AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
974

e30 tar in vatten

Jg ag har köpt e30 som är omlackad dvs den har varit isärplockad. Den tar in vatten men jag vet ej vart. Vart är det vanligt att den läcker in?

Har tänkt täta rutor, finns det fler "dolda" källor?

vart ligger vattnet, på golvet?eller är det i dörrar, bagage??

An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself!
-BeeMWe-
Är det vatten på golvet så läcker det in genom luftintagen, de är fulla med skräp. Vanligt fel på E34 också.
ant
-BeeMWee-: Luftintagen, säger du? Vilka luftintag menar du?
Är det framför vindrutan?

==========
Länk
AIex
ant:

han menar kanske dom som sitter i golvet på varje sida längst fram, är oftast en gummiplugg som man sätter i hålen där....

Mvh/Alex
-BeeMWe-
Precis, de svarta "gallren". Prova spruta lite tryckluft där. Har du taklucka kan du kolla om avrinningen funkar bra från den, ev kan det läcka in därifrån också.
ant
Hmm kan var aett alternativ. Men det är ju inga riktiga luftintag.
Jag har problem med att det lägger sig vatten i golvbrunnarna bak. Jag vette fasen vart det kommer ifrån. Fick ett tips om att det kunde vara från ett litet rosthål jag hade vid a-stolpens fäste, men detta är åtgärdat numera och vattnet fortsätter att komma in på något sätt.

==========
Länk
ant: antar att du har kollat golvet vid sparklådan!när vi rosthållagade min bil så hade jag ett par hål som kan tänkas vara orsaken till att det kom in vatten i coupen!om ni vill så kan jag lägga upp dessa bilder på en sida, om det skulle vara till någon hjälp

ant
Hmm har inte tittat så överdrivet mycket just där. Ska göra det.
Om du orkar kan du maila bilderna till mig.
Det lsutiga är ju att vattnet lägger sig bak, inte någon annan stans. Om det kommer in framifråm så borde det vara blött den väg där vattnet rinner.

==========
Länk
gör så att jag lägger dom på min sida, så kan ni kolla på dom!orkar inte maila till massor av människor :)!hoppas bilderna hjälper er lite i problemlösandet!

här ligger bilderna

Länk

Rico80
har samma problem som dig min läker in bakom spoilern bak om man följer skarven under lyset nedåt så ser man lite rost bakom där :/ du kan även prova ta bort mattan bak så du har "brunnen" ren sen tar du en hink eller dyligt o häller vatten i hörnet i höjd med lyset o kollar ner på min ser man att det sipprar in lite i skarven! :(

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
-BeeMWe-
"Är det vatten på golvet så läcker det in genom luftintagen, de är fulla med skräp"

Jag har fullt med vatten på alla golv i min e30, är det luftintaget då och hur får man det och sluta komma in isåfall? är det skräp som gör det eller har nått spruckit?
ant
Ska kolla över det imorgon Rico80..
Tack för tipset..

==========
Länk
Vart var det där luftintagen? i golvet långt fram??

Rico80
fulingbusen: eftersom vi diskuterade vatten i bagagen så sitter nog luft intagen där =) om man tar bort mattan så har du ett bakom där domkraften sitter skruvad eller ja på ett ungefär där iaf =) sitter ju även fram för att man ska få frisk luft på fötterna på vissa bilar är itne helt säker på om det gör det på min iofs har inte vart där o pillat ännu :)

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
fulingbusen:
Kolla luftintagen framför rutan. Lyft på de svarta gallrena ochgör rent.
Om det blir skräp där som täpper till dräneringen så kan de komma in vatten i coupén.

Vatten framför baksätet kan också komma in från takluckan. Finns dränering där också som kan täppas igen.
ant
Men om vattnet hamnar på golvet i baksätet, utan synbara läckage från framdelen?
Vart kan det tänkas läcka in då någonstans?
Taklucka saknas på min bil.

==========
Länk
rico: ok, trodde vi pratade vatten på golvet i kupen jag

Appropå sparklådorna, ska det finnas dräneringshål nedanför luftintagen? Alltså på golvet? Har bara dte på ena sidan i min.

BwwMWe: Jag har också problem med vatten på golvet. I mitt fall så är det fuktigt på golvet vid pedalerna. Känns riktigt jobbigt, har felsökt utan att kunna hitta något fel. Men nu när jag läste ditt inlägg gick det upp ett ljus.

Jag undrar var de där dräneringshålen sitter. Tog bort gallren men kunde inte se några hål, sitter de vid fläkten? Dvs mitt emellan vindrutetorkarna?

Mvh Johan
Pepsodent
Min bmw E30 320 läckte bak efter att vi hade lagat en buckla uppe i vänstra hörnet. Det spöregnade ute länge. Men i alla fall så det första var att hålen i bagaget på höger resp. vänster blev vattenfyllda. När de var fulla så hade vattnet runnit in i kupen och hade lagt sig på golvet. Mycket jobbigt att få allt tort.... :(
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Jag hade ett rosthål i höger hjulhusbak. Blött blev det :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.