AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
127.270

Hjälp jag blev frånåkt...

Sida 12 av 32
Jag ser spänt fram emot att hitta en 0-200 tid från samma källa på båda bilarna. de hade varit högst intressant.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Perkka
Nu börjar det bli intressant här....

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
trevlig tråd =D

Ny bild 3okt-
Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
fy fan vilken jobbig tråd!! :-D

// Erik

----
No real power, just turbo shit!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tycker att allt över 13s från 0-160 och 22s från 0-200 är slött :)
//Marin
Agge
Nu är det väl så att vi får inte köra fortare än 110 på de svenska vägarna. Alltså tycker jag att 0-110 är det mest intressanta :)

Mvh
//Agge

Agge: Du har rätt. och då äter 330n t5an till frukost :)
eller hur Flåkypa :)

De är kul att ventilera åsikter, de är det forumet är till för.

BMWCS Syd #05392
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Flåklypa: jag låg i 110/km/h på motorvägen o 328:an åkte om o jag fick omogna ryckningar i högerbenet. Så jag fräste om å han hängde efter. Men han kom ej ikapp. Svängde av på samma ställe. Typ.

Vad jag personligen tror så är det mkt möjligt att en 330 är snabbare 0-200 km/h än en T5. Med tanke på felhjulsdriften. Men efter 100 km/h tror jag det är jämnt skägg! Har dock aldrig kört en 330!

mvh
flåklypa vad var det för klåpare som körde den automatdrivna 540in med socker i tanken som du slog jag har haft en 328i som lämna 240hk inte äns den var lika snabb som 540in har racat mot m3 3.0 framgångsrikt . du e välkommen vi kan ta ett race mot din wonder 328 som slår allt.
ps 330i går mkt bra tycker jag en t5 ska inte ha en suck nån stans

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
"Du har rätt. och då äter 330n t5an till frukost :)
eller hur Flåkypa :)"

Tveklöst!

Getrag. Jag TROR han heter BMW H5 eller någonting här på forumet...H5 iaf...jag körde en hög 14.
Du vet att jag vann det racet i starten eftersom vi har diskuterat det här förut, men 540in kom inte ikapp som jag hade trott. Du vet även att jag har skrivit att en 540 är snabbare än 328an och dessutom är din trimmad.

Nja, jag har ingen wonder 328 som slår allt, men jag tror nog jag hänger på en 330 i baksuget. Jag gör det iaf på en S3 med chip och system från Dahlbäck, fast inte bakom T5an, tyvärr.

"ps 330i går mkt bra tycker jag en t5 ska inte ha en suck nån stans"
Wendtan! Här är beviset vi letat efter. En T5 har inte en suck någonstans ;-)

Du vet väl f.ö att socker i tanken är en myt? ;-)
Jag vill bara klargöra att jag inte tycker en bil har likvärdig prestanda om den klarar av att ligga i baksuget, men om man förklarar omständigheterna så tycker jag att jämförelsen är ok.
Klart som f*n att min inte går lika bra som en 330 eller 540 annars.
Perkka
Man kan inte (som Wendtan), påstå att 330ci "äter T5 till frukost".. Tycker T5-an hänger på rätt bra.. Att 330in kör ifrån T5-an i vissa hastigheter är ju en annan femma..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Hu
50
Huggo
535IA -90
735IA -91
Blev själv omkörd av en passat modell 80 tal för någon vecka sedan.......Passaten gungade så att fram och bakskärmen nästa slog i asfalten.

Tilläggas bör att jag stod stilla :)

Huggo

Vit utanpå och röd inuti
Perkka
Haha hoho, ermppff den var ju nästan kul.. Lr?

