|
|
|
|---|---|
| Blir tvungen att byta avgassystemet på min bil.Vart blir det billigast att handla sådana saker? | |
| biltema!!! men det ät juh inte bra grejor dom har... köp ett sportsystem... | |
|
kolla på mekonen. www.mekonomen.se Ride hard die free |
|
|
ja fick tag i mitt via en lokal snubbe här. bytte visserligen bara bakre burken men den stanna iaf på 3000 med mont.satsen. va de billigaste ja hitta, fanns sportsystem som va prisvärda men ja hann tyvärr inte vänta på leveransen på dom, va lite panik så att säga satsa i första hand på ett sportsystem |
|
jocker18@home.se |
mekonomens fungerar utmärkt, om du vill ha en tyst bil. jag bytte för 2 månader sen å e totalt nöjd Man kan ha roligt även med 525ór... |
diamantsvart_bmw |
köp ett rostfritt sportsystem, jag har det på min det är kanon och så mullrar det skönt Länk Ny servad + ny olja i växellådan. |
janpaw |
Du som bytte bakre burken, har Du nåt bra tips hur man kommer åt det vänstra hängslet? Har köpt den delen som sitter fäst i burken och gummiringen, men man blir trött bara man ser utrymmet, eller snarare bristen på utrymme. Ska man ha armar och fingrar som ET eller? Janne P |
Ronny Simonsen |
Det er trangt, men det går hvis du har små hender :-) Orginal avgass er sveiset sammen, så da må jo den byttes på verksted, hvis du ikke er en god sveiser. Ser det koster ca.5000,- NOK på GS-Bildeler i Norge (Utenom Kat.) Hvordan er det i Sverige? Katta er grusomt dyrt og bør byttes ved 20000mil :-( Noen tips om hvor man får tak i billig Kat? -- mvh Ronny Simonsen Narvik - Norway BMW 525i 24v 1990mod. |
| Jadu tror att sportsystem går mellan 3-4500kr biten ungefär är inte 100.. Iallafall så kostar ett till min 520i -92 på mekonomen 3400kr (alla bitar efter katten och mont sats) Fast det är desto bättre att känna nån på Tenneco / Walker.. Då kostar det bar 1500kr ungefär :) hehe Billigt :) Ha de :) | |
| Ja, Mekonomens avgassystem är sannerligen billiga! Jag ringde till BMW och frågade pris på avgassystem från katten & bakåt (exkl katt) och det kostade över 6000:- till min 525i -90. Mekonomen tar drygt 3000:- för det. SKILLNAD!! Frågan är bara om man vågar köpa Mekonomens avgassystem, det är troligen så att man "får vad man betalar för." Vad tror ni??? | |
|
janpaw: Plocka bort kofångaren bak, du sprättar bort listen i mitten på den och sedan är det fyra skruvar sedan är det bara att dra ut hela kitet... Sen är det hur bra plats som helst |
|
|
BMWs originalsystem kostar INTE över 6000.-. Handlaren försöker lura dig. Till min 535a kostar det 5600.- inkl monteringssats och systemet till 525an är billigare. Mvh Rasmus |
|
|
Va o skulle byta avgassystem på min 525 -89, hos en bmw verkstad...slutsats 6300;- fattigare! Köp sport! Supersprint bakre 3400;- 2,900 till resten! ///FrIIk/// |
|
|
Apropå Mekonomens avgasrör, så är det precis samma eftersom de efterbeställer delarna! Har kollat upp detta! ///FrIIk/// |
|
|
hmm... är skeptisk..fick ett pris på ljuddämparbyte original på bmw, 4600:- Mvh Björn |
|
|
Har för mig att en dämpare (bakre) kostar 2800 på bildelsimporten....till 525 12v ///FrIIk/// |
|
| jag vill verkligen varna för mekonomens avgassystem tycker av egen erfarenhet att de är helt kass om de inte blivit bättre senaste åren men jag tvivlar, ej färdigsvetsade osv snittlängd på ca2-3 år originaldämpare har dessutom dubbelplåt som ökar livslängden enormt och är dessutom mycket tystare detta gäller ju tyvärr även sportsystemen detta ska ju vara en tyst bil så varför försämra | |
|
www.rakaror.se Till 525 E34 i rostfritt: 4500:- 6 års garanti. |
|
| Jag tycker att min bil brummar lite väl mkt... Har varit hos flera olika verkstäder, där de påstår att det inte finns några system som blir tystare än mitt originalsystem..... slutsatsen är väl att om man vill ha äkta BMW- känsla får man väl ta fram den feta plånboken..... ?????????? | |
hush |
Har problem jag med, men hittade iaf KAT för 1600kr (universal). Det är grannen till www.rakaror.se som sälger dom, dom ahr dock samma url. Vet inte om dom e bra eller så, men va betydligt billigare än mekonomens 6500kr. hush |
|
Ciao! Jojo nog fick man hicka när man vackert rullade in på bmw å frågade vad det skulle kosta att byta systemet.. Vit i anletet vrålade jag därifrån till speedy o "simsalabim" hade man simons sport för typ halva priset! =) ok var typ 2 år sedan men jag rekomenderar dig att iaf checka där. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.