AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
516

Anställd på BMW efterlyses !!

Ni
32
Nicke525ix
525ix -92
Hallå alla bmw-fantaster !!

Jag hoppas med detta inlägg att jag skall kunna komma i kontakt med någon som jobbar på en bmw-verkstad eller dylikt eftersom jag har ett problem som jag behöver hjälp att lösa.

Jag har varit i kontakt med BMW i Solna och hört mig för om andra dämpare (eller egentligen hela fjäderbenet eftersom det verkar som att man till ix:en byter hela) till min 525ix (E34) och fick till svar att det fanns orginal + M-technics som skulle passa.

Orginal köpte jag för 1,5 år sedan och dom är redan dåliga så jag vill ha bättre grejer. Killen där sa att jag blev tvungen att köpa ett helt sportpaket för att M-tech grejorna skulle passa........min fråga är nu om detta kan stämma ???

Finns det nån vänlig själ som kan tänkas hjälpa mig att kolla upp detta eller som vet hur det ligger till.

Tacksam för hjälp !!
"johan"
Carfashion har kompletta sänknings kitt dämpare och fjädrar till IX skulle tro du får komplett med fjäderben
Tja!

Fick just ett mail från Carfashion... De har en komplett Sportfjädersats inkl dämpare och allt för 5995:- Kan vara värt ett försök.

Mvh Tobias
Ni
32
Nicke525ix
525ix -92
Och ni är säkra på att vi snackar om 5-serien E-34 ??

Om ni har rätt är jag evigt tacksam !!!
Ni
32
Nicke525ix
525ix -92
Har ni nån websida eller nåt sätt att ta kontakt med Carfashion ??

Kan ni i så fall delge mig denna vore jag tacksam.

Visa användare
605
göran
525ixt-94
Länk

fast den är inte åtkomlig just nu för att
Telia kopplat en snygg router-loop mellan
Umeå och CarFashions hemort Älvsbyn. :-(

"johan"
Här är tel nr 0929 128 02
Visa användare
605
göran
525ixt-94
nicke,

har du kollat med CarFashion?

Frågade i somras då hade de inget till iX,
nyfiken på vad de har nu som johan nämnde.

Ni
32
Nicke525ix
525ix -92
Tjena Göran !!

Jodå...jag har pratat med dom och sänkfjädrar har dom som jag kan beställa på en gång och han skulle göra allt för att även hitta dämpare.
Jag berättade om M-technics dämparna på bmw som tydligen gick att få orginal med sportpaket alternativt eftermontera hela sportpaketet och killen på carfashion skulle även kolla upp det (han sa att han hade bra kontakter på bmw).

Jag ger mig den på att M-technic dämparna passar rakt av men man vill ju inte beställa på chans direkt och på bmw verkar dom lagom hjälpsamma med att bara kolla om dämparna passar.

Har du taskiga dämpare fram?? Du hade väl inte bytt på din eller ??
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Jag har just bytt,
men man är nyfiken av naturen,
så rapportera gärna dina resultat här.

Ni
32
Nicke525ix
525ix -92
Har varit i kontakt med Carfashion nu och han kunde inte heller finna några andra än BMW orginal dämpare till ix:en men han hade fått uppgifter på att BMW:s egna M-technics skulle passa utan sportpaket. Han skulle dock dubbelkolla detta så jag inte står och köper grejorna och så passar dom ändå inte.

Fjädrar till ix:en har han om det är någon som skulle vara intresserad. Köp grejor av denna firma säger jag bara.....jäkligt kul med en firma som verkligen är intresserad av bilar och som verkligen är service-minded. Rekommenderas varmt !!!!

Upplysningsvis kostar M-techs framdämpare 2400 styck (blodigt) + kostnad för fjädrarna då !!

Blir nog så att jag köper dessa ändå eftersom orginal verkar halvkassa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.