AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
127.276

Hjälp jag blev frånåkt...

Sida 16 av 32
getrag:
vi körde igår ju, lite disigt ute.. = fuktigt.
min 240, diff + minst 180hk. 1420 väger den..

kan väl inte hjälpa att han får spö, låter hur märkligt som helst, för en 3.0m3 hade jag definitivt inte hängt på..

Corrado vr6 är ju otroligt slöa, så det borde du ju plocka med din 540. Däremot en m3 3.0 kan du ju inte ta, den väger ju mindre än din fast har samma effekt.. ?

Jag hade dubbdäck på 240, det hade han på sin oxo..
spelar mindre roll, då vi körde flera rullande just för att han fick stryck 0-100.. (hans förslag)

En s60 med 300hk, kräver mer än ett chip.. hallå! finns väl ingen som tror på chip hästar väl? lite bilar kan ni väl här?
Visa länk till en s60 med bromsade 300hk, så tror jag dig.
(den ekvationen går inte ihop, lättare bil (s60), med 14hk övertag i detta fallet, kan inte du ta med din bil.. går lixom inte..)

En 540 klår med 100% inte min 850, däremot 240 kan jag lätt förstå!

Skit samma, jag berättar mina erfarenheter, men säger därmed inte att alla 540 är slöa.

Däremot kan du ju stött på sömniga förare i dom du resjat mot. fast det har du så klart inte... ellerhur? :))

/A
det kvittar att volvon väger mindre framhjulsdrift och ponny hästar mot bayerische full blod jag har ett vittne här på forumet det var till och med han som körde mot m3an och slog den 0-110 mätar fart jag har dessutom racat mot ex anntal volvo bilar med samma utgång den snabbaste hittils var en 940 turbo som hade kring 250hk.s60 har chip filter rör samt dump och ngt laddtryks fiffel vet ej vad.jag säger bara jag racar gärna mot din 850 innan jag säljer den om du nu har "bara280hk" i den så att det inte e 380hk vad väger 850in och vad har en s70r för hk orginal för en sån har jag också kört mot 50-150 och lämmnat han .du måste förstå att jag tycker det e konstigt kan ingen volvo ägare i malmö regionen köra eller vad e det som e fel.
kört mot s80 med 300+pållar och vunnit 0-100.ja jag vet inte vad jag ska säga har fåt spö också men av vilka bilar säger jag inte
har drat jämnt med m5 3.6 också måste testa mot en 3.8 samt m3 3.2 bara för skojs skull hur mkt skillnad gör föraren
jo mkt. har sett en kille i en m3 3.0 få spö av en civic vtec en gång då undrar man.
getrag: min bil är avställd fram till april. så har du din bil kvar då, så är det helt å hållet mitt nöje att rejsa mot dig och din 540.

jag personligen har mer än 300hk i min, och har haft i sär hela skiten å trimmat.. Har kört ifrån sådana trimmade volvobilar jag oxo, även fast jag inte har en hk över 350 i min. Så de flesta drömmer nog tyvärr, och därför tror du att din bil klår en bil med rediga 300hk..

ett framrör + chip + filter ger 290hk i en 850T5, så jag har svårt å se vad en S60 har för fördel som ger den 300hk. (en dump gör inte ett skit i effekt, men det visste du väl redan..)

Skit samma nu, det var polaren T5 som körde lusen av 540'n, inte min.. (polarens T5 kör jag lusen av med min 850 som parentes).

men jag har svårt å se hur du kan hänga en 3.2M3 ivf. Har polare med sådan bil oxo, och han hänger 540 som skit han me.

Jag vill inte racka ner på din bil, men dom vi stött på har då inte visat några tecken på bayerische full blod..

S70r Har 250hk orginal. inte konstigt du lyckades ta en sådan när du har 286.. mao, ingen bravur direkt..

nya som gamla m5 har jag inte heller fått stryk av med min 850.. men det är en annan historia..

0-100 på 5.9sek, med polarens 850T5. Ja, framhjulsdrift, så du kan ju tänka dig vad som händer när den slutar spinna.

/A

ja mot 350hkaren vill jag inte raca ja jo för skojs skull kanske
men den andra t5 med va sa du 290hk kör jag gärna mot på torr asfallt.du måste ha åkt i en jävligt seg 540 för den manuella har klockats orginal på mellan 6.0 och 6.2 sek av olika bil tidningar 1995.jag vill inte försöka överbevisa något på nåt sätt jag ska själv köpa japanare pga min för närvarande usla ejkonomi.
med turbo då men med bakhjulsdrift.jag säger att jag får säkert spö av din 350hk volvo men jag tror inte en sekund att 290hk volvon slår mig och att den gör 5.9 till hundra tror jag inte i häller för nya s60r skulle göra 5.8 men testades av ams till 6.4 sek så ja jag vet inte ska ut och se om det finns nån volvo som vill raca;-)

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Ta vilken bil du vill så tävlar jag med den med min Sport2000. Jag har endast 30Hp. Min gocard och jag väger 150kg tillsammans.

Den gör 0-100 på ca 3sek. Snabbare än vilken bil som helst.

Max hasighet 160km med vanliga drev. Och 180km med lite mindre drev baktill.

Pris: ca 50000kr.

Ett bra tips till dom som vill åka snabbt.

Getrag: Nu har vi hittat en kombatant med en T5 med 350hk.
Du har skrivit, citat:"ska han haka på 0-200 så stämmer det bra med ca380-400hk tror jag för till 200 så e han verkligen en finne i backspeglen i dagsläget."
Eftersom Cordone inte har 380-400 hk så skall din bil vara snabbare än hans till 200km/h.

