|
|
|
|---|---|
|
Har fått i mina hände senaste nummer av tidningen Bimmer. I en av små artiklarna som refererar till tidigare publikationer i tidningen läste jag till min förvåning om...M Coupe med M52 och M Coupe med M54 motorer. Det refererades till förra numret av Bimmer som hade tydligen en hel en stor artikel om M Coupe. Visserligen har jag hört att M modellerna är strypta i USA och M Coupe lär bara ha 240bhp mot 321 i resten av världen och då är ju skillnaden mot M53 och M54 försumbar dock ändå, är det verkligen så att alla Z Couper har M badge i USA? För övrigt, vore kul att läsa den stora artikeln från April numret av Bimmer. Någon som har tidningen? Kan ni faxa till mig? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Följande modeller såldes i USA M Coupe (S50), M Coupe (S52, 240 hk), M Coupe (S54, 315 hk), Z3 Coupe 2.8, Z3 Coupe 3.0 Alla var alltså inte M. Det kan vara stor skillnad på en M och en M i USA beroende på årsmodell. |
|
|
vad jag reagerade på var just att motorkoden uppgavs till M52 och inte S52...men det är kanske bar en "typo" ? Vore kul att läsa den artikeln som det refererades till i alla fall, då kanske framkommer något mer tydligt.... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tjena jag har tidningen om du vill låna den! Är det nummret med buyers guide på M coupe du menar? Jag bor i Bromma så det är väl inte allt för lång för dig? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Richard, tack! det är just den jag menar! lånar gärna om det går för sig. mailar dig nästa vecka, så kanske kan vill stämma en träff eller så. Har själv nästan alla Total BMW sedan förra våren om du vill ha lite sängläsning själv... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever Låter som en bra ide, jag har ju missat några nummer där. Nästa vecka blir bra, måndag och onsdag kan dock vara kniviga under dagen. Hur går det med din bil? var det något som hade pajat??? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
nej, jag trodde det ett tag. Hade bilen hos Askens mek i Huddinge, var rädd att det var lufttrycksmätare som var paj, men det visade sig att det var en kabel till temperatur sensorn som inte satt i sin kontakt, glömdes antagligen efter att ESS har monterat kompressorn eller till och med veckan innan då jag hade service hos borgs bil. Det gav oxå en hel del felutslag i diagnostik programmet så att till och med vanos indikerades som fel ett tag. Perra fick kämpa för att hitta felet men nu är kabeln ikoppad igen i alla fall och bilen går som en schweizisk klocka igen! Dessutom så äntligen fick jag spoilerläppen på och det ser klockrent ut. Även kromhandtag är på plats men jag har nog slarvat lite på passagerarsidan så jag ska göra om det. Det börjar se färdigt ut snart :-) _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Richard: du har mail _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.