/Per

www.ztreetghozt.com

okey då var ska en s60 t5:a hänga med mig nånstans i vilka intervall så ska jag testa innan polaren fått sålt sitt "lik"
så ska jag testa det samma med en 330i så får vi se jag ska göra en objektiv testning och flåklypa min e inte trimmad det enda jag vet e ett sport filter som låter gött men om det ger effekt eller ej kan disskuteras där satt i varje fall org chip i bilen hur mkt kan kammar göra 5-6 hk eller det har jag inte kollat men tror att dom e org också.
Ok Getrag...testa på. Jag tror att T5an och 540in går rätt lika i fart. Från start är det dock samma visa som alltid med framhjusdrivna bilar. Det går lika sakta som dom är tråkiga.

Det här är allmänt och inte riktat mot någon speciell person:
Jag ska vara ärlig och säga att jag blir minst sagt misstänksam när jag läser hur ex. en 325a "piskar skiten" ur en VR6a och dyl. Mina egna erfarenheter säger att det är svårt att köra ifrån en Opel Astra GSI, likväl som det är svårt för en 330 att köra ifrån 328an. Det skiljer, men det är inte "den försvann" -skillnaden som man ofta läser om här.
Ett färskt exempel på en i mina ögon trovärdig historia är Stavros förklaring när han körde ifrån en 328a med hans föräldrars T5: "Hängde bl a av en E46 328 mellan 110-220 km/h (torr, tom och rak motorväg). Inte lätt men dock tydligt."
Perkka: När en bil åker ifrån en annan bil i alla mätningar från
0-80 km/h
0-100 km/h
0-140 km/h
0-160 km/h

Så tycker jag att den äts till frukost av en annan bil.

Att sen turbo bilen är snabbare i vissa intervaller har vi konstaterat till leda innan i tråden.

Så ditt påstående ovan:
"Att 330in kör ifrån T5-an i vissa hastigheter är ju en annan femma.."

Skulle jag vilja vända på för att få det sanningsenligt.
Vi har inte än fått se att t5an åker ifrån 330n 0-200.

Flåkypa:
ps 330i går mkt bra tycker jag en t5 ska inte ha en suck nån stans"
Wendtan! Här är beviset vi letat efter. En T5 har inte en suck någonstans ;-)

Jag säger bara :)

BMWCS Syd #05392
Om jag får vara petig så hittade vi inga tider 0-160 på t5an, men från 0-140 var 330in snabbare...inget snack om saken, fast försprånget krympte med tilltagande fart.

Jag skulle ta 330in före T5an alla dagar om året, oavsett prestanda.
320-325
en trimmad 328 på 240hk är nog ganska vass med tanke på att en 330 har 231 hk så är det nog ingen omöjlighet att en 328 hänger på GANSKA bra.. som sagt bara en tanke ..

o andra sidan så har jag faktiskt kört ifrån en T4 0-201m
vi provade 3 g med exakt samma resultat och jag har ingen märkvädig bil..= att om volvos tider skulle stämma så skulle han köra ifrån mej ganska duktigt.. men nu är det inte så

jag har även provat att köra mot kompisens Vr6
intervallet 0-201m så låg min bil en en billängd före vi provade ett flertal gånger med samma resultat

men därimot från 100kmh -227( hastihetsmätarfart) på bägge bilarna så var vi exakt jämna Vr6 orkade inte varava mer än att den komm upp i 227kmh samt min som då varavade 6800rpm så vi har helt olika utväxlingar så det är svårt att mäta korta intervaller som min bil har mkt större fördelar av ex.. 80-120sek min gick på 4,8 och Vr6 an låg på mkt sämre flera sek mer kom inte ihåg exakt men det var grymt dåligt .. men vi låg ju på 3an s växel bägge två men min låg 3500rpm vid 80kmh och hans låg på 3200 rpm och bägge motorerna börjar att dra vid 3700rpm
alltså hade jag enormt mkt fördel så utväxling samt vikt är viktigt.

ville igentligen bara skriva av mej lite... ha de
Flåkypa: Hehe, nu tänkte jag på sidan som angav 0-100 mph.

Länk

Den räknade jag som 0-160
men i verkligheten är 100 mph = 160.34 km/h

Ska vara mer exakt nästa gång :)

Där presterade t5 17.5 och 330 16.7

BMWCS Syd #05392
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.