|
|
|
|---|---|
Bimmer man |
Hej jag undrar om man kan byta ut den mindre färddatorn till en större??Eller om den går att byta överhuvudtaget? Min har nämligen pajat så ja undrar vad som är mest värt att investera i! Karim |
|
Jag har den mindre i min bil nu.. endast checkcontrol och tid / datum.. Du kan plocka ut dator enheten och titta bakom. det beror lite på vad du har för kabelstam i kärran.. min hade inte kablaget till den stora datorn.. har du inte kablage till den stora så blir det ganska klurigt att få dit en sådan.. Det finns ganska mycket skrivet om det hela här på forumet.. så sök runt lite.. Vad är det som har pajjat på den..? är det några bokstäver / delar av den som inte visas så kan man ibland lösa detta genom att öppna enheten och använda elektronikrengöring. men jag är inte så bra på just rengöringsdelen.. står mycket om det här på forumet också.. bara du söker efter det.. Så mitt tips --> Har du kabelstam för den stora datorn.. skaffa en sådan!.. om inte.. handla motsvarande den du har nu.. lycka till! |
|
|
Bimmer man: Precis som Lotuz säger så är det bara att kolla om du har den stora kabelstammen har du d så är valet inte så svårt anser jag, då inhandlar du en beg. stor dator. OBS! kolla kvitto hos en ev. säljaren bara. Du kollar lätt om du har den stora stammen dragen i din bil genom att ta bort datorn och kolla bakom den. Är dock lite osäker på hur man tar ur datorn då d va ett tag sen jag själv gjorde det, så prova sök här på forumet. Om du har dubbla snabbkontakter (en svart, och en vit) så ska du kunna ansluta den stora datorn i din bil. Att den stora stammen ska vara dragen och att en checkontrolldator sitter i bilen är dock väldigt ovanligt. Men helt klart värt en titt. Den stora el. rättare sagt den enda färddatorn är kanon. Den dator som många kallar den lilla heter endast checkkontroll. Lycka till. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.