|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt en bmw -95 E 36 har inte fått den ännu jag undrar om det finns en inbyggd annten i den för där satt ingen utanpå men där satt en orginalö stereo i den...tacksam för svar Thomas Ahlström | |
|
Den sitter inbyggd i bakrutan, om jag inte misstar mig... //Koffe |
|
|
tack så mycket Thomas Ahlström |
|
|
Kom ihåg att om du sätter i en stereo själv så behöver antennförstärkaren ström, för att fungera(gjorde misstaget själv, och letade efter "felet" en bra stund innan jag kom på det!) M3-97 |
|
|
MM - Hur gjorde du för att ge antennförstärkaren ström? Finns det någon kontakt att köpa som passar i original-kontakten eller klippte du bara ? Räcker det med matning(+) eller behövs jord också? Man vill ju kunna montera tillbaka original, när man säljer...... |
|
|
Till se72447 Jag läste ditt inlägg ang. ström till antennförstärkaren. Jag hade samma problem som är fortfarande inte löst. Har mycket dålig mottagning på en ny CD spelare. Förs och främst skall du koppla bara plus till ex. impuls till slutsteg. Jorden lämnar du kvar. Detta är information från BMW återförsäljare. Jag tror att Original stereon är speciellt anpassad för denna antenn och förstärkaren. Som sagt, min radio har en mycket dålig mottagning, fast antennförstärkaren är påslagen. Lycka till ! Peter |
|
|
Är det nån som har provat att köpa en ny antenn och bara lägga den i bagageutrymmet. Jag vill helst slippa montera en ful antenn på karossen. Jag tror att det kan vara svårt att få bra mottagning med orginalantennen. |
|
|
Har en Blaupunkt San Remo monterad i min E36 Coupe till den dolda original antennen. Har mycket bra mottagning. Montaget gjordes av ljudfirma enligt konstens regler med förstärkare ach ordentlig jordning mm. Bör alltså gå att få bra ljud med antennen tycker jag. |
|
|
Jag har en Blaupunkt Munchen monterad. Mycket bra mottagning i Stockholm |
|
|
Till se72447 Jag använde en kontakt (Iso ?) och kopplade in kablarna efter den, tror att det bara behövdes + till antennförstärkaren. Jag fick reda på vilken sladd det var genom att titta vilken kabel som gick in i antennf. M3-97 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.