|
|
|
|---|---|
|
hej kamrater! jag ska byta från 3,0litersmotor till 3,2 liters motor i min m3 -93 undrar vad som passar från min 3,0 motor grenrör? generator? servopump? ac pump? växellåda? insug? mm? kabelhärva o boxar vet jag behövs byta tacksam för svar (om någon kanske gjort det tidigare) RObban 270kmh (nu mer 20 på cyckel) | |
|
Om du ändå ska byta motor byter du väl vxl. låda med eller? Givet att du ska ha den 6 växlade lådan isåfall. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
har bara fått tag på motor utan låda tyvärr (det borde väll funka med 5 petad låda också RObban 270kmh (nu mer 20 på cyckel) |
|
|
Vad blir det för prestanda skillnad om man kör med den 6 växlade lådan och 3.0 Bakaxel? Det är ju annan utväxling i bakaxeln på 3.0 mot 3.2:an, tror det är 3,23 på 3.2 och 3,15 på 3.0 . Kan va bra att veta! Jag funderade också på att slänga i 3.2:ans motor i min men jag har andra chip, kammar och insug som antagligen inte skulle passa så jag gör nog inte så. Men jag pratade med en duktig bilmek som skulle hjälpt mig med det och han trodde inte att det skulle va några problem om man hittade en motor komplett med all el. Ps. Du behöver inte känna dig ensam om Motorras vi kan tycka synd om varandra -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
stelin |
Har hört att det ska vara stora problem att sätta i en 3.2 i en M3 som ska he en 3,0 Start spärrar och sånt ska tydligen vara svårt att få och fungera... men de e bara vad jag har hört. ///stefan |
|
Har kollat upp detta nu o det är väldigt mycket som behöver bytas så jag letar vidare efter en 3,0 istället man behöver byta all el ink boxar, avgassystem ink kattar, nya nycklar då 3,2an e start spärrad på nått vis i databoxen, kylsystemet kanske också behövde bytas trodde dom, o sen passar inte alla pumpar o generator mm,, alltså en jävla massa mer jobb o pengar för liten effekt ökning,, rocka vidare RObban 270kmh (nu mer 20 på cyckel) |
|
|
Ingen som vet om en 3.0 liggande..hmmm...tror min är ganska trött...börjar knacka och gå på 5...*snyft* "My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her" |
|
|
Jag har en 3,0 liggande.. |
|
bmwracer |
robban bagio kolla en gång till med din källa för kattar och avgassytem behöver du inte byta för det e samma skit men databox och elsystem behöver du byta och det måste komma från samma bil eller en bil som hart samma utrustning och e gjord i samma månad. Men VARFÖR kasta in en 3,2 liters motor??? verkar grymt onödigt |
bmwracer |
trnce vad är priset på din motor? WWW.2fast4u.NU |
|
Ja vilket pris??..intresserad som fan,börjar bli less på att gå..!!! "My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her" |
|
|
Hej robban bagio, Är det inte MYCKET enklare att köpa/importera en 3.2a? Om inte för att bespara allt jobb, annars är ju 286-hästaren rätt snabb ändå, fast det är klart 321-hästaren är en pärla :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.