|
|
|
|---|---|
|
Har en M coupé 00´ där kopplingspedalen knarrar. Vet någon vad det kan bero på och täcks det av BMW europlus garantin? Sen glappar hastighetsmätaren och faller ner till noll stundtals, vilket får intressanta konsekvenser på både stereons ljudvolym och farthållaren när den är påkopplad. Någon som har liknande erfarenhet och om det lätt går att fixa? | |
|
Har lästa ganska mycket om knarrande kopplingspedaler på mz3.net message board, vanligt förekommande och lika irriterande. Där är det flertalet som bytt en bussning för att bli kvitt problemet. Smörja går tydligen också även om det bara löser problemet en kort tid. Logga in dig där och ta del av guldgruvan. Där finns utförliga beskrivningar hur du går tillväga om det ej är en garantireparation. Min vetskap vad gäller hastighetsmätaren: No can do! ArctisZ3 |
|
|
mbolo... har du europlus? Bara å skicka in bilen för båda problemen isåfall! Båda två bör täckas av garantin. /eFx |
|
|
Jajamän, med nästan två år kvar. Vet du om gnisslande bromsar (som vad jag förstår är rätt vanligt på modellen) är något som åtgärdas under garantin med? Låter väl lite löjligt, men samtidigt är det säkrare ju mer de gör hos BMW, antar jag.. |
|
|
Hmm, tja, det bör nog kunna gå under garantin, fast inte om det innebär byte av klotsar el skivor. Hör av dig om hur det går med garantifallen, alltid intressant att veta, specieltl som jag också har europlus. /eFx |
|
|
Hej ! I ett par veckors tid nu, så gnisslar/knirrar/pyser det i samband med inbromsningen. När jag släpper på bromsen så knirrar det , och när jag frikopplar då låter det som när man stänger igen frysen ... det liksom "pyser". Detta sker efter att bilen har körts en stund och blivit varm. Det var svårt att förklara det här, men hoppas ni förstår vad jag menar ;) Eftersom jag då blev lite fundersam, åkte jag ner till BMW i förra veckan för jag ville dom skulle kolla upp detta åt mig. Eftersom dom inte så där på rak arm efter att provkörning gjorts kunde svara på vad det var för fel, så får jag lämna in pärlan för undersökning på fredag ... Kanske någon av er här har råkat ut för något liknande ? tar tacksamt emot tips på vad detta kan vara för något mystiskt pysljud ?? Mvh Maria ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Jag har också knarr och oljud från kopplingspedalen -inte alltid men tillräckligt ofta för att bli irriterad! Har fösökt smörja eländet men det är intehelt enkelt att komma åt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.