|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att köpa en -96 525ix touring. Kan man plocka bort airbagen på pass-sidan själv eller måste man lämna in den på bmw-verkstad? Är ix en driftsäker bil?(då menar jag fyrhjulsdriften) | |
|
Jag lämnade min E39 till BMW Group Solna för demontering av airbag på passagerarsidan. Först läser de av en kod i styrenheten och skickar den till BMW-Tyskland. Efter någon vecka får de tillbaks en kod som deaktiverar airbagen elektroniskt. Jag ville demontera airbagen helt p.g.a. VAG-s blunder med felaktigt urkollade airbags. Jag fick en syrlig kommentar då jag lämnade in bilen om att det var VAG som gjorde den missen och BMW minsann inte gjorde sådana fel, en elektronisk urkoppling räcker. Jag argumenterade inte med killen utan lämnade in bilen för urmotering ändå. Skulle man krocka med barnet i barnstolen så är det skönt att veta att det inte finns någon laddning som kan lösas ut av misstag. Dessutom byttes bältet, då det skall ha en annan längd. Kommer inte ihåg om det skulle vara längre eller kortare. Kostnad Byte bälte arbete 469,80 Bälte material 352 Demontering Airbag 202,50 Förvaring Airbag 500 / år + moms Så jag tror inte att man kan demontera Airbag själv om det skall vara rätt gjort. |
|
|
Kolla här: Länk Vad jag förstod på BMW gör de detta gratis på svensksålda bilar, men inte på min import inte. Har för mig att bältet de monterar dit är längre, så att det går runt en barnstol. Vissa rykten går även om att det är mer elastiskt och att bältessträckaren är avpassad för kudde, men det vet inte jag något om. För min del går det bra ändå, eftersom det kommer att sitta en barnstol där de närmaste åren, och den har egna bälten, och krockkudden ligger i källarförrådet. Observera motståndet på 2.2 ohm som skall dit istället. Och var noga med statisk elektricitet när du tar bort den. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.