AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
635

Tankmätare strulig (fastnar vid 40l kvar)

jo
26
jole
320i Touring -01
Hej
Min tankmätare fungerar ner till cirka 40 liter kvar. Där fastnar den oftast och beräknad räckvidd ökar sedan vartefter. Tankmätaren fastnar inte dock alltid utan bara ibland. Detta fel ger min verkstad gråa hår och båda givarna är bytta och nu senast även instrumenten. Ingen förändring alls. Mätaren fastnade direkt igen. Yttertemperatur har ingen betydelse, inga andra yttre faktorer heller vad jag vet.
jo
26
jole
320i Touring -01
Igen:
Alla delar har bytts av verkstaden. Båda nivågivare och nu senast har de bytt helan kombiinstrumentet. Ingen skillnad alls. Ibland kan mätaren gå ner till 20 liter en stund för att senare halka tillbaka till 42 l kvar och stannar sedan där. Jag kör på trippmätaren men tror inte det kan vara meningen. Varför har de i så fall bemödat sig om att stoppa i en tankmätare. Där kunde ju istället ha suttit en Turbotrycksmätare eller nåt. Jag blir tokig på detta !!!
Li
22
Lifferado
Z3 1,8 -97
Har omtrent de samme problemene på min Z3 97 model. Når jeg fyller full tank viser tanken enten full eller tom tank! Når tanken er ca. halv full begynner måleren å fungere igjen!? Veldig merkelig!

Håper noen kan gi noen tips på hva som forårsaker disse problemene! Utrolig irriterende.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.