|
|
|
|---|---|
| Jag villl minnas att diffklumpen brukar ha "artikelnummer" för att man ska kunna utröna vilken utväxling man har men hittar, efter mycket letande, inga siffror alls! Var sitter de? | |
Paap Reeder |
Hej! Sitter tyvärr på ett bleck på bulten nere tv - bakifrån sett - finns blecket kvar brukar siffrorna vara bortrostade. I regel har väl hela blecket gett sig iväg. MVH /// Paap R |
| Ok, det förklarar saken.... Det hade varit intressant att veta vilken jag har... | |
Paap Reeder |
Hej! Sannolikt har Du en 3,07 med lamelldiff om det är en original M535 - d v s det står M535i på chassieplåten på hö hjulhus. M VH /// Paap R |
|
Njae, det är ju det som är grejen... Visst står det M535 på chassieplåten men det sitter ju ngt annat under huven (S38)! ;) Jag misstänker att även jag har en 3.91:a men det vore trevligt att verkligen veta. Tack ändå! |
|
Paap Reeder |
Hej! Isf har ngn bytt innehållet i slutvxln ... väl. Enklast är väl att hissa upp och räkna varven på kardanen. MVH /// Paap R |
|
Räkna varven?? Que? Mmm, vxl måste vara bytt. Annars hade den inte gått som den gör... Vet ngn vad en M6 har för utväxling? |
|
Paap Reeder |
Hej! 3,91 innebär att kardanen skall snurra 3,91 innan hjulen gjort ett varv. Med en lamelldiff är det lätt att räkna eftersom båda hjulen "rullar parallellt". MVH /// Paap R |
| Aaaa, du menade så!! Nu trillade poletten ner! haha.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.