|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte höra om någon vet vart i Jönköping man kan få detta gjort. /Robban | |
ant |
Vilken mekanisk verkstad med någorlunda stor svarv kan fixa detta åt dig. Att be en bilverkstad svarva skivorna brukar kunna bli lite dyrare då dom i sin tur lämnar bort det.. ========== Länk |
Bmw ludde |
Robban74: Har du special skivor eller orginal ? kostar inte så mycket att köpa nya ca 600 kr / st om jag inte minns fel. Ligger ett företag uppe vid torsvik, heter DIACt, vet att de har en mängd olika mekaniska maskiner. Testa att ring dom. mvh. |
|
Köp nya, Motornord har ju bra priser! Det brukar bli dyrt om du skall lämna in dem om du inte har någon kontakt på ett svavbearbetande företag! Det kanske inte blir bra heller så då är det ju pengar direkt i sjön. mvh Thomas... |
|
|
Behöver inte vara en dålig affär... En skiva som slagit sig en gång slår sig sällan igen. Finns det bara tillräckligt med gods kvar och du hittar nå´n firma som inte är hur dyr som helst så tycker jag att det är ett bra alternativ till att köpa nytt. Sen är det enligt en hel del duktigt folk som jag talat med bättre att slipa än att svarva slagna skivor. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
ant |
Så sant. När skivan har slagit sig är materialet helt dött och kommer med stor säkerhet inte slå sig igen. Slipning kan nog vara en bra ide som Kristian säger, då svarvning kan, om det inte är väldigt stabila grejer, flexa lite och en del av kastet blir kvar. ========== Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.