|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min E30 318is 88 luktar bensin som attan. Har även sätt droppar på marken ibland men kan ej hitta någon läcka. Finns det någon som vet var det brukar läcka?. MHM | |
BeeMWe playboy |
runt slangen som leder från tanklocket, där läcker mig, eller precis ovanför den lär va ett utsatt ställe, slutar läcka runt 40 L nivån om man har samma fel som jag och 63 L tanken. Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
Rickard |
Jag har exakt samma problem på min 320i -89!!!! är det nå´n som vet hur man lättast åtgärdar det??? jag ha konstqaterat att det inte är så roligt att ta loss tanken med tanke på att tanken går över både kadanen och avgasrören!!!! |
BeeMWe playboy |
Funderar på att skaffa ny slang till att börja med, annars är det avfettning av tanken och försöka hitta hålet och sen kemisk metall. BMW ville ha 6600 för ny tank + arbete :P Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Jag hade samma problem med min. Jag bytte slangern men det fortsatte läcka. Då försökte jag få dit sån här lagningspasta ovanför där slangen går in i tanken. Det hjälpte inte. Då tog jag bort tanken. Jag hade ett litet hål på ovansidan av röret som man skruvar fast slangen i. Alldeles intill tanken. Jag köpte en helt ny tank för 1700:-. Att få bort tanken är inte så svårt, men det tog lite tid. Man måste ju bort med avgassystemet, kardanaxeln och alla skyddskåpor under. Jag hade ingen garagedomkraft när jag gjorde detta, så jag körde upp bakhjulen på två stycken 15cm höga bockar. Det blev hjävligt trångt att ligga under och hålla på. En garagedomkraft eller smörjbrygga rekomenderas. |
|
BeeMWe playboy |
K röret där man skruvar fast "tanklockslangen"... Tror att jag provar att lägga lite kemisk metall på det röret då... Misstänkte nått runt d regionerna för gummit e så jävla blött runt det fästet. Jävla skitbil bmw som gör ett sånt misstag vid tillverkning, hört en hel del med detta problem hehe *slap med* Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
| Om du lägger på kemisk metall på röret så blir det svårt att få det tätt mot slangen sen. Ytan blir ju ojämn. Men prova. Du har ju inget att förlora. Jag försökte med att sätta dit två slangklämmor, och drog åt som bara fan. Men det hjälpte inte. | |
| Jag har en begagnad tank till salu om intresse finnes:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.