|
|
|
|---|---|
|
På min 740iA-96 så lyser lampan för krockkudde/bältesstreckare på instrumentpanelen. BMW har bytt kablar (för ett par år sedan) till bältessträckaren, på garantin, men nu har åter lampan börjat lysa. På Förenade Bil i Malmö säger de att det antigen måste bytas kablar igen eller så är det en sensormatta i förarsätet som skall bytas (kostnad ca 3500). Är det någon som råkat ut för detta? | |
|
Hej, Kolla på Länk Du kan också prova att söka på "sensormatta" eller "airbaglampa" så får du att läsa en stund. /Micke |
|
Svärd |
Jag fick mitt felminne kollat och raderat och lampan släckt för ett par hundra hos BMW. I minnet stog något om kontakten under passagerarstolen. Vanligt med glapp där har jag förstått, och då tänds lampan. //Martin |
|
Råkade ut för samma sak på min E38-97 förra sommaren, dvs airbaglampan började lysa. Åkte till BMW och kollade och det berodde på avbrott i sitt sensorn på passagerarsidan. Provade att kolla anslutningarna och nollade bort lampan, tog dock bara några dagar så var den tillbaka. Slutsats : dags att byta sittsensorn, kostade ca 700 kr är jag för mig. Själva bytet skulle dom dock ha lite mer betalt för, ca 3-4000 kr, så det gjorde jag själv, tog väl en förmiddag ungefär. |
|
|
Glömde en grej : vanligaste orsaken till att sensormattan pajar är att folk lutar sig in i bilen och sätter knät i sätet, punktbelastningen blir då för stor och slingorna i mattan brister. Bra grej att tänka på för att undvika onödigt jobb kanske... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.