AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
747

Vad betyder vägmärket med en stads-siluett?

Man undrar verkligen hur många som vet vad det vägmärket ( som efter europeisk modell införs så sakta här med..)

vet du??

130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!!
det är för att visa att man kommer in i tätbebyggt område där högsta tillåtna hastighet är 50 så länge ingen annan hastighet visas, det är iaf som jag uppfattat

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Bmwlower>>>Helt korrekt uppfattat:)

/D
BMWlover: detta tänker jag på varje gång jag får en liten kö av ilskna bilar bakom mig när jag kör 55 genom Höör där det sitter dessa skyltar...

Tror det är lite generatiosnfråga dom yngra vet vad märket betyder ( liksom högerregeln och bilden för gårdsgata ( kan ni den??))

Bmwlover har så rätt så rätt!!

Gårdsgata = Lämna företräde åt folk som går?? Nåt sånt va?? =)
Jocke: max 10 km/h tror jag dessutom ( nån med fräschare kunskaper från trafikskolan??)

korrekt Jocke, och man får heller inte köra fortare än gånghastighet och man måste parkera på särskilt anordnade p-platser

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Måste man inte ha nån som går framför bilen och viftar med en flagga åxå? Eller om det var klämtar med en klocka?

Sök på forumet och du skall finna.
bo
282
bobbby
320i -91
Och hur fort är gånghastigheten?
Tar man efter en kärring med rollator eller en som är två meter lång och går fort eller :)

Bobby
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
GM: Jag vet vad stadssilutten betyder. generationsfråga !!

///MVH Hasso
Länk

MAX 30KM/H (den blåa) skyllten har jag hört endast är en rekommendation? Man får köra 50 km/h där?

/Jimmy
Länk
bo
282
bobbby
320i -91
Helt rätt. Blåa skyltar är bara rekommenderat. Det gäller också om det är målat tex 30 Km/h i gatan men det står inte någon skylt.

Bobby
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Vad jag lärt mig på trafikskolan angående den blåmålade 30-skylten får man Vårdslöshet i trafik om man kör snabbare än 30 km/h och blir taget. Kan dock inte svära på det, bara vad jag lärt mig på teorin.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
bo
282
bobbby
320i -91
De jag skrev tidigare har jag fått höra ifrån en polis men nu när du säger detta så har jag också hört det av en som också håller på o ta sitt körkort. Någon annan som har fler bra svar ?

Bobby
Pr
59
Prm2
735-87
Blå 30 är en rekommendation och man kan inte bli tagen för fortkörning för ex 45 km/h eller för vårdslöshet om inget händer. Men om det skulle hända ngt och du har kört för fort, då blir det andra bullar.
/per
Hasso: det är 4 år kvar innan vi ynglingar börjar tråka dig på allvar....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.