AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
525

745 turbo i 528 behöver lite tips.

Hej pappsen fick med en bmw 745 turbo med grenrör intercooler o hela köret när han inhandlade en bil idag. Jag har en bmw 528i-86 och min fråga är om grenrör från en sådan motor passar rätt på eller om man får modifiera om det? fick höra att man kan ladda ca 0,3-0,4 bar utan att svarva ner kolvar "sänka kompet". Sen e de ju soppan med... Har förstått att den kräver en viss mängd extra soppa o hur bär man sig åt då utan onödigt komplicerade metoder? Kan ju sammanfatta det med Har någon monterat en bmw 745 turbo i en 528 e28? Eller rent av har kunskaper om detta ändå?
Please help!

12 tums ratt e MANLIGT :)
Hallå! ingen som vill hjälpa mig?

X-
375
X-ray
325i -87
du ger turbon till mej så får jag ha den i min E30 så e alla nöjda? ok ? =)

"Am Der Necht Der Dam Gebissen"
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Har man en sådan motor så gör man i ordning den och stoppar ner komplett.

Kolla på Bäckis bil:
Länk

//Ticco

Länk
Är detta en turbo som är svår att få tag på? och vad ligger en sådan på i pris?

Vill inte göra dig besviken, men det är den sämsta turbo jag någonsin provat. Har nu en turbo som klarar 700 hk, och den har betydligt bättre spool up än dom där gamla sunkiga KKK27:orna. Du kan ju sätta dit den för att få lite extra kul, men bra lär det inte bli :-(
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Är det hela motorn, och vilken årsmodell kommer den ifrån?

jimpa
Nej bara en komplett turbo. Bäckis: Hade inte riktigt tänkt mig en att jag skulle ha 5-700 häst i min bil.. hade tänkt en 50-100 extra o de borde den ju räcka till för.... de e ju en stor turbo. Turbon i min gamla 900 t16 var nästan halva storleken ju..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.