Lycka till :-)
han sa nåt vettigt att man kanske inte ska utgå ifrån vad folk säger sig ha under huven utan se det svart på vitt min polare säger 300hk och hans bil hänger jag av lätt men kanske 350hk är för mkt att bita i vet ej som sagt jag testar gärna.
om möjligheten ges ska nu sälja min bil till förmån för en kombi och kanske en projekt bil lite längre framöver men posta gärna om ni e i malmö och vädret e hyffsat så testar jag gärna
Cordone. Vad klarar din 0-200 på?
en spekulation kan det vara så att min bil alltid går bra för att där alltid sitter fräscha grejer i jag har liksom byt alla slitdelar och servar bilen oftare en var tusende mil samt alltid fräscha däck etc
plus manuell låda.
flykåpa: jag vet inte... har aldrig testat.. faktiskt.. borde göra det, men det får jag ta till våren då.. :)

getrag: vi kan ju mötas i Hgb någon helg, för polaren har sin bil reggad fortfarande, och kör väl om vädret är ok.
Den har ju bara ca: 270hk, så den bör du ju ta enkelt då.
(sen att vi hakade på en alpina b7 exakt lika, 50-265km/h spelar ju ingen roll för den har ju bara 330hk.. om den är orginal vill säga..)

va sägar du? framåt helgen om det är fint väder?

/A
ok förklara hur 270hk kan hänga på alpinas 330hk?

ja det e möjligt att jag kan komma upp till hbg kan faktiskt hälsa på lite polre där uppe vad gör b7 0-100 org?
ja har den 270hk borde jag dra den jag ska snacka med min polare med s60in och se om han vill haka på upp så kan ni se på hans bil också som sagt borde inte hans bil med chip filter rör höjt ladd vara snabbare en din polares 850 med 270hk?
Perkka
Getrag: Inte för att vara taskig, men det blir lite enklare att läsa dina inlägg om du använder kommatecken lr punkt lite oftare..

Cordone: Med över 300hk i 850in sopar du nog banan med en 540..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Jag har inte läst alla inlägg i denna tråden, men vill ändå inflika en sak: det är väldigt många olika faktorer som spelar in när man rejsar. Hade själv en 540iA -93:a som var ett lysande exempel på hur konstigt allt kan vara. Eftersom det var en automat var den givetvis slöare än en manuell, men fördelen var att alla repor blev näst intill identiska. Ändå kunde jag få spö av en Saab 900 Aero -91:a med chip. Sedan körde jag ifrån en Golf Wr6 hur lätt som helst. Efter det rejsade de mot varandra och då piskade Wr6:an skiten ur Saaben! Detta hände flera gånger vid olika tillfällen. Detta är bara ett exempel för jag upplevde samma fenomen med flera olika bilar. Så nog fan är det lurigt...
320-325
jag håller med, det kan bero på för många faktorer för att få fram den bilen med mest muskler. men en rullande start 40-200kmh är väl det ända som man kan göra . som är någolunda rättvist .. men en 540 som är fräsch och med manuell låda förmodlogen 6växlad oxå skall man nog ha respekt för även om det är en sönderchipad volvo som kanske har mer ös på vissa intervaller. om volvon har mer än typ 300hk så bör väl ägaren bytt vevstakar eftersom dom kröker sej vid 300-350hk om jag inte minns fel om nu volvo ägaren inte bytt vevstakar så skall man nog inte ligga bakom han,troligtvis kan vevstake titta ut igenom blocket. det har hänt en gång när jag och en polare satt i en Vr6 a som rejsade mot en volvo. kompisens Vr6 a´´ var helt svart av olja speciellt framrutan.
Tyvärr tror jag inte att en 540 har några andra alternativ än att ligga bakom en 300+hk T5.
320-325: Vevstakar kommer först efter du kört och tröttnat på ett Steg3 från Autotech.(deras gamla steg3..) dvs runt 330hk ger det..

körde jag med långt å länge, men ville ha mer, och då håller inte stakarna.. det är sant..
Men att dom kröks av ett chip, beror nog snarare på ett dåligt sådant, än dåliga stakar.

Personligen har jag laddat 1.5bar med orginal stakar, vid flertalet tillfällen.. och alla säger att dom ryker över 1.2bar.. :)

I en rullande start mot en ex.vis 270hk 850, så ligger 540'n bakom. Garanterat.. 850'n har sin effekt mycket fortare än 540'n, och därmed är den bakom.. och kommer inte ifatt.. :) hehehe

getrag: ska kolla me polaren.. så kanske det blir lite rejs till helgen då. :)

/A
För övrigt tar en orginal 850T5 en Vr6'a utan problem..

:)

/A
nej cordone nu får du skärpa dig all respekt till din med 350hk
den går säkert som ett as men att en org 850t5 ska dra en corrado vr6 e BS ams testade corradon den skulle enligt papper klara 6.9 den gjorde som sämst 6.67s så snabbt gör inte en org 850 t5 det kan jag garantera har nu för skojs skull ringt upp en polare i lund som har en s70t5 som har bsr trim som har varit bänkad på 277hk så vi tog ett race jag var snabbare överallt förutom 80-130 på högsta växel jag har 6 vxl han 5. detta borde ju sätta stopp för alla tvivel.

men som sagt din polares t5 är något mirakel så som min 540i verkar vara.

ja jag kommer mog upp till hbg ändå i helgen så posta här så hörs vi.
Det finns ju oftast ett liv efter 100km/h också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.