|
Sida 14 av 32
|
|
|---|---|
Perkka |
En T5 på 300hk vs 540 E34 kan bli en intressant historia.. Tror inte att BMW-n åker ifrån så lätt.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Köp en Enzo så är du ganska säker på att inte bli frånåkt:) //M |
|
|
Marin >> Men tänk om han möter nån annan som oxå har en Enzo och dessutom har trimmat den till MASSOR med hästar... hur går det då tro!? Kan vi inte starta en tråd som sträcker sig över minst 14 sidor om det oxå!! *skratt* // Erik ---- No real power, just turbo shit! |
|
Perkka |
Heinz: Farsan har också en 940 Turbo -95 dock manuell.. Väldigt fina bilar.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perkka, perkka, perkka... Är du inte inne på fel forum? I detta 14 sidor långa inlägg har du på i princip varje sida kommenterat de svenska biltillverkarnas förträfflighet med sina TURBO-motorer som går att trimma hit och dit och de drar både det ena och det andra vid rödljusen. Till alla här som är ute efter en rödljusracer: Byt bil! En BMW är inte byggd för rödljusracing. En BMW har man för att man uppskattar en total upplevelse vad gäller bilkörning. Vill man vara snabbast vid rödljusen och kunna skryta med det: Köp Turbo eller Jänkar-V8 och börja trimma. Ofta Mycket billigare än att köpa en BMW! Micke |
|
|
perkka om du tror att det blir jämn historia med t5 och 540i så kan jag åter berätta att min polare har en 300hk s60 den åker jag ifrån lääääääääääääääät. BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
Perkka |
getrag: Ja men det låter ju bra... mikren: Jag har nyss ägt en BMW och varit intresserat av BMW sen jag var liten, och dessutom har farsan alltid varit ett stort BMW-fan... Gillar fortf. många utav BMWs bilar, men tyvärr har jag nästan bara dåliga erfarenheter av BMW-ägande.. Enda positiva min fd 535 E34 bjöd på var dess fartresurser i högre hastigheter och att man satt hyfsat skönt i den... Nu har jag dock upptäckt glädjen i turbobilar och dess potential, det behövs inte mycket pillrande under huven för att dom ska kunna hänga på/av en hästkraftsstinn BMW.. Tyvärr så tror många BMW-ägare att deras bilar är jättesnabba och oslagbar när det gäller t ex Volvo Turbo vs. BMW sugmotor.. Sen stämmer väl det ändå inte att turbobilar är snabba vid rödljuset original?? Måste ju tänka på att en rwd har fördel vid stillastående start.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
changco |
Rejsa med en polare som har en s60 260hk, när jag var uppe i 190khm så hade han precis passerat 200gränsen sen tändes hans bakljus och vi bromsade in. Så är inte speciellt imponerad av effekten i svenska bilar. |
|
Perkka >> Jo, jag trivs som fan med den... den är dock törstig som fan. Grupp A turbo, progressivt bränsletryck, chip, raka rör utan kat, kör på E10. Funkar bra som fan... men vid lite inspirerad körning så tar den lätt 3 liter milen! *dyrt att åka till jobbet* Snart blir det tillökning av en tysk fyrkrafsare!! :-D // Erik ---- No real power, just turbo shit! |
|
|
Perkka, Tråkigt att du varit missnöjd med dina BMW's. Måste erkänna att jag själv hade stora förväntningar på min bil när jag köpte den, som inte alla kanske uppfyllts. Kvalitet och service har jag inte alltid varit helt nöjd med, men, varje gång jag får möjligheten att köra någon bil av annat märke så kommer jag direkt på varför jag ändå trivs så bra i min bil: HELHETEN! Det är alltid kul att köra! Visst, jag är inte snabbast vid rödljusen, men det är å andra sidan, i mitt tycke, en tämligen oväsentlig del i bilkörningen. Är däremot rödljusrace det mest meningsfulla i livet så gör man ett misstag om man köper en BMW. För att få bra prestanda måste man slänga upp med en rejäl slant, för att få en M3 eller M5 eller liknande. Sedan blir man ändå besviken när Bosse Bonde kommer med sin toktrimmade Volvo 240 turbo för 10 papp, och piskar skiten ur en vid rödljuset. Hänger du med mitt resonemang? Micke |
|
Perkka |
Jepp jag förstår precis vad du menar.. Visst kan det vara skoj med rödljusrace men man vill ju att bilen ska vara snabb även vid andra intervaller.. Visst är BMW fina bilar som kombinerar sport med komfort, inget snack om saken.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Getrag: Vad tror du det behövs för effekt i S60in för att gå jämnt med din då? Eftersom det skiljer mycket vid 300hk så gissar jag på 350-400hk? | |
Agge |
Förstår faktiskt inte varför vissa blir besvikna eller förbannade så fort de förlorar ett race. Har racat väldigt många gånger och har aldrig blivit förbannad för att jag förlorat. Har iof bara förlorat 2 gånger, båda gångerna var det mot 996 turbo. Men hursomhelst skulle jag aldrig tänka mig bil arg eller dylikt vilken bil jag än torskar mot. Det spelar ingen roll om det är en Volvo 240 eller något liknande. Tycker bara då att han är en värdig vinnare och konstaterar helt enkelt att han har en snabbare bil än min, jag skyller inte bort det på något sätt. Tummen upp är en självklarhet om tillfälle ges, så länge man inte är för långt fram :) Har oftast fått tillbaka tummen upp också. Hade jag fått bestämma hur dem här "vs" trådarna skulle sett ut, så skulle det inte förekomma någon "pajkastning" utan man skulle då ge varandra beröm eller liknande för att man lyckats ordna en snabb bil. Men det är ju bara jag det. Mvh //Agge |
| ja flåklypa ska han haka på 0-200 så stämmer det bra med ca380-400hk tror jag för till 200 så e han verkligen en finne i backspeglen i dagsläget. men från 100-200 räcker nog 30hk för att vi ska gå jämnt | |
Agge |
Bli arg ska det självklart vara på fjärde raden. Mvh //Agge |
|
Det förekommer ingen pajkastning bland dom som är trovärdiga heller och ibland måste man räta ut en del frågetecken. PS. Själv har jag kört ifrån en 996 Turbo.....två gånger :-) |
|
| En sak som inte har tagits upp än och som många inte tänker på är att ex. en RWD bil som klarar 0-200 på 30 sek är snabbare till en viss punkt än en FWD som också klarar 0-200 på 30 sekunder. Samma matematik ger att FWD måste vara snabbare än RWD uppe i fart, så vilken som egentligen är snabbast beror på hur man räknar. | |
Perkka |
400hk i en T5 för att piska en 540 E34? Låter lite väl mkt.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
He he...det verkar bero på vems 540 vi talar om. :-) Personligen tror jag en bil med 400hk och 1600kg rör på sig rätt duktigt. |
|
Perkka |
Här har vi en S60 T5 på ca 300+ hk och 420+ nm och den har kört 14.2 sek på 402m. Länk Getrag: Undra vad din bil gör på 402m?? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.