AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
704

Förbättra väghållning 328i Cabrio, var börjar jag?

Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Efter att ha läst en massa inlägg (sökfunktionen) så undrar jag fortfarande i vilken ända man bör börja.

Snackar vi nya dämpare och fjädrar? är det dags för grymmare bussningar? Har lite svårt att avgöra hur mycket min bil är sänkt just nu och vad det sitter för dämpare och fjädrar monterade.

Vilket fabrikat och vilken typ av 'kit' bör man kolla på om man vill ha en grymt stötig och hoppig bil, men med förbannat grym väghållning.

Bör man vänta med dämpare och fjädrar och byta bussningar mot hårdare diton först. Har märkt en viss försämring av fjädring/väghållning de senaste 100 - 200 milen. Inget oljeläckage eller visuellt fel utan bara en svag försämring i känsla när man pressar bilen lite hårdare på inspirerande vägsträckor.

Hade varit super om man kunde få lite tips och länkar att studera.

Tack

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mitt tips är satsa på att byta ut div framvagnsbussningar och stag samt komplettera med 4 st bilstein sprint. Det har jag gjort på min 540 och nu är det näst intil m stabilitet i chassiet. Och detta trots att jag hade mchassie från fabrik. Gör även en 4hjulsinställning och enligt min erfarenhet behöver man inte sänk det räcker med bra komponenter. NAckdelarna med sänkning blir fler än fördelarna.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.