|
|
|
|---|---|
|
För en stund sedan, ringde en kompis och bad om hjälp. Tyvärr hade ja inte mycket att komma med. Han kör en exakt likadan bil som jag själv kör. Själva problemet: Vid översta kylarslangen finns ett fäste till motorn, det fästet en en plastbit som håller kylarslangen. "Fläns" fästet har tre skruvar 10mm, ena skruven har hatten gått sönder på, själva undre delen sitter kvar i fästet. Det jag undrar är hur sjutton ska man få bort skruven, så att den kan ersättas med en ny. Och hur går man tillväga, har ringt runt lite och frågat verkstäder men ingen har tid förens om någon månad. Riktigt jobbigt att bilen måste stå en månad för en sådan sak. Något jag kan gissa mig till är att man borrar med samma diameter och får skruven att gå sönder, där efter att man måste alternativ gänga om hålet. Någon som varit med om ett liknade problem? Dock är problemet att kylarsytemet nu inte är tätt utan läcker vatten några droppar. Och varierar mellen 1/2, 3/4. "Snabb hjälp önskas" Med vänliga hälsningar David | |
|
Det finns skruvutdragare, tex Clas Olsson artnr 18-1514 79:-. Länk Man borrar ett klenare hål i skruvensom sitter kvar i hålet och skruvar dit utdragaren. Denna är gängad åt motsatt håll, dvs den skruvar in sig motsols. När den bottnar vrider den bulten, som då kommer gängas ut. Lycka til! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
är det termostaten ?? för jag bytte termostat och lyckades dra sönder en bult men jag borrade bara med en liten bor först sen ökade jag storlekar på borrarna tills resten av bulten var borta!! sedan var det bara att gänga dit en ny bult!! men jag var jävligt försiktig !! det kan funka!! //JMK |
|
|
Tack för alla hjälpande svar, jag löste det hela igår igenom att borra ett hål i skruven och sedan köra en utdragare, fungerade utmärkt. Så nu är problemet ur hjälpt och värme mätaren åter igen på normalt. Stort tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.