om Volvo >=) påstod att den tillverkades utomlands. Fast ändå, Z3:an utgör ju ganska liten del av BMW:s totala försäljning per år om man jämför med 5:an och 3:an...Z3 sportbil ju. |
|
Måste ge mig in i denna pajkastardebatt som inte leder nånstans! =) Man skall icke underskatta turbo-bilar! De går som skollade troll! 320-325: Konstigt tycker jag att du säger att din 320 (med 170 hk antar jag?) drar en T5. Jag hade en T5 -00 250hk till låns några veckor nyss. Konstaterade att den drar skiten ur min 325 i alla register! Skoningslöst dessutom! Möjligtvis inte 0-30 km/h då men that´s it! Då menar jag att T5 drar SKITEN ur min bil! Och min 325:a tycker jag är pigg o så... Inte defekt någonstans... mvh! |
|
|
jag undrar då bara en sak kvittar vilken tidning man läser i så klarar volvo aldrig hålla vad dom lovar ang acc. och cordone jag e uppe i hbg på söndag så jag drar gärna mot din polare har nu drat mot en s40 med 250+ hk också men jag berättar inte utgången vi får se på söndag. för det andra så ska jag själv köpa turbo bil BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
Perkka |
En Vr6 lr 325 E30/E36 har inte en suck mot en T5. 850 tillverkades i Sverige, dock var/är det S/V40 som tillverkas i Holland lr Belgien. Btw, turbo måste ju överlägsen när det gäller mest/flest hk per krona. Bara det är ju suveränt anser jag. Sen att det är en underbar ketchupeffekt i bl a Saab, är ju ännu härligare. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
320-325 |
öhh jag håller inte på att gissa utan DET ÄR FAKTA sen är en vanlig 325a´´ med 4 dörrar bra mkt tröttare än en 320i=1200kg med lågt räknat 170hk, och en tung T5 kombi med 25000mil på mätaren och med 225hk eller nåt,är då inte så respektingivande längre..dom extra hk försvinner nog mkt i att T5 väger troligen 400-500kg mer än min bil för att inte tala om skillnaden i utväxling som oxå gör en hel del. 200kmh = 6000rpm på 5an 320i 89´´ m20b25 |
| Det är många som kör rymdraketer på det här forumet... | |
320-325 |
men min kompis T5 850 kombi kanske är helt slut då ... även en annan T4 sedan som jag körde ifrån gång på gång i båberg.. men den var väl oxå helt slut då ... även kanske en sprillans ny saab aero 93 som jag oxå har hållt på att köra in i röven på när dom två grabbarn i saaben ville dra ifrån mej vid ett rödljus vi drog upp till 200 ungefär men den var väl oxå helt slut troligen .. det måste nog finnas olika slags T5 or med olika slags hk annars får jag inte ihop det ...eftersom en 250hk eller 265hk T5 har man allt inte mkt att säga till om . är det nån som vet vad alla olika T5 orna har för hk nm m.m |
320-325 |
tja rymdraket (flykåpa) var det inte din 328 som drog jämt med BMW 330 eller hur det nu var.. har för mej det i nåt annat inlägg. en 330 går ju ganska bra ändå .. |
|
Nja, jag tror att jag kan hålla jämna steg om jag får ligga i baksuget på en 330, det var det jag sade. I övrigt verkar det som en 330 vara nöjd om dom hänger med i ditt baksug. :-) |
|
320-325 |
Men visst det kanske är en rymdraket som jag kör runt i, i min härliga fantasi värld där allt är möjligt.. en 225hk 1600kg tung 850 T5 som jag precis kör om med en möglig E30 1200kg med fjuttiga 170hk sportavgas 320svänghjul öppetfilter som bara suger varmluft eller var det kallluft hmm ... ja ja länge leve BMW raket . sånt är ju bara möjligt i en fantasivärld eller om man har en raket. nää nu får jag ta och vakna .... |
|
850 turbo: 225 hk 850 t5R: 240 hk 850 R: 250 hk S70/V70 T5: 240 hk S70/V70 R: 250 hk S60/V70N T5: 250 hk S60/V70N R: 300 hk |
|
320-325 |
hahaha hmm den var bra... ja självklart så skall M5 orna oxå vara nöjda om dom lyckas hänga med i mitt baksug det är ju inte lätt att hänga med en raket .. |
320-325 |
men då måste ju min polare ha en 850turbo eftersom han sa att det var 225hk i den men det stod T5 på bakluckan iförsej.. hmm dekaltrimmare..det kan inte vara möjligt .. men det förklarar ju en hel del . jag får ta och snacka med polaren. det är ju skillnad på 225hk och 240hk.. |
320-325 |
öhh det skiljer 15hk det är ju inte så jätte skillnad men ..men det är väl dom sista 15hk som kör lusen av 320i m20b25 ..så att E30 in blir en finne i backspegeln.. |
|
850 Turbo= 850 T5 i utlandet. I Italien finns det ytterligare varianter på T5. |
|
| Italien har alltid specialanpassade modeller eftersom de har en skattegräns vid 2000 cc. Volvos turbomodeller hette förr Polaris i Italien och var på två liter. | |
320-325 |
ok det förklarar ju ännu mer... för jag tror polarens bil va import.. föresten om ni nu älskar att prata om volvo och saab hur bra dom går och hur fantastiskt dom spöar bmw å sen trakasserar bmw ägare som vill dela med sej av lite bmw erfarenheter VAD SJUTTON GÖR NI PÅ ETT BMW FORUM ? jag har inget ont om saab o volvo men det blir väldigt mkt pajkastning när det är så här.. ja volvo går bra speciellt T5 och värsting modellerna men OCH!!! |
|
hmm... kul att jämföra olika bilar och dess karaktärer eller? tycker jag ivf... sällan att man säger att Bimmern är skit bara för att man kör om den.. lixom inte det saken handlar om. :) leve turbo! /A |
|
| Jag uppskattar realism... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.