|
|
|
|---|---|
|
BMW Alpina touring A-2S -72 !!! Hur grym som helst ! Finns det någon som vet något om dessa rariteter ? Endast 4 st tillv..... Vad har en sådan för prestanda ???? Billy B-10 Länk | |
ant |
Jo jag såg den och blev lite undrande.. Vore kul med mer info. ========== Länk |
| Alpina erbjöd 6 olika motorvarianter till 02:orna vad jag vet. A2S uppgavs ha 157,5 hk och ca 195 NM. Maxvarv ska ligga på 7000 varv/min. Säkerligen en helt fantastiskt rolig bil:) | |
|
157,5 hk .... hur många hästar hade 2002 turbon ? Fanns det starkare 02 alpinor ? Fast iofs så borde ju 157,5 räcka i en sådan liten pärla!!! Någon som vet var man ev kan hitta lite bilder på dessa snyggingar ? Billy B-10 Länk |
|
|
Hade en liten länk... Länk Vet att jag sett mer om dessa rariteter, använd google om ni är intresserade av mer info. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Ett par till... håll till godo! Länk Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
Espen |
Fy f** vad läcker den är... vet någon hur mycket det var begärt i bilsport? Det borde ju vara en del pengar man måste punga ut för en sådan raritet! Tack för bilderna Kristian! Mvh -Eppe- Born2XLR8 |
|
Det är ju den som är till salu i bilsport ju !!!! Begärde han inte 120 000.............. Faan vad läcker ! Billy B-10 Länk |
|
| A4S är den vassaste 02:an från Alpina, iallafall av de "officiella" trimsatserna. 168 hk har den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.