|
|
|
|---|---|
slumpen |
jag har läst en massa här om att turbokonventera sin m3.a. har läst att man måste byta kolvar, vevstakar mm mm. men man nämner aldrig några prisuppgifter om de!! vi säjer så här,,,,,,, är det nån som har en susning om vad det skulle kunna gå på om ja vill ha en 500 hp under huven och att det är gjort så att bilen håller för det???? var skulle man kunna lämna in den någonstans för detta projekt? tacksam för många svar!! |
|
Du kan prova på trimnigsforumet, eller söka på det. Här har du en länk i alla fall: Länk MVH |
|
|
G-Power i Tyskland tar ca 120.000:- för en kompressor (exkl arbetskostnad) om jag minns rätt. Ökar från 321 till 405 hk. De har andra kit som ger ännu mer effekt men de har jag inga prisuppgifter på... Tror att deras värsta kit ger ca 550 hk :-) /Fredrik |
|
|
www.kmtuning.com kolla med Velle där ..... mvh /Robban |
|
slumpen |
tack!! ni och sidorna besvarade många frågetäcken hos mig! finns det nån mer sida här i sverige? |
RafkoM3 |
Det finns knappt något FIRMA som turbokonverterar M3 bilar. Gpower och ASA sæljer kompressorløsningar då det ær enklare att ladda 0.4 bar med kompressor och klara sig hyfsat bra utan att riva motorn med moderat effekthøjning. Men æven dem har kit før att riva motorn. Men jag håller på att bygga en s50 turbo motor just nu. Kan berøtta vad jag privat ska lægga ut før att konvertera. Smidda kolvar = 15 500:- Verdistakar = ca 16 000:- topppackning = 2000:- Lager, div-packningar = 5000:- Stressborrning, toppdeckning o honing= 4000:- Turbo = 6000:- 2stWastegates = 4000:- progsprut=15 000:- CDI-tændning =6000:- grenrør= 5000:- tryckrrør/avgas=3000:- spridare=3000:- plenumkammare=4000 Intercooler=4000:- brænsleregulator=800:- Brænslepumpar=3000:- AN kopplngar och anslutningar=??? KOppling och tryckplatta=5000:- Bættre bromsar=xxx Rdæck=xxx Osv osv... Det tilkommer alltid flera saker oxo... Men detta ør vad du behøver.. Kanske blir billigare om du gør det sjølv, eller hittar lite billigare, MEN de flesta saker kan man inte skippa. Gør man det så blir det snabbt dyrare vid tex ett RAS Länk Länk |
slumpen |
Rafkom3: jo de är klart, men med bara kompressor blir det inte det effekthöjet ja vill ha!! att det kommer kosta fan att turbokonvertera det förtår ja men det är ja beredd att lägga!! fast att göra det själv så som du gör det det tror ja inte ja fixar. har du ingen sida som handlar om ditt projekt?? |
|
Kolla på Länk dom säljer turbo kit med priser från 19625:- och uppåt. -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
RafkoM3 |
S50 projektet kommer komma upp på en ny sida...Om ca 1 vecka. Adressen lægger jag upp om ett tag... Æven en videofilm med S14turbo kørandes ska jag lægga upp :) Ja men maila mig så kan du køpa liknande saker som jag har køpt. Vi ær redan 4 st som ska ha samma kolvar och packningar Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.