|
Sida 13 av 32
|
|
|---|---|
|
Ha ha ha...ja, den sidan ja :-) Du har rätt, den får du ta med...synd att vi inte hittade några andra 0-160 tider bara, men tillsvidare gäller din hänvisning (hade glömt den). 320-325: Att du tar en T4a på 201 meter är jag inte ett dugg förvånad över. |
|
Perkka |
330in äter fortf. inte en T5 till frukost, som sagt: kör ifrån i vissa hastigheter.. So is it.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
tröttnar ni aldrig!?!?!? // Erik ---- No real power, just turbo shit! |
|
|
0-160 0-200 0-slut på mätaren det e överallt var ute igår ock körde med tre bilar 0-250 alltså vi var tre polare en 328i med kammar chip filter jt avgas i motorväg.samt vissa chassie moddar. jag och min polare med s60t5:an med SAM trim utgång etta jag tvåa 328i sist s60. |
|
320-325 |
hehe detta är lite kul |
320-325 |
( flåklypa) när jag har nämt det förut så har det blivit ett himla liv från vissa som tror att jag skulle sitta o hitta på allt ...så för vissa är det allt förvånande... |
|
Men volvon är ju fyrhjulsdriven va? då försvinner ju nästan 25-30% i förlust pga transmissionen, så den faktiskta effekten borde vara lika om inte lite högre på bmw'n.... titta bara på streetrace världen, där har dom svårt att köra 10:or med fyrhjulsdrivna bilar...även om det finns ett par som gör det. Spelar det igentligen nån roll villken som är snabbast, volvon eller bmw'n? vi kan ju iaf konstatera att även om bmw'n skulle vara snabbare så är det inte med godmarginal och man kan knappast säga att man "äter volvos till frukost" som om det vorde världens enklaste grejj att åka ifrån en volvo v70 t5... |
|
| jo det är bland dom lättare sakerna i livet det e volvo vi snackar inte lotus ferrari eller lambo. | |
|
Det spottas rätt allmänt på dom svenska tillverkarna här, men så här ser tiderna ut på var och varannan SAAB och Volvo som rullar ute i trafiken idag. OBS! Jag jämför INTE mot någon speciell bil. Länk Tiderna är väl mätta som dom flesta utan mätutrustning gör, dvs tidtagarur och mätare :-) |
|
Perkka |
En hyfsat vässad Saab- lr Volvoturbo har nog inga större bekymmer med en 540 E34... Vet inte om jag skrivit detta redan i nån annan tråd, men jag vet av en 9000 CSE Turbo som körde från en M3 3.0 uppe i dom högre hastigheterna... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Hunted |
ha |
Hunted |
Hej alla BMW nördar!!! Flåklypa din stackare hur f@n orkar du??? Fattar du inte att de flesta som skriver emot dig har aldrig rejsat på riktigt, eller ens vet vad 402m är för något.. och för sista gången så är inte 330-n någon raket, tvärtom. Och vad man menar med en "lagom" snabb turbobil(T5) är att om du ska köra om någon i 80-90 så behöver du ej växla tillbaka till 2:an för att få fart på skiten o växla igen 5 sekunder senare (varvtalsstopp) utan man har tillräckligt mycket kraft (Nm) på fyran att göra omkörningen lika snabbt som GTI pojkar i tvåan. Och ni som aldrig ägt/kört en gubbtrimmad(chippad) turbobil kan tona ner er för att NI HAR FEL!!! om någon av ER har kört mer än hundra mil i trafiken vet NI att det är inte 0-100km/h som räknas. Tack o hej! En som alltid kör fort... snuten kom ikapp... 1700kr |
|
Hunted: Välkommen. Om du vetat något om bmws raka sexor så hade du vetat att 330 har 300 nm. Vad har t5? jo 330 nm. och 9-3 aero sportsedan har 300 nm. Så din omkörningsteori i 80-90 går bort. Vad säger detta dig? Har du kört en 330 någon gång? När eller om du gör det så kommer du få uppleva något som du aldrig får göra i en trimmad hissinge traktor, Dvs ren råstyrka som inte sliter ratten ur händerna eller drar åt något håll. Samt att bilen står inte o drar loss samt studsar när du kliver på gasen och turbon börjar ladda. Du kan aldrig jämföra dessa volvo eller saab turbo med en bmw på det viset. Plocka ut dom på vilken bara som helst som svänger mer än en gång och du komer i kontakt med bmws väldesignade bakända. Jag har haft 9-3 aero som lånebil eftersom jag övervägde att köpa en, samt även provat t5 några gånger. Turbo är kul, Men de håller inte i längden. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Perkka |
Hunted: "Hej alla BMW nördar!!!" Det var väl lite att ta i eller? Men till viss del har du ändå rätt, iom att turbobilar brukar ha mer vrid än en sugmotor.. T ex en BMW-sexa bör ju varvas ur riktigt innan det händer något markant.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
320-325 |
ja och ... det är ju en sportbil man åker i inte nån traktor med råstyrka som är bra när man drar husvagn skördar åkern m.m sportbilar är såna dom drar oftast på högre varv , och svensson traktorer är byggda för ´lite andra saker sen att det KAN bli lite jobbigt att man måste växla ner för att få fart det tar man så gärna .. det ljudet den härliga knuffen det går inte att beskriva och sen att växla med bmw s växellåder är ju underbart .. så igentligen väntar man på tillfällen att köra om och växla ner o varva ur. detta är min åsikt hoppas ingen tar illa upp ... mvh BMW nörd |
|
Det kommer aldrig att ge entydigt svar på vem är snabbast, det beror ju på massor.......diskussionen kan fortgå i evighet och tur är väl det. T.ex är en av mina bilar mycket snabbare än t.ex min väns trimmade Impresa....... men men men, det gäller bara så länge greppet är bra. På lera, grus och snö är jag helt chanslös mot hans bil....vem är snabbast? Inte vet jag. Samma sak med turbo, alla turbo är ju inte lika, en del är avstämda för att ge bra vrid i botten, andra för att ge hög toppeffekt. |
|
|
Man skulle köra ett rejs, 10 mil motorväg, 10 mil kurvig 70-väg, 10 mil grusväg. Alla väljer valfri bil för ändamålet. Först i mål vinner!! |
|
|
jag tar gärna utmaningen mot vilken t5 som helst med 300hk jag har 286. växla eller inte växla köp då automat. en saab var snabbare än en ferrari 80-120 för ett antal år sedan i fyrans växel men vad händer om ferrarin växla jo stenskott på saaben.kontenta varför inte vispa om man har en visp. saabarna får gärna stanna i fyran jag växlar ett steg så e det hejdå |
|
| Nja, SAAB, Volvo och BMW i all ära, men jag tror fortfarande mer på CLK-GTR... ;-) | |
| CLK-GTR måste man ha flyglicens för att köra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.