|
Sida 15 av 32
|
|
|---|---|
|
det vet jag inte och jag påstår mig inte slå allt på fyra hjul men det jag kört ifrån har jag kört ifrån och jag vet iofs inte om min bil e helt orginal eller inte jag vet bara att jag kört ifrån ett par e39 540i också samt bmw 850 mm men exakt hur snabb den e vet jag inte. men tro mig perkka jag gillar turbo bilar jag också jag har ju en fettisch på nissan 200sx s14 av modell 97 och uppot och det lär bli en sån framöver och en typ 528i e39 touring till frugan hundarna och barnet. BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
Perkka |
Förresten M3 3.0 kör väl låga 14? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Perkka |
540 E39 begåvades ju med en 4.4liters Ve Åtta, dom borde väl vara lite snabbare än 540 E34 uppe i farterna? Samt en 850 måste ju gå ruskigt bra? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| detta var alltså rödljus race 0-120 stil och jag vet ej om dom va automat eller inte en 850 vet jag den var automat. | |
Perkka |
Har du getrag manuell? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| japp sex fram en bak ;-) | |
Perkka |
Ok, då rör den på sig hyfsat med andra ord.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| ja som sagt den går hyffsat ;-) | |
|
540? 286hk? kan bara nämna det.. polare nr1. har en 850T5, 270-280hk polare nr2 har en 540, 286hk vem är snabbast då? T5'an utan tvekan!! Vi har provat många gånger.. Startar i olika farter.. (60km/h 100km/h 150km/h 180km/h som exempel.. var fler starthastigheter, men alla slutar likadant så jag nämner inte fler..) 540'n får såpass mycket smisk att det inte liknar något.. Och i alla intervall. Det som mest likvärdigt, är 0-100. så för mig, inger inte 540 med 286hk någon respekt.. Vetefasen om jag inte ens klipper en sådan me min 240turbo. (180hk) Ok att 540'n är tyngre, så det är väl mycket där det avgörs. Vi räknade på att en 540 behöver 400hk kompressor kit, för att ligga lika med min egna 850R.. (givetvis trimmad den oxo) Just på grund av viktskillnaderna.. :))) därmed, en hög effekt siffra säger inte ett skit! min kopp te! /A |
|
Perkka |
Hehe, hyfsat.. Betvivlar icke ditt inlägg Cordone.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| 240 turbo med 180 hästar...ja, det kommer man verkligen långt på.... | |
|
cordone vad i he****e sysslar han i 540in med bromsar han bara. att dom kan ha gått likvärdigt i alla intervall utom 0-100 då hade varit ok men att han får pisk tror jag ej då e 540in automat samt sliten. som sagt jag kritiserar inga bilar men av egen erfarenhet så räcker inte 280hk i en volvo s70 s80 s60 för att haka på en 540i med manuell låda och hyffsat skick.vad väger 850 resp s60? BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
Cordone sa: "Vi räknade på att en 540 behöver ...." Hur räknade ni då? |
|
|
Har ni tänkt på att dom kan ha trimmat bilen? *ler* Min kompis jobbar på Volvo och har trimmat sin stackars Volvo oerhört.. |
|
|
Jag har ett intressant tillägg i våran turbo vs riktig råstyrka som bara får mig att förstå vad som händer när man börjar trimma en volvo. En god vän till mig som arbetar på samma arbetsplats har kört volvo t4 sen den var ny 01. Den har trimmats ganska hårt, dvs Större aggregat, sportkat, sportsystem, öppet filter, chip Dvs mosvarande steg 3 trimmning hos de flesta trimföretag. De har nämnts effektsiffor runt 300-320 hkr. Detta ur en stackars 2 liters fyra. Hur som helst, bilen har nu rullat 5000 mil och min goda vän skullle lägga på vinterdäcken nu i veckan och konstaterar att sommardäcken är väldigt snedslitna. Han åker in till en däckhandlare för att göra en hjulinställning. då hans nya pilot sport var totaltförstörda ville han inte råka ut för detta igen. Då konstateras av en vaken kille att bilen är ramsned. Effekten har vridit volvon sned. Need i say more? BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Då får vi väl anse att det är bevisat att turbobilar går att trimma till mycket höga effekter och vridmoment. Till och med så långt att hela ramen vrider sig....... | |
|
bakhjulsdrift sam fyrhjulsdrift är det enda som gäller!! :-)) detta skulle nog inte ha hänt på bakhjulsdriven bil(?) // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
getrag: 286hk,v8 manuell.. körde mot han igår med min vinterbil, 240turbo som är lite donad med, hjar väl 180hk i den. 0-100 tar jag han, 60-170 tar jag han. 80-170 vinner jag oxo.. Sen skyller han på hjulspinn, men min spann oxo, åkte mest på bredden hela 2'an. :) Vetefan vad som är fel på hans bil, men vi garvade gott åt han. Först sa han ändå att 'kör ut din skitbil, så ska jag köra om dig'. Så det var extra skoj att han inte gjorde det. :) godägaren: Supervetenskapligt serru!.. vikt/effekt typ.. hehehe men det säger ju lite ivf. hur många kg varje häst måste släpa på. eller det kanske inte funkar å räkna så? Vetefasen, men eftersom 540'n får mycket stryk av en chippad 850T5 så borde ju inte en 850 me 120k motor få stryk direkt.. Blev faktiskt förvånad att jag hängde han så bra med min 240turbo tillochme, det ska ju inte gå.. han har ju 100hk till.. hehehe.. denna gången gick det ivf, så det är skoj. Med stor sannolikhet tar jag inte alla 540 bara för det. Vore skoj å provat dock, mot andra sådana.. finns inte så många här dock.. (vad jag vet, dom ser ju likadana ut alla dom där gammel bimmerna..) mvh /A |
|
|
kan bara säga en sak inga tvivel på att ni faktiskt genomförde racen du slår en manuell 540i med din 240 samt 850 jag slår en s60 med 300hk samt en v70rawd med lika många pållar kanske du stöter på min 540 någon dag när jag sålt den förhoppningsvis med en hyffsad förare bakom ratten då tror jag att du får svettas med 850in 240in kan du bara glömma det kan jag lova.körde mot en corrado vrg med chip filter blås hängde av han åkså och tre st m3 3.0 har fått smaka. min bil väger enligt svenska papper 1720 men enl tyska 1670 så så mkt tyngre än en 850 lär den inte vara. |
|
| cordone körde ni på is när du slog han 0-100 med din 240 han med sommar däck och du med spikdubb jag hajar inte vad väger 240in e den lättad vad e grejen låter faktiskt som en riktig volvo saga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.