|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en fråga angående försäkring. Eftersom jag precis har sålt den E30 det står att jag har, letar jag nu efter en ny E30. Jag räknar med att hitta en så snart som möjligt. När jag hittar en pärla funderar jag på att försäkra bilen i mitt namn. Eftersom jag snart är 20 år, har jobb och egen lägenhet går det ju inte så bra att skriva den i mor eller fars namn. Därför undrar jag nu om det är någon som har något tips på vilket försäkringsbolag man ska välja. Man vill ju helst inte betala 1300:-/månaden för en E30. Tacksam för svar! | |
|
beror ju på om du bor i storstad lr ej mm... men prova Länsförsäkringar,dom brukar ha ganska bra försäkringar till bmw! gå in på deras hemsida å gör en prisuppgift lr va de heter,ser du exakt va de kommer å kosta dig... Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
Drewl: du kommer nog få betala dom där priserna är jag rädd för =/ dom ligger ungefär lika fast länsförsäkringar var helt klart dyrast..... Mvh Teres |
|
|
Om jag skulle ha helförsäkring på det billigaste bolaget jag hittade landade det på typ 11000/helår. Och det är bara en 320... Mange Länk |
|
|
När jag kollade sist va länsförsäkringar billigast och if va dyrast... Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
Jag köpte min 325i -91 E36 iof men jag fick bäst pris på folksam betalar 700:-/mån ca det är utslaget för mig 2000:- billigare än If som jag hadde tidigare och där hadde jag 60% |
|
|
På IF har jag fått ett mycket bra erbjudande för helförsäkring. Såvitt jag förstår ligger de billigt till. Kolla även under forum -försäkring och värdering- där kan nog finnas en del tips. mvh |
|
| runt 1500:- i mån för caben | |
|
jag pröjsar ca 1200:- om året Länk |
|
| Jag fick billigast på if också (e30 325ik -88). Helförsäkring: 4474 kr/år | |
|
Vad jag vet så ska Aktsam (020-311000) vara billigast, Dom försäkrar 325-e30, men tyvärr inte e36:an |
|
|
Jocke_999: Jag fick billigast på if också (e30 325ik -88). Helförsäkring: 4474 kr/år Hur i hela fridens dagar kunde du få så billig försäkring. Jag bor utanför Karlstad i ett litet villaområde och If var en av de dyraste med 7-9 000 kr per helår helförsäkrat Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
| Ja jag bor åxo i Karlstad If skulle ha ca 8500:- för halv medan Folksam 6200:- för halv så det beror nog lite på vart man bor | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.