|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är dags att byta dämpare fram, 525-92á Vad jag hört så finns det två längder på kolvstången att välja mellan, hur vet man vilket man ska ha? Är det någon som vet om micro´s dämpare är något att ha? Eller något annat tips vart man köper dom billigt? | |
| Du mäter på den gamla stötdämparen hur lång kolvens slaglängd är i vilande läge. Den längre modellen är avsedd för bilar med standard höjd och den kortare modellen är avsedd för bilar med sänkningsfjädrar. Jag har standard höjd på min BMW 525i -90 och köpte MONROE REFLEX stötdämpare på Mekonomen för 950:-/st. Bra pris och jag är mycket nöjd med dem hittills. | |
|
Jag har precis beställt ett par Monroe REFLEX på Mekonomen. De har precis höjt priset från 950:- till 1060:- *Grrr!* Om du har en Micro-butik i faggorna så åk dit! De tar ~850:- för samma dämpare. Jag ska erkänna att jag i sann Biltema-anda köpte ett par av Micros "Eurodamper" att sätta därbak. Vi får väl se om skiten håller för mer än att backa ut från garaget... /JOP |
|
| Tack för era svar, jag tror att jag åker till micro och provar eurodamper. Får väl hoppas att dom är bättre än biltemeas dämpare som jag inte kan påstå var något bra. | |
|
Jag säger det igen....Micros Eurodamper är bland det sämsta jag någonsin har provat. Vill du ha noll komfort(ja,NOLL komfort) då köper du Eurodamper från t.ex Micro..Bilen blir helt enkelt outhärdlig att köra. Ett av det sämsta "piratgrejor" jag någonsin köpt under mina år som BMW ägare..Dvs under 14år. Mvh Janne. |
|
| Okej! Då stryker jag dom ur listan. TACK för tipset. | |
|
Jo, jag vill minnas att Monroes bakdämpare bara kostade några hundringar mer på Micro. Tyvärr så fanns de inte på lager så.... /JOP |
|
| bilstein ska ni ha.... | |
|
håller med svenne540 bilstein ska man ha icq:137785585 Team turbo addicts |
|
|
Kontrar med Koni(ställbara) ;) Mvh Janne. |
|
| koni!! funkar bra det med... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.