|
|
|
|---|---|
NiklasE28 |
Hej alla glada. Nån som vet vad det kan bero på när det stinker bensin i hela kupen oavset om man precis har tankat eller när tanken är halvfull. MVH Niklas |
Paap Reeder |
Hej! När membranet i min bränsletrycktryckregulator gick sönder droppade det 98-oktanigt på vänster fot. Via insugsrör och via temperatursensorn som sittet vid vänsterfoten. Som säkerhetsåtgärd bör man förlänga vaccumsugslangen från tempsensorn till botten på insugsröret och dra upp den i en svanhals över bromsvätskebehållaren. M535iA/E 28 MVH /// Paap Reeder |
NiklasE28 |
Hej! Hur vet man att något har gått sönder för det läcker inte soppa eller något annat som jag märkt av. MVH Niklas |
| tjena du, har du monterat högtalare i hatthyllan bak?????har du det så finns risken att du har gjort håll,jag vet inte direkt vad de heter(tror att den heter expansionskärl)om du öppnar bagagen så finns den i högra sidan vid stöddämpar tornet risken finns att du har skadat den har hänt mig,då luktar det bensin,,kolla upp det kan vara det om du har pillat där bak eller i hatthyllan,, ha det | |
NiklasE28 |
Tja Adnan, Det är inte omöjligt att den har blivit skadat för nån har borrat upp hål i hatthyllan dock inte jag själv så att expansionskärlet har säkert blivit skadat.Vad gör man åt det är det bara att byta ut den. Tack för hjälpen. //Niklas |
| det är bara att byta ut den eller eller som jag gjorde tejpa bara så försvan lukten har köpt en annan på skroten men har inte bytat min än,,men det var det felet jag hade,,hoppas på att det är så enkelt fel hoss dig med,,Ha det | |
anderz |
Titta om du kan se någon fuktig bränsle slang i motor rummet, mycket vanligt fel |
| bränsleslangarna i motorutrymmet var det hos mig, lätt att byta och gör bilen luktfri. | |
NiklasE28 |
Tack för alla svar jag ska kolla genast. //Niklas |
Paap Reeder |
Hej Niklas E 28! Såg på annan plats i forumet att Du har eller har haft problem med tomgången. Det talar för min teori om sprucket membran i tryckregulatorn. För säkerhets skull kan Du koppla loss tryckregulatorns vacuumslang från insugsröret och sug försiktigt. Smakar det bensin är det avgjort. När Du "byggt upp" ett duktigt undertryck kan Du "låsa" med tungan och hålla kvar undertrycket några sek för att kontrollera att det inte finns ngn smygläcka. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.