|
Sida 1 av 32
|
|
|---|---|
|
Usch vad besvikan man blev när man blev frånåkt i dag av en Volvo..(s70) eller T5??...trodde att bilen jag har gick bra vad hände?! Kör ju en M535i 87:a som jag tycker drar bra på hela registret men ändå tydligen inte tillräckligt...har repat bilen i vinter och den är i bra skick ny kam sitter i sen 1200 mil sen...man kanske måste lägga ner lite mera tid på att tuna motorn. Känns bara för täskit, måste fixa mera mos , surfa efter tips osv. Man vill ju ändå visa var Volvoraggarna har sin plats eller hur? Man har ju en gammal bil men dock så skön....... Lägg till nåra tankar om detta...! | |
| Kommer ju alltid finnas nån som kör ifrån dej, Men du har fördelen att du har en bil som byggts med känsla jämfört med den moderna traktorn S70.. Mvh leo | |
kimozabe |
Samma för mig, min 525a hänger inte med... En Subaru Impreza lekte med mig häromdagen... ok en subaru men ändå, blev totalt ägd. :( |
| ..jepp jag känner att det finns nån slags kärlek till vagnen man kör dvs. charmen finns i kärran så man kommer nog att behålla åket ett tag i alla fall. Det känns viktigare att den är "rätt" för mig än att köra traktor som sagt.... | |
kimozabe |
Stoltheten blir lägre för varje gång man blir infrånåkt, dock vet vi inte vad grabbarna har under huven. |
| kimozabe:man kan nog överleva den smärtan ändå när man hör sexan rååma sin vackra gång, gång på gång... | |
| de e värt ändå att som sagt höra motorn, man får ta att man blir frånkörd ibland, har inte en suck tyvärr mot brorsans s40 t4 men ja skulle aldrig i världen vilja byta med han för de!! ja vet va ja har | |
| Men en Volvo 244 turbo med 155 hk kör du i alla fall ifrån med Bmw 535 -87 eller hur ??. En mer än 10 år nyare s70 T5 är ju för det mesta snabbare då den kan ha ca 250 hk. | |
| Husse: Jo det är klart men man tycker att det inte är nån konst att köra fort när volvo-keps killens pappa säkert hostat upp pengarna till den uppskrämda svenssonbilen. En tröst kan ju vara att jag gav 18 kkr för min bil så tjusningsgraden /spänn kan nog inte många nya bilar slå ....ska leta upp killen och flina i morrn tror jag....hehehe | |
| s40 t4 ja, undrar just om det finns någon bil överhuvudtaget med fler hästkrafter än den men ändå bara 4 hjulbultar? ja, kanske någon japan eller korean i så fall, men ändå. säger en del om ambitionsnivån utöver turboskrämman. | |
|
by the new M3 and enjoy provkörde häromdan hade inga problem med vare sig volvo eller subaru. tvärtom alla flyttar sig så fort dom ser en i backspegeln tyvärr lite dyr blir att dela ut tidningar på söndagar. prova om ni får chansen!!!!! |
|
|
Vari ligger problemet att mvh MW-Guru |
|
|
Sorry, tryckte på fel tangent, frågan är alltså varför skall man lida av att bli frånåkt av en T5 under ett snabbax när den totala körupplevelsen är så mycket större i en BMW. Kanske det har med åldern hos föraren att göra d.v.s lite äldre förare = lite mer behärskad bakom ratten?? mvh MW-Guru |
|
| MW-Guru:... det är nog sant men det käns lite som om man vill sätta alla race-törstande småglin på plats lite nu och då så kan man leva på att se besvikelsen i deras ansikten när man lugnt passerar i närmare 200 blås....sen kan man leva i lugnet av erfarenheten och bara glida omkring och njuta av BMW:s sköna sång....helt som det ska vara eller hur? | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Vad skiljer -92:ans M5 mot 93:ans M5? Såg att det var 315HK i -92 och 340 i -93. Sån bil är tänkt till nästa år och jag vill inte bli frånåkt av en trist T5R-raggare.... Synpunkter? Chairman av ninjaclubsweden Jag har åkt M3 men kör 518 istället... |
|
Grabbar satsa på 540 så kan Ni ge tillbaka till dessa volvo agare. Det går att trimma den från 286 till 305 med chip.s Classico |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Classico: M5 då? den borde jucka de flesta volvobilarna.... Chairman av ninjaclubsweden Jag har åkt M3 men kör 518 istället... |
|
Visst är M5 starkare, jag har kört ifrån T5 i S60 kaross med 540iA. Han hade ingen chans. Jag hade en M535 87 som jag trimmade för SEK 20000 när den var ny på följande: Större in och ut -blås hål i toppen, en box från motornord chippad, extractor grenrör, och en vasare kam. Vi fick ut 262.5 Hk de borde räcka till att slå en T5 på 272HK med tanke på vikten. Problemet är att det är lättare att trimma (chippa) turbo bilar än bilar utan turbo. Men sedan måste man satsa på nya växellådor, bromsar, kopplingar, etc. Ska man satsa på 540 för att race ska man välja manuell låda. Classico |
|
|
Klarar verkligen T5 0-100 under 7 sekunder? Tror inte det, den borde inte köra ifrån 535. Möjligen håller den jämna steg upp till 130 eller nåt...för att senare bli frånåkt upp till 220 eller nåt... :-) |
|
| maverick_750rr! Det fanns både 315 och 340hk -92 den senare kallad 92b, och ja dom juckar volvobilarna utan större problem, beror ju iofs på om man skulle råka ut för ngt Autotech monster på 4-500hk eller nåt, men annars är det grönt. | |
|
det roliga är ju att ha en gammal 80:talare och piska skiten av nyare turbo-chafs........manligt att köra sugmotor utan stressfläkt. skulle tro att man blir mera besviken att ha köpt en måttligt dyr bil av sent 90 tal och bli spöad av en äldre, dock inte ful eller sämre, bil.... kan ju alltid tänka att man kan köpa fler bilar för samma pengar så att säga. Och flera beemers är ju aldrig fel .... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.