AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.107

Reklam på bilar...?!

Hej!

Tänkte höra... bara sådär... OM och isf hur många som skulle kunna vara intresserade av att ha reklam på sina bilar... antingen dekaler eller helfoliera bilarna... Hur mycket skulle ni vilja ha i ersättning per månad och kan ni tänka er att ha det under längre eller kortare tid...!?

Finns ett projekt i USA som heter freecar.com där privatpersoner får amorteringar och försäkringar betalda av annonsörer. Dessutom finns ett nytt projekt i Sthlm med Smart-bilar...

Åsikter och tankar tas tacksamt emot...!

MVH

ShoGun

Vill inte veta... för då vet jag vad jag inte kan...
Daytona
Det beror på vad man ska göra reklam för. Hur många dekaler som ska sitta på bilen.

Men jag tror ingen skulle kunna ha det en längre tid. Max nån månad per person ifall det är bra betalt.

Ett bra förslag är att göra så att ju mer reklam (fler och större dekaler) man har på sin bil ju bättre betalt ska man få. Så kan du göra.

Daytonan=Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tror nog att en hel del kan vara intresserade av detta. Beror givetvis på vilka vilkor som ställs.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Ordna mig en guldfärgad 728 -83 med reklam för www.ronjeremy.com på sidan så .....*LOL*

130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Inte mycket för detdär med dekaler på min bil, men om dekalen är stor som BMWPower-dekalen jag har på nu (10x3 cm eller något sådant) så kan man kanske tänka sig att ha det mot en ersättning.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Haha, jag skulle inte precis åka gratis i den bilen som Gasar-Magnus beskrev...:-)

Sök på forumet och du skall finna.
bo
282
bobbby
320i -91
Det beror helt och hållet på vad det är för en bil och vad man ska göra reklam för.
En Smart hade man inte velat ha.

Bobby
Betalar dom försäkringen på M5:an får de ha vilka dekaler som helst på den :)

/Jimmy
Länk
_k
60
_kent
316i -92
Det beror ju lite på vilken bil man har. Är den "mindre snygg" som standard så skulle jag inte bry mig.
NOLL7NOLL
Jag vet att taxi sthlm tar 500:- i månaden för en liten klisterdekal på bakluckan 7*35 cm ca....
Bara som riktmärke-

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Om ngt företag vill betala amorteringar,räntor och försäkring på en ny bil för mig så får de klistra hur mycket dekaler som helst på den. OM det är en bil med rolig motor och väghållning.
En vacker bil kan man ha vid sidan om, om man är puts och originalfantast.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ja visst... på med skiten bara.....

-----------------------
Min E30:
Länk
Nä fy f-n!
Det var ju sånt man hade på cykel/moppe när man var 15 bast!
Jag tycker att det förstör bilarna, sen att vissa behöver sponsorer för att ha råd med ett och annat - tex trim - är kanske sin sak, men nä, inte för mig.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Apropå det här med att man får en mobiltelefon kastad efter sig om man tecknar en viss operatörs abonnemang så skrev Bengt Dieden en kul krönika i senaste Automobil. Den gick ut på att man, om man band sig till ett visst bensin- resp försäkringsbolag och förband sig att betala vissa trängselavgifter, vägskatter o broavgifter etc skulle bensinbolaget o försäkringsbolaget o staten gå samman o se till att man fick en ny bil gratis. Nackdelen skulle kanske bli ett bensinpris på 50 spänn litern. Kul tanke.
Tror det är fel ställe att ställa en sådan fråga på! Dom flesta här bannlyser minsta liten flugskit på bilen ;)

Om du däremot går in på nåt 240raggar forum blir det nog poppis!

Nää... skämt o sido...

Folk som bara har sin bil för att ta sej från punkt A till B kan nog mycket väl tänka sej reklam på bilen.
betriebsanleitung1
Hade nån varit dum nog att betala för att sätta en dekal på min bil så javisst.Iaf bättre än att tex köpa en aqua limone tröja och göra gratisreklam eller ha momo alpine etc klistermärken på trösklarna för att man tror man har en racerbil.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hur går det blir det nåt med detta eller???...

tänk er en svart E30 med FELIX Tomat ketchup skrivet längs med hela sidam

-----------------------
Min E30:
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nu var ju inte alternativet att få en 15år gammal bil för att sätta dit reklam på utan det handlade om en NY bil...
NOLL7NOLL
Ja nog kan man tänka sig det på en bil ... rätt ersättning och rätt reklam så... en klisterlapp i bakrutan funkar ju eller ngt litet vid sidolisterna....Jag e på... Frågan e vaad det är värt

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
ok!!! då så ge mig en ny bil tack!!! En M3 -03 funkar för mig....

-----------------------
Min E30:
Länk
Sorry att jag är lite dålig på att svara... mycket med jobbet...

Tacksam för alla svar och synpunkter!

Något som jag tänkt på är att BMW-folk kanske är fel personer till det här... om man ska vara ÄRLIG... =) Saken är den att jag är tveksam till att annonsören skulle vilja se sitt budskap med på TV när Trafikmagasinet följt med polisen en dag för att ta fast fortkörare... ;)

Vad sägs isf om man skulle "subventionera" miljöbilar?! Eftersom de brukar vara ganska dyra i inköp... men med reklam så kan man få dem billigare... HELST billigare än en vanlig bil (annars missar man poängen... då blir det nog NÄSTAN bara miljöpartister som köper en... =)

Eller hur kan man binda en BMW-förare (och andra bilar oxå...). En grej är ju att man skriver på ett avtal... och så OM man torskar dit för nåt så förbrukar man sin möjlighet till ersättning. Att man får den i slutet av varje avtalsperiod (3, 6, 9 12 månader...)

Mer synpunkter tack... (de som undrar varför jag ställer denna fråga kan maila mig... så ska jag berätta... ;)

MVH

ShoGun

Vill inte veta... för då vet jag vad jag inte kan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.